Dynamics 365

Dynamics 365

Logiciel ERP

4,3/5 (3721 avis)

Dynamics 365 - Présentation

Description du logiciel Dynamics 365

Microsoft Dynamics 365 est un logiciel ERP (Enterprise Resource Planning) multilingue et multidevise. Cette solution est conçue pour les moyennes et grandes entreprises. Elle est entièrement personnalisable et extensible via sa riche plateforme de développement et ses outils. Dynamics 365 propose une gamme d'outils pour la vente, le service client, la gestion des interventions, l'acquisition de talents, les finances et les opérations, le commerce de détail, l'automatisation des services de projet, le marketing, l'intelligence artificielle, la réalité mixte, etc.

Avec Microsoft Dynamics 365, les entreprises peuvent unifier leurs opérations, projets, flux de travail et tâches sur une plateforme centralisée pour faciliter la prise de décision, établir des relations avec les clients et travailler efficacement. Les différentes applications de Microsoft Dynamics 365 sont conçues pour fonctionner de manière autonome. Elles peuvent également être combinées entre elles ou intégrées à un large éventail de systèmes commerciaux externes afin de fournir une solution entièrement personnalisée. La plateforme s'intègre aux applications tierces suivantes : Ameyo, Salesforce, DocuSign, PandaDoc, ADP, Gainsight, Tacton CPQ, etc. L'intelligence artificielle et la réalité mixte de Dynamics 365 facilitent la prise de décision intelligente et la planification de scénarios à l'aide de méthodes modernes.

Dynamics 365 - Présentation

Prix

À partir de
115,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Dynamics 365 - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Asie, Australie, Brésil, Canada, Chine et 5 autres, Europe, Allemagne, Inde, Japon, Amérique latine
Langues
arabe, chinois (simplifié), chinois (traditionnel), tchèque, danois et 18 autres, néerlandais, anglais, finnois, français, allemand, hébreu, hongrois, italien, japonais, coréen, norvégien, polonais, portugais, russe, espagnol, suédois, thaï, turc

Captures d'écran

Capture d'écran pour Dynamics 365 : Microsoft Dynamics 365 sales opportunity tracking
Capture d'écran pour Dynamics 365 : Microsoft Dynamics 365 sales opportunity tracking Capture d'écran pour Dynamics 365 : Microsoft Dynamics 365 finance and operations reports Capture d'écran pour Dynamics 365 : Microsoft Dynamics 365 omnichannel customer service Capture d'écran pour Dynamics 365 : Microsoft Dynamics 365 dynamic marketing workflows

Dynamics 365 - Avis

Dynamics 365 - Avis

Note globale
4,3
/
5
Excellent
1744

Très bien
1437

Moyen
431

Médiocre
83

Mauvais
26

Rapport qualité-prix
4
Fonctionnalités
4,2
Simplicité d'utilisation
4
Support client
4,1
85% des utilisateurs recommandent cette application
Ty C.

Dynamics in a league of it's own

I have tried other CRM's in my career but none of them come close. The future of this product is incredibly bright and the cost to entry is so low that there is no reason not to give it a shot if you think it can help you. The Microsoft account management team will work with you to find the right fit for your needs and set you up for success.


Traduire avec Google Translate
Timothy J.

Dynamics 365 Customer Engagement/Field Service are robust CRM and CMMS options

I have used CRM in D365 for a number of years, but have been recently through a reimplementation as the FieldOne Sky product was replaced with Field Service. This was a challenging project, but proved successful. We adopted the unified interface early on so had to deal with some bugs, but didn't want a lot of retraining right after implementation with the interface change.


Traduire avec Google Translate
Youssef K.

Easy to use CRM solution

We've been using Microsoft Dynamics for a while now, we use it mostly to track customer support cases. Our Microsoft reseller helped us customize the CRM to our needs


Traduire avec Google Translate
Julia T.

There's Potential

We are not using the application at all in the way we had envisioned and I am looking at other Microsoft partners that could help as well as altogether switching to other applications for contact management.


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Agnes M.

Good System for Savings and Credit Coopertaive Societies

I loved Dynamics, its ease of implementation and use.


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Ty C.
Secteur d'activité: Papier et produits forestiers
Taille de l'entreprise: 10 001+ employés
Traduire en français

Dynamics in a league of it's own

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 15/11/2019
Provenance de l'avis : Capterra

I have tried other CRM's in my career but none of them come close. The future of this product is incredibly bright and the cost to entry is so low that there is no reason not to give it a shot if you think it can help you. The Microsoft account management team will work with you to find the right fit for your needs and set you up for success.

Avantages

I have used this software for over 7 years and over those years have seen it grow and improve at a remarkable rate. With the introduction of Flow/Power Automate and Canvas Apps the abilities of this business application stack are unmatched. You are truly only limited by your own imagination. Microsoft provides great account management resources that will help keep you on the cutting edge.

From a price perspective, Dynamics is very competitive. What you get out of the box cannot be touched by any competitor namely, Salesforce. You will spend a fortune to get the same utility from a Salesforce implementation.

Salesforce and competitors also do not have anything like Azure. Having all of your business application ecosystem under such an umbrella is incredibly powerful.

Inconvénients

I have had less than ideal interactions with support. Mostly they are positive but often times they don't typically know enough about the product and will ask me for information that i already provided in detail upon initial case submission. That being said, this product is innovating and improving so much you can't possibly expect all the people supporting it to be 100% on top of their game. They SHOULD be but realistically you are going to run into people that are just intermediaries between you and someone that can actually help. This isn't really a Dynamics issue at all but you will need to rely on support if you go with an online installation.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Timothy J.
Secteur d'activité: Hôpitaux et soins de santé
Taille de l'entreprise: 201-500 employés
Traduire en français

Dynamics 365 Customer Engagement/Field Service are robust CRM and CMMS options

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 01/02/2020
Provenance de l'avis : Capterra

I have used CRM in D365 for a number of years, but have been recently through a reimplementation as the FieldOne Sky product was replaced with Field Service. This was a challenging project, but proved successful. We adopted the unified interface early on so had to deal with some bugs, but didn't want a lot of retraining right after implementation with the interface change.

Avantages

The breadth of features across Field Service and typical CRM are impressive overall. The scheduling capabilities in Field Service (and now available for other scheduling items) are second to none (at least in other items compared to).

Inconvénients

With the online version, we have run into few problems, but we do occasionally run into slow performance. This is not often, but when it does occur (slow page refreshes, especially in the scheduling tool) it can be painful for our users.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Youssef K.
Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Easy to use CRM solution

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
Publié le 01/05/2020
Provenance de l'avis : Capterra

We've been using Microsoft Dynamics for a while now, we use it mostly to track customer support cases. Our Microsoft reseller helped us customize the CRM to our needs

Avantages

What I like the most about Microsoft Dynamics is it's ease of use, the ability to easily track open cases and generate useful reports.

Inconvénients

The cost per user could be one of the few cons compared to other cloud based CRM solutions

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Julia T.
Secteur d'activité: Cabinet d'avocats
Taille de l'entreprise: 201-500 employés
Traduire en français

There's Potential

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
Publié le 01/07/2019
Provenance de l'avis : Capterra

We are not using the application at all in the way we had envisioned and I am looking at other Microsoft partners that could help as well as altogether switching to other applications for contact management.

Avantages

I chose Dynamics 365 because we are already using Microsoft products and wanted a seamless integration to our CRM. I was drawn to the simplicity of the application and ability to customize within the application from the demo.

Inconvénients

When I started working with a Microsoft partner to customize the application, I quickly became frustrated due to the number of errors and roadblocks that came with the integration and implementation process. I had evaluated our situation very carefully to ensure we had the required technical specifications and would be a good fit for our company; however, I was thrown off by the requirements that we could not face.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 4.0/10

Agnes M.
Secteur d'activité: Banque
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français

Good System for Savings and Credit Coopertaive Societies

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 02/03/2020
Provenance de l'avis : Capterra

I loved Dynamics, its ease of implementation and use.

Avantages

The system was easy to customize. We were able to add membership modules which captured all the biodata of the Sacco's membership which is roughly 20,000 members. This data could easily be retrieved at a click of a button without buffering or delays. We went ahead and captured passport photos and even digital signatures and ID photocopies of the members and the system did not crash.

The reporting module is easy and simple, there are sample reports and we were able to also create so many ad hoc reports without a challenge. The reports we could export to different formats for further analysis out of Dynamics.

The Asset management module also worked so well for us, we were able to have all the assets captured into the system and their depreciation done well and on time.

We customized the Financial/operations module which captured the Sacco loaning/lending to the members and how they were able to repay the loans on time taking into consideration the loan aging process.

Over all this is a good software but it needs some technical know how to customize and tweak areas of interest and you will be able to automate the whole business.

Inconvénients

The software needs some improvement on the financial module. The new IFRS 9 Accounting Standard being implemented by savings and lending cooperative societies require that the data is captured accurately and the reporting is accurate. This is still a challenge.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Recommandation utilisateur
7,9/10
Basé sur 3 721 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Dynamics 365 - Prix

Dynamics 365 - Prix

À partir de
115,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4/5
Basé sur 3 721 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Dynamics 365 - Fonctionnalités

Dynamics 365 - Fonctionnalités

API
Audit
Données en temps réel
Facturation
Gestion de la conformité
Gestion des documents
Gestion des flux de travail
Gestion des stocks
Importation et exportation de données
Intégration de tiers
Monitoring
Notifications automatiques
Piste d'audit
Rapports en temps réel
Rapports et statistiques
Rapports personnalisables
Stockage de documents
Suivi de l'inventaire
Suivi des activités
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4,2/5
Basé sur 3 721 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

Dynamics 365 - FAQ

Dynamics 365 - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Dynamics 365.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Dynamics 365 ?

Types de licences disponibles pour Dynamics 365 :

À partir de: 115,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Non disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Dynamics 365 ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Dynamics 365.

Q. Qui utilise Dynamics 365 ?

Utilisateurs habituels du logiciel Dynamics 365 :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, À but non lucratif, PME

Q. Dans quelles langues Dynamics 365 est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Dynamics 365 est disponible :

arabe, chinois (simplifié), chinois (traditionnel), tchèque, danois, néerlandais, anglais, finnois, français, allemand, hébreu, hongrois, italien, japonais, coréen, norvégien, polonais, portugais, russe, espagnol, suédois, thaï, turc

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Dynamics 365 ?

Types de licences disponibles pour Dynamics 365:

Abonnement

Q. Dynamics 365 prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Dynamics 365 :

Android, iPhone

Q. Avec quelles applications Dynamics 365 peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Dynamics 365 :

Astea Alliance, Cincom CPQ, Coresystems, Gatekeeper, KeyedIn Projects, Nexus, Odyssee Service, QCommission, SyncForce, WorkBook

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Dynamics 365 ?

Ressources d'aide disponibles pour Dynamics 365 :

Forum, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique