Front

4,5 (262)
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Logiciel de messagerie et boîte de réception partagée pour les équipes

En savoir plus sur Front

Front est la boîte de réception partagée pour les équipes qui regroupe toutes les communications d'entreprise au sein d'une plateforme collaborative unique. Les équipes de support client, ventes, opérations, informatique et marketing peuvent gérer le support@, sales@ et d'autres adresses e-mail de groupe, Facebook, Twitter, chat et SMS en un seul endroit, et répondre sans basculer entre plusieurs outils.

Conçu pour la collaboration d'équipe : les e-mails et les messages de la boîte de réception partagée peuvent être attribués à des coéquipiers pour indiquer clairement qui est responsable de la réponse et la détection des collisions empêche plusieurs réponses au même message. Possibilité de spécifier directement les coéquipiers pour partager et discuter des messages et des brouillons avant d'envoyer une réponse à un client. Les modèles d'e-mail permettent de répondre rapidement aux questions courantes.

Améliore la productivité de l'équipe : Front fonctionne comme un client de messagerie, mais il est plus puissant que Gmail ou Outlook. Des fonctionnalités telles que les commentaires internes, les rappels de suivi, les confirmations de lecture, les publipostages, les séquences d'e-mail et les réponses prédéfinies permettent de répondre 2-3 fois plus rapidement aux clients. Les applications mobiles sur iOS et Android sont disponibles pour répondre et trier en déplacement. Les analyses complètes de Front affichent le temps de réponse, le volume des messages et bien d'autres critères de mesure de la productivité.

S'intègre à toutes les applications : Front fonctionne avec de nombreux autres logiciels : Salesforce, Slack, Trello, GitHub, Intercom, Asana, etc., ce qui permet d'accéder et de synchroniser ces informations dans Front. Des intégrations personnalisées pour des besoins spécifiques peuvent être développées en utilisant l'API.

Essayer Front gratuitement avec une version d'essai de 14 jours.


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Front

4,5 (262)
VS.
Le plus évalué

À partir de

19,00 $US
mois
Prix introuvable

Types de licence

Version gratuite
Version d'essai gratuite
Version gratuite
Version d'essai gratuite

Fonctionnalités

196
87

Intégrations

72
205

Simplicité

4,5 (262)
4,4 (4 134)

Rapport qualité-prix

4,1 (262)
4,3 (4 134)

Service client

4,4 (262)
4,4 (4 134)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives

HubSpot CRM

4,5
Alternative n° 1 à Front
Gagnez un temps de vente précieux grâce à HubSpot CRM qui prend en charge tous les petits détails de l'enregistrement...

Acuity Scheduling

4,8
Alternative n° 2 à Front
Acuity est votre logiciel de planification de rendez-vous en ligne 24 h/24, 7 j/7 qui permet aux clients de planifier...

Help Scout

4,6
Alternative n° 3 à Front
Help Scout vous permet de gérer tous les e-mails de votre support client en un seul endroit grâce à diverses fonctionnal...

Salesforce Sales Cloud

4,4
Alternative n° 4 à Front
Salesforce Sales Cloud est l'application cloud de CRM (Customer Relationship Management) de Salesforce. Sales Cloud...

Avis

Note globale

4,5 /5
(262)
Rapport qualité-prix
4,1/5
Fonctionnalités
4,4/5
Simplicité d'utilisation
4,5/5
Support client
4,4/5

Vous avez déjà Front ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 262
Juliette
Note globale
  • Secteur d'activité: Logistique et chaîne d'approvisionnement
  • Taille de l'entreprise: 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Facilite la communication

Publié le 26/04/2022

Avantages

Front permet aux équipes d’interagir de façon simple, rapide et efficace.

Inconvénients

L’intégration avec Aircall n’est pas la plus optimale

Laurens
Laurens
Note globale
  • Secteur d'activité: Électronique grand public
  • Taille de l'entreprise: 1 001–5 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Front, a must need in your business!

Publié le 27/06/2020

I strongly recommend using Front. Not only is the program / email-client very good, but the...

I strongly recommend using Front. Not only is the program / email-client very good, but the employees at Front are also equally capable. Through the e-mails they send and the experience I've had with their customer service, I noticed they really care about their program and what the consumer thinks of it. If you have any questions, they will answer it properly. If you have any suggestions, they will sincerely think about it.

Front has impacted my work, by making my work easily manageable. I can clearly see incoming e-mails being divided into different inboxes. Everyone can have different rights, so not everyone can see how cases are handled. Furthermore I can easily search my sent e-mails, even by using formula's such as ‘from:’ or ‘to:’, which makes searching older conversations or e-mails for bigger cases very easy. This can be very though in other e-mail clients.

I can conclude that my overall experience with Front is very good!

Avantages

I like how everything is organized and therefore is easy to see. I can clearly see the divided inboxes on the left, making it easy to see how much work still needs to be done. Also, the e-mail conversations itself are shown like they are in e.g. iMessage or Whatsapp. This feels really familiar and makes it easy to read really long conversations.

Moreover, there are many settings, which can make the difference for various different users. For example, I use the 'Paste as text' setting, so everything I paste is stripped of its formatting. I know some of my colleagues dislike this, but I love it.

Furthermore, shortcuts are easy to learn and this makes it possible to work even faster.

Overall, I think Front feels very intuitive, it is easy to learn, and makes e-mailing a lot easier.

Inconvénients

At the moment, there is but 1 thing I dislike. When you’ve just sent a new e-mail, it takes a while to show up in the ‘sent’ folder. We used to be able to see that immediately. Because of the way we work, we copy and paste the text of the sent e-mail in our other systems. This delay, especially when one sends many e-mails, is particularly annoying. This is the only minor thing I think can be improved.

Jessica
Note globale
  • Secteur d'activité: Biotechnologie
  • Taille de l'entreprise: 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Multiplayer email! Can't believe some people don't use this

Publié le 25/05/2020

Fantastic! We are a team of two, and one of us is the main visionary, the other is the one...

Fantastic! We are a team of two, and one of us is the main visionary, the other is the one communicating with customers. We needed a quick and efficient way of having one person write an email, the other person check it and add notes, and both parties okaying it before sending. Also, with customer support, it's nice to be able to store responses I use a lot, and quickly modify them to suit the individual recipient. Front helps us in these two ways, primarily, and that makes it by far worth the money.

Avantages

Being able to chat with coworkers about emails before they send. Being able to take over a draft someone else wrote, and send from my account, and share drafts with colleagues and have them edit, take them over, OR just give them back to me. Basically it's multiplayer mode for email. And I love the canned responses feature.

Inconvénients

There are issues with the canned responses that make it not 100% efficient. Example: hard to filter canned responses other than by keyword in the title, not easy to make quick edits to them or replace an old one. Maybe because not everyone likes that feature other than me. But it still works and I have confidence it will improve in the future.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Production audiovisuelle
  • Taille de l'entreprise: 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 3.0 /10

Buggy and slow product, with lack of attention to detail

Publié le 06/05/2018

Ability to respond to and manage emails as a team.

Ability to respond to and manage emails as a team.

Avantages

I can share and comment on threads with the rest of my team. As an admin, I also have granular control over users' access permissions to email inboxes.

Inconvénients

The disregard the little details over and over again in favor of new updates. The app (iOS especially) makes me wait a lot of times when it shouldn't, making it feel slow in stark contrast to other mail apps. Things don't load instantly. Contacts aren't cached. Their UI designers blatantly disregard Android / iOS / Mac / web design conventions (which are there for a reason) in favor of their own convoluted system. Their release notes are boring and they make me update my app even when it's perfectly usable (this condescending attitude is particularly annoying). Many of these small glitches have actually led to catastrophic disasters within my team like unwittingly sending followup emails ("sequences") to 200+ recipients. My advice to them: focus on stabilizing your current, buggy product rather than trying to introduce a million features that don't work 100%.

Justin
Note globale
  • Secteur d'activité: Logiciels
  • Taille de l'entreprise: 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Communication Between Departments and Easy Automation

Publié le 28/08/2020

Experience with Front App has been great. All the way from Pre-Sales, Implementation, Deployment,...

Experience with Front App has been great. All the way from Pre-Sales, Implementation, Deployment, and ongoing support.

Avantages

The ability to simply @mention someone in an email thread helped smooth out efficiency with our external communications.

Before using FrontApp, we would either have to forward email threads or link to email threads in Slack. Now, if our teams need assistance from other departments, they can use an @mention to give immediate context to the helping party.

Creating Rules using conditions is a breeze and is powerful using their rules editor.

Inconvénients

Some of the "Comment" features were lacking--rich text formatting needed to be in markdown format, no pinned comments, closing edited comments. That being said, they had a recent update that completely addressed all those issues.

Alternatives envisagées 

Zendesk Suite

Pourquoi passer à Front

We really did not enjoy the "type over this line" experience that Zendesk presented to our customers. We're humans and we wanted to make sure that we could preserve that in our customer interactions. It also helped that the User Interface and set up of Front was intuitive.
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Front - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Front.

Types de licences disponibles pour Front :

  • À partir de: 19,00 $US/mois
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Front :

11–50, 51–200, 201–500, 501–1 000, 1 001–5 000

Langues dans lesquelles Front est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Front :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Front :

Aircall, Asana, AskNicely, CallHippo, Caravel, Census, ChargeDesk, Chatdesk Teams, Chatra, Clearbit, ClickUp, CloudTalk, Delighted, Dialpad, Dialpad AI Meetings, Doorbell.io, Drift, Dropbox Business, Fivetran, Flow.ai, FormCrafts, Forumbee, FullContact, Gainsight CS, GitHub, Gmail, Google Drive, HelpCenter.io, HelpDocs, Herald, HipChat, HubSpot CRM, HubSpot Marketing Hub, Influx, Instabug, Instagram, Intercom, Jira, JustCall, Make, Meta for Business, Microsoft 365, Miuros, Nicereply, Olark, Outreach, PagerDuty, Parabola, Pipedrive, Retool, Salesforce Sales Cloud, Shipamax, Shopify, Slack, Smooch, Stitch, Stonly, Talkdesk, Toky, Trello, Twilio, Twitter/X, Upscope, Vyte, WhatsApp, Zapier, Zendesk Sell, Zoho CRM, Zoho CRM Plus, Zonka Feedback, Zoom Workplace, monday.com

Ressources d'aide disponibles pour Front :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Chat

Catégories connexes

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