En savoir plus sur Dynamics 365

Microsoft Dynamics 365 est un logiciel ERP (Enterprise Resource Planning) multilingue et multidevise. Cette solution est conçue pour les moyennes et grandes entreprises. Elle est entièrement personnalisable et extensible via sa riche plateforme de développement et ses outils. Dynamics 365 propose une gamme d'outils pour la vente, le service client, la gestion des interventions, l'acquisition de talents, les finances et les opérations, le commerce de détail, l'automatisation des services de projet, le marketing, l'intelligence artificielle, la réalité mixte, etc.

Avec Microsoft Dynamics 365, les entreprises peuvent unifier leurs opérations, projets, flux de travail et tâches sur une plateforme centralisée pour faciliter la prise de décision, établir des relations avec les clients et travailler efficacement. Les différentes applications de Microsoft Dynamics 365 sont conçues pour fonctionner de manière autonome. Elles peuvent également être combinées entre elles ou intégrées à un large éventail de systèmes commerciaux externes afin de fournir une solution entièrement personnalisée. La plateforme s'intègre aux applications tierces suivantes : Ameyo, Salesforce, DocuSign, PandaDoc, ADP, Gainsight, Tacton CPQ, etc. L'intelligence artificielle et la réalité mixte de Dynamics 365 facilitent la prise de décision intelligente et la planification de scénarios à l'aide de méthodes modernes.

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Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Brésil, Canada, Chine, Allemagne, Royaume-Uni, Inde, Japon, Mexique, États-Unis

Langues

allemand, anglais, arabe, chinois, coréen, danois, espagnol, finnois, français, hongrois, hébreu, italien, japonais, norvégien, néerlandais, polonais, portugais, russe, suédois, tchèque, thaï, turc, zh-hant

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Dynamics 365 Logiciel - 1
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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Dynamics 365 : 102

  • Accès mobile
  • Analyse de l'évolution des ventes
  • Analyse des tendances
  • Analyse financière
  • Analyse visuelle
  • Application mobile
  • Automatisation du marketing
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Budgétisation et prévision
  • CRM
  • Chat et messagerie
  • Comptabilité clients
  • Comptabilité de base
  • Comptabilité fournisseurs
  • Compte de résultat
  • Consolidation/regroupement
  • Création de tableaux de bord
  • Demande de remboursement des frais
  • Facturation
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion de contenu
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion de la chaîne logistique
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la formation
  • Gestion de la paie
  • Gestion de la trésorerie
  • Gestion de projets
  • Gestion des activités
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des connaissances
  • Gestion des contacts
  • Gestion des demandes
  • Gestion des documents
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des employés
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des immobilisations
  • Gestion des leads
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des pipelines
  • Gestion des ressources humaines
  • Gestion des stocks
  • Gestion des tickets de support
  • Gestion des tâches
  • Gestion du cycle de vie des ressources
  • Gestion du pipeline de ventes
  • Gestion financière
  • Grand livre général
  • Génération de leads
  • Historique des clients
  • Intégration du chat interne
  • Intégrations de tiers
  • Lead nurturing
  • Marketing multicanal
  • Mesure des performances
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Multi-département/projet
  • Opérations d'entreprise intégrées
  • Outils de collaboration
  • Outils de prospection
  • Planification de la maintenance
  • Planification des campagnes
  • Planification des campagnes
  • Planification des publications
  • Point de vente (PDV)
  • Portail libre-service
  • Pour iPad
  • Pour les petites entreprises
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Programmation des tâches
  • Prévision
  • Prévision des ventes
  • Qualification de leads
  • Rapports de ventes
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapprochement bancaire
  • Recherche/Filtre
  • Reporting financier
  • Revenu et bilan comptable
  • Saisie de leads
  • Segmentation de la clientèle
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Suivi des conversions
  • Suivi des frais
  • Suivi des interactions
  • Suivi des statuts
  • Suivi du ROI et de l'analytique
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Système de calendrier et de rappel
  • Tableau de bord d'activités
  • Visualisation de données
  • e-mail marketing

Alternatives

Salesforce Sales Cloud

4,4
Alternative n° 1 à Dynamics 365
Salesforce Sales Cloud est l'application cloud de CRM (Customer Relationship Management) de Salesforce. Sales Cloud...

SAP Business One

4,2
Alternative n° 2 à Dynamics 365
Logiciel d'ERP pour les PME. Gérez tous les aspects de votre petite ou moyenne entreprise avec SAP Business One.

HubSpot CRM

4,5
Alternative n° 3 à Dynamics 365
Gagnez un temps de vente précieux grâce à HubSpot CRM qui prend en charge tous les petits détails de l'enregistrement...

Zoho CRM

4,3
Alternative n° 4 à Dynamics 365
Zoho CRM est un logiciel CRM cloud qui aide les entreprises de toutes tailles à conclure des transactions plus...

Avis

Note globale

4,3 /5
(4 165)
Rapport qualité-prix
4,1/5
Fonctionnalités
4,3/5
Simplicité d'utilisation
4,0/5
Support client
4,2/5

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Ty C. Ty C.
Note globale
  • Secteur d'activité: Papier et produits forestiers
  • Taille de l'entreprise: 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Dynamics in a league of it's own

Publié le 15/11/2019

I have tried other CRM's in my career but none of them come close. The future of this product is...

I have tried other CRM's in my career but none of them come close. The future of this product is incredibly bright and the cost to entry is so low that there is no reason not to give it a shot if you think it can help you. The Microsoft account management team will work with you to find the right fit for your needs and set you up for success.

Avantages

I have used this software for over 7 years and over those years have seen it grow and improve at a remarkable rate. With the introduction of Flow/Power Automate and Canvas Apps the abilities of this business application stack are unmatched. You are truly only limited by your own imagination. Microsoft provides great account management resources that will help keep you on the cutting edge.

From a price perspective, Dynamics is very competitive. What you get out of the box cannot be touched by any competitor namely, Salesforce. You will spend a fortune to get the same utility from a Salesforce implementation.

Salesforce and competitors also do not have anything like Azure. Having all of your business application ecosystem under such an umbrella is incredibly powerful.

Inconvénients

I have had less than ideal interactions with support. Mostly they are positive but often times they don't typically know enough about the product and will ask me for information that i already provided in detail upon initial case submission. That being said, this product is innovating and improving so much you can't possibly expect all the people supporting it to be 100% on top of their game. They SHOULD be but realistically you are going to run into people that are just intermediaries between you and someone that can actually help. This isn't really a Dynamics issue at all but you will need to rely on support if you go with an online installation.

Alternatives envisagées 

Salesforce Sales Cloud

Pourquoi passer à Dynamics 365

Cost is incredibly good, Azure, vibrant community of support. Microsoft is heading in a direction I am trying to go.
April L. April L.
Note globale
  • Secteur d'activité: Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise: 5 001-10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Multifunctional Top of The Line Software.

Publié le 04/02/2021

Microsoft Dynamics 365 is an extraordinary programming to utilize. I prescribe Microsoft Dynamics...

Microsoft Dynamics 365 is an extraordinary programming to utilize. I prescribe Microsoft Dynamics 365 to all the forthcoming clients. It has extraordinary and splendid highlights. It is an efficient programming and its abilities are incredible. This software has given us numerous new capacities, for example,

Upgrade dynamic

Improve business measure results

Drive advancement

Improve business measure readiness

Improve client relations/administration

Drive income development

Cost the board

Improve provider or accomplice connections

Make inward/operational efficiencies

Lessen time to advertise

Avantages

Microsoft Dynamics 365 is an incredible apparatus for booking and making work processes viable. With Microsoft Dynamics 365, we can deal with our staff individuals in an expert way. The dependability of Microsoft Dynamics 365 is something worth being thankful for that I have been enjoying about the instrument. It has been not difficult to utilize and alter.

Inconvénients

Disdaining Microsoft Dynamics 365 has not been a possibility for us. I'm intrigued by Microsoft Dynamics 365. It has been a splendid programming. I like its dependability. It is so noteworthy. I'm a glad customer.

Microsoft Dynamics 365 is incredible and solid. It makes field the executives of our staff individuals smooth and noteworthy. It likewise makes it basic for us to oversee client connections without any problem. It has been the best.Microsoft Dynamics 365 is a quality programming to utilize. It has quality highlights. We won't change things by any means. The ideal-ness of the merchant's reactions makes things astonishing.

José raúl P. José raúl P.
Note globale
  • Secteur d'activité: Immobilier
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Great CRM for B2B Businesses

Publié le 09/11/2021

Great CRM software for B2B enterprises

Great CRM software for B2B enterprises

Avantages

customer support, document management capacity, dashboards, and ad-hoc report builder from the setup phase

Inconvénients

missing integration with other Microsoft products such as Linkedin

Alternatives envisagées 

NetSuite CRM, Zoho CRM et HubSpot CRM

Pourquoi passer à Dynamics 365

customer support, Microsoft current relationship (Ms Suite)
Matthew R. Matthew R.
Note globale
  • Secteur d'activité: Pétrole et énergies
  • Taille de l'entreprise: 201-500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 2.0 /10

Unresponsive, unintuitive, bug-riddled

Publié le 09/03/2018

I DO NOT recommend this product to ANYONE. The features which work only do so after weeks spent...

I DO NOT recommend this product to ANYONE. The features which work only do so after weeks spent learning the software's bugs and avoiding them. This is not a finished product, and in the two years I have used it not a single issue has been resolved.

Have the developers even attempted to use this? I am so far beyond being understanding of this thing's shortfalls, and I hope this is apparent in my review. Give my company a refund so that the money which Microsoft has NOT earned can be distributed to the employees who have spent hours of unproductive time compensating for Microsoft/D365/CRM's shortcomings.

Avantages

It promises to deliver a comprehensive client management system, databases information for perusal by its users, and has a lot of potential.

Inconvénients

The user interface is atrocious. Pages which should be full windows are contained in scroll bars in my browser window

Tables within these windows are not scaleable and are improperly scaled. This cuts off row lables, column headers, and information which I would like to read but cannot

Drop-down menus are not generated automatically

Timesheets are sliding-windows nested within sliding-windows nested within sliding windows, all of which are compressed to less than half the height of my screen by an incompressible block of data.

Timesheets wipe information without warning. New lines added to timesheets occasionally do not register, do not save, prevent submissions for review, and are undetectable until I close the timesheet, the information I entered is wiped, and I spend an hour trying to discern which portions of my billable (BILLABLE! I work by the hour, time spent on this costs my company money, costs me money by way of lost income earned in performance reviews, blatantly ruins my day, and ruins the fidelity of my timesheets by forcing me to try and back out my work for the day)

The TIMER feature in timesheets, a STOPWATCH feature that should be a simple start/stop, cannot properly roll over between hours. If you restart the timer on a line, because (god-forbid) you start a task and the timer, stop the task and a timer, start a new task and a new timer, stop a new task and a timer, and restart the original task and its timer, the thing cannot simply add more time to the original line. No, when it reaches the next hour (1.4 -> 1.9 -> 2.0 -> 2.1 is expected and correct behavior) it just fails entirely, and continues to neglect full hours going forward. (1.4 -> 1.9 -> 0.0 -> 0.9 -> 0.0 -> 0.9 -> 0.0 -> 0.9). This is a baseline thing which i would consider only a slight step up in difficulty from not deleting my activity description (which CRM does frequently)

But why am I having to rank timesheet features by difficulty? My company has paid for Dynamics 365 services, and it is functional to the minimum degree.

Contact entries cannot be related to more than 3 cases? The "Recent Cases" table on the right is not one table - it's FIVE IDENTICAL TABLES arranged vertically along the right side of the screen. Of these, the top and the bottom entries CANNOT be used, and attempting to associate the Contact to a Case returns an error. The MIDDLE THREE tables only accept ONE ENTRY each - my contact is associated with DOZENS of case files, and I am limited to THREE?

This list goes on. This product is awful. This is absolutely awful. DO NOT purchase this product. I am a baseline wage-earner in my company, and am not whatever customer-relations / customization employees Microsoft use to field customer complaints / cater this service, but whatever they are doing is doing done poorly.

Chris C. Chris C.
Note globale
  • Secteur d'activité: Construction
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

Limited Functionality For ERP

Publié le 05/10/2021

Avantages

We've used Dynamics for over 8 years as our main ERP. The reports and tracking it provides from an financial point of view is great and allows our leadership team to closely follow the company's business. We also use it on the production floor to maintain a workflow on customer's orders, inventory and shipping.

Inconvénients

While we've adapted Dynamics to work for us on the floor, it has limited functionality to maintain and track inventory and production workflow. Microsoft has provided limited updates/help in adapting this software and we are now working on transitioning to another ERP software.

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Dynamics 365 - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Dynamics 365.

Types de licences disponibles pour Dynamics 365 :

  • À partir de: 50,00 $US/mois
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Dynamics 365 :

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles Dynamics 365 est disponible :

allemand, anglais, arabe, chinois, coréen, danois, espagnol, finnois, français, hongrois, hébreu, italien, japonais, norvégien, néerlandais, polonais, portugais, russe, suédois, tchèque, thaï, turc, zh-hant

Appareils pris en charge par Dynamics 365 :

Android (mobile), iPhone (mobile)

Applications s'intégrant à Dynamics 365 :

ADP Workforce Now, Adobe Sign, Ameyo, Apttus Contract Management, AskNicely, Campaign Monitor, DocuSign, Five9, Gainsight CS, InsideView, Lattice Engines, LinkedIn for Business, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, Microsoft Project, Microsoft SharePoint, PROS Smart CPQ, PandaDoc, Salesforce Sales Cloud, Sana Commerce, Soft4RealEstate, Tacton CPQ, signNow

Ressources d'aide disponibles pour Dynamics 365 :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat

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