En savoir plus sur Zoho CRM

Automatisation de force des ventes :
La solution d'automatisation des forces de vente de Zoho CRM vous aide à suivre vos leads, prospects, opportunités d'affaire et de clôturer plus de deals en moins de temps. Aussi, vous pouvez utiliser les données clients existantes pour de futures montées en gamme et opportunités de ventes additionnelles.

Automatisation des opérations marketing :
Avec l'automatisation marketing, vous pouvez efficacement planifier des actions marketing, augmenter la qualité du processus de génération de lead. De plus, vous pouvez mesurer la performance, l'efficacité, et donc le ROI de vos campagnes.

Service et support client :
La fonctionnalité Cas et Solutions de Zoho CRM vous permet de structurer le processus de support client à l'échelle de l'entreprise et autorise une meilleure intégration entre les processus de vente et le support client dans un seul système.

Gestion d'inventaire :
La solution de gestion d'inventaire de Zoho CRM vous aide à intégrer de façon fluide les activités avant et après les ventes dans une seule application. De plus, vous pouvez suivre la procuration de biens et services d'une liste personnalisée de vendeurs.

Options de tarification dès :

20,00 $US/mois

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

Zoho CRM - Principaux avantages

  • Avec l'application, vos employés en déplacement retrouvent l'intégralité du CRM sur leur appareil iOS.

  • L'API publique et en libre service permet d'intégrer d'autres applications pour importer / exporter des contacts ou d'autres fonctionnalités.

  • En gérant les droits et accès de vos employés de façon adaptée, vous gardez le contrôle sur les informations et ouvrez plus de fonctionnalités à ceux qui en ont besoin.

  • Suivez les données qui ressortent de votre CRM et affichez les sur le tableau de bord qui vous permet de centraliser les informations importantes de façon ergonomique.

  • Appareils

    Pour quelle entreprise ?

    TPE PME GE

    Disponible dans les pays suivants

    Émirats arabes unis, Australie, Bahreïn, Brésil, Canada et 16 autres, Chine, Colombie, Allemagne, Égypte, Espagne, France, Royaume-Uni, Inde, Italie, Japon, Mexique, Nigeria, Pays-Bas, Singapour, États-Unis, Afrique du Sud

    Langues

    allemand, anglais, arabe, chinois, coréen et 15 autres, danois, espagnol, français, hongrois, hébreu, italien, japonais, néerlandais, polonais, portugais, russe, suédois, tchèque, turc, zh-hant

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    Images

    Zoho CRM Logiciel - 1
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    Zoho CRM Logiciel - 6
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    Fonctionnalités

    Nombre total de fonctionnalités pour Zoho CRM : 198

    • API
    • Accès mobile
    • Actions découlant d'un événement
    • Affectations d'équipe
    • Alertes de compte
    • Alertes mobiles
    • Alertes par e-mail
    • Alertes/Notifications
    • Analyse de corrélation
    • Analyse de l'évolution des ventes
    • Analyse de texte
    • Analyse des campagnes
    • Analyse des sentiments
    • Analyse des tendances
    • Analyse des ventes
    • Analyse du service client
    • Analyse en temps réel
    • Analyse prédictive
    • Analyse statistique
    • Analyse visuelle
    • Approbation des ventes
    • Automatisation des ventes
    • Automatisation du marketing
    • Autorisations basées sur les rôles
    • Base de données de clients
    • Base de données de contacts
    • Bibliothèque de contenu
    • Budgétisation et prévision
    • CRM
    • CTA personnalisables
    • Calendrier de marketing
    • Campagnes de drip marketing
    • Campagnes multiples
    • Catalogage/catégorisation
    • Catalogue de produits
    • Champs personnalisables
    • Chat et messagerie
    • Collecte de données multicanal
    • Communication multicanal
    • Comptes clients
    • Contrôle des processus métiers
    • Contrôle des réponses par e-mail
    • Contrôles/Permissions d'accès
    • Création de tableaux de bord
    • Devis
    • Distribution d'e-mails
    • Distribution de leads
    • Données en temps réel
    • Définition des priorités
    • Déploiement basé sur le web
    • Enquêtes clients
    • Enquêtes et feedback
    • FAQ
    • Fonction de glisser-déposer
    • Formulaires personnalisables
    • Formulaires web
    • Gamification
    • Gestion communautaire
    • Gestion de contenu
    • Gestion de l'e-commerce
    • Gestion de l'expérience client
    • Gestion de la communication
    • Gestion de la formation
    • Gestion de projets
    • Gestion des acheteurs
    • Gestion des activités
    • Gestion des activités commerciales
    • Gestion des appels
    • Gestion des calendriers
    • Gestion des campagnes
    • Gestion des canaux
    • Gestion des centres d'appel
    • Gestion des clients
    • Gestion des commentaires
    • Gestion des commentaires négatifs
    • Gestion des connaissances
    • Gestion des contacts
    • Gestion des contrats/licences
    • Gestion des documents
    • Gestion des désabonnements
    • Gestion des e-mails
    • Gestion des enquêtes et sondages
    • Gestion des flux de travail
    • Gestion des leads
    • Gestion des listes
    • Gestion des modèles
    • Gestion des objectifs
    • Gestion des offres
    • Gestion des opportunités
    • Gestion des performances
    • Gestion des pipelines
    • Gestion des rendez-vous
    • Gestion des ressources
    • Gestion des réunions
    • Gestion des tâches
    • Gestion des utilisateurs
    • Gestion des ventes sur le terrain
    • Gestion du pipeline de ventes
    • Gestion du territoire
    • Gestion multicanal
    • Génération d'offres
    • Génération de leads
    • Historique des clients
    • Historique des transactions
    • Importation et exportation de données
    • Intégration comptable
    • Intégration de sites web
    • Intégration des médias sociaux
    • Intégration du chat interne
    • Intégrations de tiers
    • Lead nurturing
    • Lecture de cartes de visite et de badges
    • Livraison de contenu
    • Marketing multicanal
    • Marketing social
    • Marquage
    • Messagerie instantanée
    • Mesure des performances
    • Mise en correspondance des clients et des biens
    • Mises à jour en temps réel
    • Modèles d'e-mails
    • Modèles personnalisables
    • Modélisation et simulation
    • Monitoring
    • Notes et commentaires
    • Notifications en temps réel
    • Outils de collaboration
    • Outils de prospection
    • Pages de renvoi et formulaires web
    • Personnalisation
    • Planification
    • Planification des campagnes
    • Planification des rendez-vous
    • Portail client
    • Portail libre-service
    • Pour architecture, ingénierie et construction
    • Pour organisations et équipes commerciales
    • Prise en charge de plusieurs devises
    • Prise en charge de plusieurs langues
    • Programmation des tâches
    • Promotion sociale
    • Présentation graphique des données
    • Prévision
    • Prévision des ventes
    • Qualification de leads
    • Rappels
    • Rapports de ventes
    • Rapports en temps réel
    • Rapports et analyses
    • Rapports et statistiques
    • Rapports personnalisables
    • Rapports sur les exceptions
    • Rapports sur les pipelines
    • Recherche/Filtre
    • Remontée des demandes
    • Saisie de leads
    • Search marketing
    • Segmentation
    • Segmentation de la clientèle
    • Segmentation de leads
    • Segmentation des campagnes
    • Stockage de documents
    • Stratégie de marque personnalisable
    • Suivi comportemental
    • Suivi de l'activité des clients
    • Suivi de l'engagement
    • Suivi de la progression
    • Suivi de la progression des tâches
    • Suivi des activités
    • Suivi des clients
    • Suivi des conversions
    • Suivi des e-mails
    • Suivi des frais
    • Suivi des garanties
    • Suivi des interactions
    • Suivi des médias sociaux
    • Suivi des projets
    • Suivi des relations
    • Suivi des références
    • Suivi des sources
    • Suivi des visiteurs de sites web
    • Suivi du ROI et de l'analytique
    • Support client
    • Surveillance en temps réel
    • Synchronisation de données
    • Synchronisation du calendrier
    • Système de calendrier et de rappel
    • Tableau de bord
    • Tableau de bord d'activités
    • Tests A/B
    • Tests multivariés
    • Visualisation de données
    • Web analytics
    • Widgets
    • Wiki
    • Workflow configurable
    • XML et RSS
    • e-mail marketing

    Alternatives

    Salesforce Sales Cloud

    4,4
    Alternative n° 1 à Zoho CRM
    Salesforce Sales Cloud est l'application cloud de CRM (Customer Relationship Management) de Salesforce. Sales Cloud...

    monday.com

    4,6
    Alternative n° 2 à Zoho CRM
    monday.com est un système d'exploitation de travail basé sur le cloud qui permet aux équipes de créer des applications...

    Marketing 360

    4,7
    Alternative n° 3 à Zoho CRM
    Marketing 360 est une entreprise proposant un logiciel de marketing qui combine un logiciel intégré et des services de...

    Bitrix24

    4
    Alternative n° 4 à Zoho CRM
    Bitrix24 est une plateforme de collaboration cloud et open source gratuite qui propose des outils de CRM, de gestion...

    Avis

    Note globale

    4,2 /5
    (5 008)
    Rapport qualité-prix
    4,3/5
    Fonctionnalités
    4,2/5
    Simplicité d'utilisation
    4,1/5
    Support client
    4/5

    Vous avez déjà Zoho CRM ?

    Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

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    Afficher 5 avis sur 5 008
    Aminuddin B.
    Note globale
    • Secteur d'activité: Télécommunications
    • Taille de l'entreprise: 1 001-5 000 employés
    • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
    • Provenance de l'avis

    Note globale

    • Rapport qualité-prix
    • Simplicité d'utilisation
    • Support client
    • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

    The best CRM we have use

    Publié le 29/01/2021

    Zoho CRM help us to easily managing our customer support and interaction with customer. It is so...

    Zoho CRM help us to easily managing our customer support and interaction with customer. It is so easy to learn all the features and has help us managing leads coming from the marketing funnel.

    Avantages

    Zoho CRM is cloud based platform, which mean it can be access from any device with internet connection. Managing a customer relationship tools like emails, quick chat, bot chat, sales call, marketing funnel and social media is very possible with Zoho CRM and the tools is well build with no problem to integrate it with third part service.

    Inconvénients

    The are some bugs and glitches that are still not fixed. Sometimes, i can even login to the platform and keep showing an error for the Captcha. Other than that, the email template that are provided is difficult to edit and not many option to customized it.

    Damian C.
    Note globale
    • Secteur d'activité: Conseil en gestion
    • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
    • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
    • Provenance de l'avis

    Note globale

    • Rapport qualité-prix
    • Simplicité d'utilisation
    • Support client
    • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

    A functional CRM that does the basics and more, well. Fits a business of any size.

    Publié le 22/10/2020

    I think there are some very good functions and features in Zoho CRM. It is easy easy to use and...

    I think there are some very good functions and features in Zoho CRM. It is easy easy to use and also has a raft of potential add-ons in the Zoho Suite that can be used at a small cost such as Zoho Sign which is so simple to use along with Zoho Survey. It can be White Labelled which I like.

    Avantages

    It ticks our list as a Cloud-based solution after moving from a system on a shared network drive operation. You receive quite a lot for the price. It is built around the sales funnel/channel and does this well. It gives you all the functionality within the leads or accounts fields to record meetings, interactions, emails, phone calls, emailing directly from Zoho and calling from Soho if using a VOIP system.

    It's actually got good 3rd party cross-functionality with 365 or G-Suite, I use the former with excellent Outlook usage.. Chat functions or messages are easy and can be linked to a client or user and sometimes are a better way to record the customer record that on ordinary business email.

    I have only needed to contact the support team a few times but each time has been very quick and a swift resolution.

    I have used some of the automated marketing features and it is definitely something that I will utilise more with any web info request funnelled to Zoho.

    Inconvénients

    The UI can look a bit plain for some if you do not know how to customise. Downloading or collating data is not always straight forward. This is also to be said about uploading leads. It is not always clear which part of an upload has failed. However, when the upload does work it is a great time saver.

    The search function is not that intuitive; I found sometimes unless you type in an exact match it does not return anything.

    Vincent M.
    Note globale
    • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
    • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
    • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
    • Provenance de l'avis

    Note globale

    • Rapport qualité-prix
    • Simplicité d'utilisation
    • Support client
    • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

    Zoho One User

    Publié le 15/09/2021

    As time progressed my vision has clarified on what I’d like Zoho to do for me. Click a button, send...

    As time progressed my vision has clarified on what I’d like Zoho to do for me. Click a button, send a quote, and simultaneously send me an email for parts and products to send to my distribution vendors for shipping. I can have that all tied into Zoho Books if I want, but we have not looked at Books as of yet.

    We're going to be utilizing the marketing campaign in the near future. Currently we're utilizing Zoho Sign (DocuSign) for contracts and we're utilizing Workspace (Share Point) where we have a collaborative repository for training materials spreadsheets for our projects that we want to keep track of anything we want to share amongst ourselves that's what we use.

    Avantages

    As advertised, you can run your entire organization from this enterprise platform that being Zoho One.
    We heavily use the CRM for generating quotes emailing templates email and quotes and proposals and contact management.

    Inconvénients

    Each module can speak to another but on a very limited basis directly out of the box. You'll need to customize each modules ability to speak to each other in the manner you want.

    This will take some time for you to discover.. be patient, the product is not a "Magic Genie" but could be when you program it to be.
    You'll discover what you need and want as your use and familiarity increase.

    I recommend paying for the support from Zoho, it's not expensive if you don't have a lot of people, it's a percentage of your overall licensing fee. You can use the Zoho one support crew to give you any assistance that you need.

    There are two levels of support you can choose a Zoho partner who has business sense and understands how you're going to use your Zoho product. These Partners are sharp, intelligent groups and know what their doing. Consequently your pricing matches their experience.
    the Zoho support group has no business sense they're not intuitive they will fix whatever problem you have they will answer your questions, but they do not have business insight

    Alternatives envisagées 

    Dynamics 365 et Salesforce Sales Cloud

    Pourquoi choisir Zoho CRM 

    We needed something more encompassing and flexible. ACT's firs failure was not being able to integrate with Ring Central. Zoho allows for a click to call and bingo, your on the phone with whomever you're calling.

    Logiciel antérieur 

    Act!

    Pourquoi passer à Zoho CRM

    1. Chose Zoho One for pricing 2. flexibility 3. expandability 4. capability 5. functionality You can program this entire platform work together as one cohesive mechanism. It's truly an amazing platform once you get your head wrapped around the entire concept and you give yourself some time to work with it, I really think you will find it a very solid product. The downfall is it's all cloud based, it's not on premise. sometimes the website is a bit sluggish. Zoho on occasion takes a few moments to update. Salesforce priced themselves out of the market and I would have to hire a developer just to use the product. That's an immediate no go right out of the gate. Microsoft Dynamics I could manage on my own, however I still would be required to engage a partner and their minimum investment starts at $5000 another no go.
    Jen W.
    Note globale
    • Secteur d'activité: Conseil en gestion
    • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
    • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
    • Provenance de l'avis

    Note globale

    • Simplicité d'utilisation
    • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

    You get what you pay for

    Publié le 09/04/2018

    Unlike my other review, I only used Zoho as a user, not as an administrator. I can't comment on...

    Unlike my other review, I only used Zoho as a user, not as an administrator. I can't comment on the customer service, as I never had contact with them. I'm aware of the pricing as I shopped them before choosing the CRM my team uses now.

    Basically, this is a great free database, accessible by multiple users. It is not a great pipeline tracker. It is not a great system for an efficient data entry process.

    Avantages

    The best thing about Zoho is that it's free for up to a number of users. Great for a small business who doesn't have a budget for CRM yet and needs somewhere to store information and search it later. It can be simple to use. I always look for a system that you can enter a very minimal amount of information into in order to store a lead or prospect. Zoho is definitely capable of that.

    I have used this in conjunction with inside and outside sales teams together. It was simple enough for the inside team to look up an account that calls in to see if they've had contact with an outside rep, and vice versa. It's nice that it has a mobile app, though when I stopped using it it was still the least intuitive/useful app I had on my mobile devices.

    Inconvénients

    I've used other CRMs, and I noticed that using both Zoho and another (Salesforce) it is very common to happen upon duplicate prospects in the system. It seems like the way an account is entered is not as intuitive in detecting that the account already exists. I've used others that will suggest any contact, address, phone number, name or business that already exist in the company's pipeline literally as you're typing them. With Zoho it's more like you look up each data field first on your own to be sure the account doesn't exist before entering it.

    That can be pretty tedious for an already tedious job like assisting our reps with data entry. The result is lost notes, because some are on one of the duplicates and some are on the other. I've seen this particular problem cause a lot of lost time and energy for outside reps in particular, who go out to an account not knowing the most up to date information about it.

    I also found the other tools to be less useful than in other CRMs. For instance, generating a report on your pipeline and what stage the accounts are in. Other CRMs in a similar price range are easily capable of telling a user how many prospects are in follow up or final stages of the sales process. While using Zoho, I actually tracked my pipeline on my own separately using a spreadsheet. It was easier and more intuitive than the CRM offered. Now, leading a team, I would not use this CRM and this would be a big reason why. I can't imagine trying to track the progress of our leads via a team using this CRM's tools.

    Paul O.
    Note globale
    • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
    • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
    • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
    • Provenance de l'avis

    Note globale

    • Rapport qualité-prix
    • Simplicité d'utilisation
    • Support client
    • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

    Zoho CRM could be the next best thing!

    Publié le 10/09/2021

    Getting ZOHO up and running took a bit of time, but their live chat, email support and YouTube...

    Getting ZOHO up and running took a bit of time, but their live chat, email support and YouTube channel made the process very simple. Overall, we are very pleased with ZOHO CRM. It is the best all in one platform.

    Avantages

    I love that you pay for ZOHO and get a massive amount of value. You get a CRM, Project Management, Web Analytics, Live Chat for your website or App, Accounting Software etc.

    Inconvénients

    All the features are good. However, some need to be improved. In 2021 you are competing against other products that are just doing one thing and doing that beautifully. I am pleased by the amount of functionality they give you and that is why my review has a 4/5. It can be better and I am hopeful that it will be improved.

    Alternatives envisagées 

    Dynamics 365, HubSpot CRM et SAP Business One

    Pourquoi choisir Zoho CRM 

    Streak was far too simplistic for our needs.

    Logiciel antérieur 

    Streak

    Pourquoi passer à Zoho CRM

    Our needs were between Streak CRM that couldn't do everything we wanted and the well known brands like HubSpot. The pricing of HubSpot seemed like it would be good, until you add the components that you wanted, then it became ridiculously expensive. ZOHO CRM was the best value for money.
    Afficher 5 avis sur 5 008 Lire tous les avis

    Zoho CRM - FAQ

    Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Zoho CRM.

    Types de licences disponibles pour Zoho CRM :

    Utilisateurs habituels du logiciel Zoho CRM :

    Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

    Langues dans lesquelles Zoho CRM est disponible :

    allemand, anglais, arabe, chinois, coréen, danois, espagnol, français, hongrois, hébreu, italien, japonais, néerlandais, polonais, portugais, russe, suédois, tchèque, turc, zh-hant

    Appareils pris en charge par Zoho CRM :

    Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

    Applications s'intégrant à Zoho CRM :

    ActiveCampaign, Adobe Sign, Amity, Aura Call Center Elite, Bedrock Data, Box, BurstSMS, DocuSign, Dropbox Business, Eventbrite, Facebook for Business, GetResponse, Gmail, GoToMeeting, GoToWebinar, Google Ads, Google Analytics, Google Calendar, Google Drive, Google Workspace, HubSpot CRM, Join.Me, JotForm, Kixie PowerCall, Leadfeeder, LinkedIn for Business, Mailchimp, Microsoft 365, Microsoft Outlook, Operations Hub, PandaDoc, PayPal, Proposify, Quickbooks Online, QuoteWerks, Quoter, RingCentral Contact Center, SMS-Magic, Saasu, Shopify, SimplyCast, Skyvia, Slack, SurveyMonkey, Trello, Twilio, Twitter, Xero, Zapier, Zendesk, Zoho Analytics, Zoho Assist, Zoho Books, Zoho Campaigns, Zoho Cliq, Zoho Creator, Zoho Desk, Zoho Expense, Zoho Forms, Zoho Mail, Zoho Meeting, Zoho Projects, Zoho SalesIQ, Zoho Sign, Zoho Social, Zoho Subscriptions, Zoho Survey, Zoho Writer, iQuoteXpress, mailparser.io

    Ressources d'aide disponibles pour Zoho CRM :

    Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat

    Catégories connexes

    Consultez toutes les catégories de logiciels trouvées pour Zoho CRM.