En savoir plus sur Buildertrend

Buildertrend est un logiciel de gestion de projets haut de gamme basé sur le cloud. Avec près d'un million d'utilisateurs à travers le monde, Buildertrend permet à de nombreuses entreprises du secteur du bâtiment de gagner en efficacité. Le logiciel de Buildertrend aide les professionnels du bâtiment à développer plus de projets tout en réduisant les retards, en éliminant les erreurs de communication et en augmentant la satisfaction des clients. De fonctionnalités de devis, de planification et de modification de commandes aux outils de communications client et de gestion des documents, toutes les fonctionnalités dont vous avez besoin sont là pour rationaliser chaque aspect du processus de construction.

Chaque client bénéficie d'un coach Buildertrend pour une expérience de formation illimitée et personnalisée. Les clients ont également un accès illimité aux services web et d'image de marque, aux webinaires éducatifs, au support par messagerie instantanée en direct et à un centre d'aide en ligne étendu. La Buildertrend University est proposée au siège social de l'éditeur pour une expérience d'apprentissage en immersion supplémentaire ou du consulting sur site si vous préférez qu'une équipe vienne à vous pour travailler aux côtés de votre personnel.

Buildertrend s'intègre à d'autres solutions telles que QuickBooks, Xero et des outils de calcul de matériels.

Options de tarification dès :

99,00 $US/mois

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

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Clients types

  • Auto-entrepreneurs
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le cloud
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

États-Unis

Langues

anglais

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Buildertrend : 104

  • Accès mobile
  • Alertes mobiles
  • Alertes/Notifications
  • Analyse financière
  • Analyse hypothétique
  • Aperçu de Gantt/du calendrier
  • Application mobile
  • Base de données de clients
  • Bâtiments résidentiels
  • CRM
  • Calendrier du personnel
  • Champs personnalisables
  • Commerce
  • Comptabilité des projets
  • Comptes d'utilisateur multiples
  • Contrôle des budgets
  • Coût des tâches
  • Demandes de renseignements et soumissions
  • Devis
  • Estimation
  • Estimation des coûts
  • Estimation des projets
  • Facturation
  • Facturation des projets
  • GPS
  • Gestion de la communication
  • Gestion de projets
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des clients
  • Gestion des contacts
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des documents
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des factures
  • Gestion des feuilles de temps
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des inspections
  • Gestion des leads
  • Gestion des offres
  • Gestion des ordres de changement
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des ressources
  • Gestion des risques
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestion des tâches
  • Gestion des tâches
  • Gestion du budget
  • Gestion du pipeline de ventes
  • Gestions des permis
  • Génération d'offres
  • Importation et exportation de données
  • Intégration QuickBooks
  • Intégration comptable
  • Mises à jour en temps réel
  • Modèles de projets
  • Modèles personnalisables
  • Outils de collaboration
  • Paiements électroniques
  • Partage des fichiers
  • Planification
  • Planification de projet
  • Planification des rendez-vous
  • Planification des tâches
  • Planification et programmation de projets
  • Portail client
  • Portail client
  • Pour architecture, ingénierie et construction
  • Prise de clichés
  • Programmation des tâches
  • Projections
  • Projets multiples
  • Rapports d'incidents
  • Rapports de suivi
  • Replanification
  • Reporting et suivi de projet
  • Saisie de signature mobile
  • Signature électronique
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de la progression
  • Suivi de la progression des tâches
  • Suivi des activités
  • Suivi des clients
  • Suivi des coûts
  • Suivi des frais
  • Suivi des garanties
  • Suivi des projets
  • Suivi des statuts
  • Suivi des tâches
  • Suivi des étapes
  • Suivi du budget et coût des tâches
  • Suivi du pourcentage de progression
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps des projets
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Suivi progression/coût
  • Surveillance en temps réel
  • Worfkflow de projets
  • e-mail marketing

Alternatives

Procore

4,5
Alternative n° 1 à Buildertrend
Procore fournit des logiciels de gestion du bâtiment pour aider les entreprises à accroître considérablement l'efficacit...

CoConstruct

4,7
Alternative n° 2 à Buildertrend
CoConstruct aide les constructeurs et les rénovateurs à gérer, planifier et coordonner les projets de construction de...

Salesforce Sales Cloud

4,4
Alternative n° 3 à Buildertrend
Salesforce Sales Cloud est l'application cloud de CRM (Customer Relationship Management) de Salesforce. Sales Cloud...

MarketSharp

4,4
Alternative n° 4 à Buildertrend
MarketSharp est une solution CRM (Customer Relationship Management) conçue aider les entrepreneurs et les entreprises...

Avis

Note globale

4,5 /5
(1 573)
Rapport qualité-prix
4,3/5
Fonctionnalités
4,3/5
Simplicité d'utilisation
4,3/5
Support client
4,7/5

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5 avis affichés sur 1 573
Shahidul
Note globale
  • Secteur d'activité: Construction
  • Taille de l'entreprise: 201-500 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Love everything other than the pricing

Publié le 28/08/2022

When I started working with a team from Signature Building Systems, I first "met" Buildertrend,...

When I started working with a team from Signature Building Systems, I first "met" Buildertrend, since then it's been a fun ride. I did change a lot for the team since then (which is kind of what my thing), and probably upped their productivity by a lot.

Avantages

More than their financial and sales solutions, unique features, I loved how much resources they had for someone new! Though I have used tons of PMS over the years, there's always something new with them, all of them. So, the resources helped me to run through them, fast.

Inconvénients

They are excellent! Don't get me wrong. But god, they are pricey! I have this thing for most PMS though! I think they charge a bit too much.

Richard
Note globale
  • Secteur d'activité: Construction
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Streamlines so many parts of our business

Publié le 30/06/2020

Very good.

If youre going to integrate BT make sure you take it on a section at a time. Dont try...

Very good.

If youre going to integrate BT make sure you take it on a section at a time. Dont try and open up too many sections to your team

These guys have given a lot of thought to the software and it forms an amazing backbone for any client facing construction business. We couldnt last the day without it.

Avantages

This software is outstanding in many different areas

We initially purchased it initially to manage our clients selections for new homes and it quickly got integrated elsewhere to the point its the backbone of many of our processes

We use this now to manage client change order (it pays for itself on this alone every month) selections, materials ordering from site, daily logs, H&S management, RFI's for the design team and photo storage and programming to name but a few

We couldn't go back to the old ways of doing many of these

There are a lot of different features and you'll certainly find many that'll make it worth your while to use

Oh and the customer support is ace

Inconvénients

Overall roll out is great and intuitive but you do need to comit to integrating BT to your business and this takes time and effort. THis is a software that gives back 10 fold what you put in, but it does need your comittment.

Alternatives envisagées 

Procore et BuilderStorm

Pourquoi passer à Buildertrend

Client facing elements are superb Best fit for our size of business wide host of services

Réponse de Buildertrend

Richard, thank you so much for your honest review and feedback! We appreciate you sharing how Buildertrend works for Appletree Estates, and we feel so lucky to have you as customers.

Brett
Note globale
  • Secteur d'activité: Construction
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

Good Value

Publié le 09/08/2022

While in general we've been happy but our frustration points have pushed us to look at others....

While in general we've been happy but our frustration points have pushed us to look at others. There may be other programs that work like BuilderTrend but we haven't found anything that gives us what we're looking for. While BT has made strides recently we would like to see more industry standard issues resolved on the back end. For the money though it is reasonable.

Avantages

Documentation preservation. Job organization

Inconvénients

Accounting does not follow basic industry standards. We've have had invoices rejected because there is basic information missing like issue and due date. We don't care about print date. Is that industry standard?

Danielle
Note globale
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client

Publié le 26/03/2013

We are a boutique custom home builder; each project is unique and personalized. Although I was not...

We are a boutique custom home builder; each project is unique and personalized. Although I was not involved in the selection of this software, my understanding is that we wanted a program that could be accessed by all the parties involved, handle the scheduling and move us away from paper checklists - ultimately allowing all users to be both informed of changes and to be able to plan for future events without having to directly communicate with each person.

As far as scheduling goes this system has failed. It has caused more time consuming questions. My complaint is that you can only link item to item by a (or a couple) predecessor(s) that, ultimately, the program struggles with which item is next in the list if a few of them share the same linked task. Also in a best case scenario, this scheduled list is how you build a house - but in most cases something, whether it be trade related or whether related or inspection related, cause a task to be delayed but the other ones would continue on schedule however the program has linked the start date to the the delayed task and now the whole calender is messed up. Or perhaps the exterior of the house generally starts after framing and roofing but maybe a winter storm makes this impossible so you continue the interior for weeks. Then you try and adjust backwards and because your best case scenario template stated it should commence at framing completion and you delayed that. Thus your left with a domino affect of wrong dates. and a series of emails sent to vendors informing them of the delay that really didn't apply to them. So they change schedules and you are left with no trades to do the interior work that in your mind could and should be fine.

I also find that the program doesn't offer enough flexibility in the selection section. It allows me to upload a previously created document to be stored that a homeowner could then log on and download. They then fill out and can't re-upload this document, so they are forced to fax or scan and email back to us. This is neither time effective nor practical. Perhaps it would be better if we were able to create a checklist that was interactive in this section, similar to the change orders where we type out the change and the client could update decisions. In our company we don't limit our clients to three choices of floor plans and two cabinet doors and 4 granite selections, they are free to choose anything they can dream of. As a result we cannot load a document that would apply to all builds.

However, I believe the change orders tab is well thought out, easy to use and provides all the options to make it a valuable asset. The warranty section does a great job of tracking and notifying and saving time and assuring that service and warranty items are handled and accepted. The daily log and messaging capabilities that allow us to keep a record of notes or messages in one area logged by date and job site is extremely valuable and a good system.

Furthermore, the software as a whole is easy to learn, has a logical and simple layout so even those who are not computer savvy can fumble through without creating errors and won't be too intimidated by the complexity of the software to attempt to use it.

Finally, the technical support and training provided is always quick to help resolve an issue or aid in a question. New training is scheduled in a very quick time frame for free and is tailored to the person that requires it. This is handled exceptionally well in a time when often companies forget you exist once the purchase is complete.

So, we have decided that we will use BuilderTrend for those things that they excel at and don't use it as a scheduling tool.

Kristi
Note globale
  • Secteur d'activité: Construction
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Essential (can’t function without it)

Publié le 16/07/2022

Avantages

Lots of help for new comers/employees. Listens to feedback on how to masks software better. Reminders, schedule and to-dos make employee productivity so much higher. Lead management is all in the same software. Financial reports are convienent. Track your POS easily. So much more!

Inconvénients

Nothing. This software makes running and working in a complex industry so much more manageable.

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Buildertrend - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Buildertrend.

Types de licences disponibles pour Buildertrend :

  • À partir de: 99,00 $US/mois
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Non disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Buildertrend :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Langues dans lesquelles Buildertrend est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Buildertrend :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Buildertrend :

Dropbox Business, Gmail, Google Calendar, Google Maps, Meta for Business, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online, Twitter, WordPress, Xero

Ressources d'aide disponibles pour Buildertrend :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

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