VanillaSoft

VanillaSoft

Logiciel de gestion des leads et solution CRM - Le pouvoir de la simplicité

4.7/5 (140 avis)

VanillaSoft - Présentation

Description du logiciel VanillaSoft

La philosophie fondamentale et le processus de développement de VanillaSoft sont centrés sur un concept : Le pouvoir de la simplicité. Grâce à ce principe, VanillaSoft offre une plateforme qui permet aux clients de constater une productivité accrue, des taux de contact plus élevés et des outils uniques de responsabilisation commerciale.

VanillaSoft est l'outil spécialement conçu pour les commerciaux. Alors que le CRM classique offre une gestion des comptes, une gestion des commandes et un service client, VanillaSoft fournit des outils de génération de leads et de maintenance des leads indispensables pour une gestion efficace et la conclusion de nouveaux contrats. Si vous appelez des leads, faites appel au démarchage téléphonique ou tout autre moyen intermédiaire, VanillaSoft est la solution de vente par téléphone qui vous conviendra le mieux.

VanillaSoft - Présentation

Prix

À partir de
100,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

VanillaSoft - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Australie, Canada, Royaume-Uni, États-Unis
Langues
anglais

Captures d'écran

Capture d'écran pour VanillaSoft : 3-panel-call-screen
Capture d'écran pour VanillaSoft : 3-panel-call-screen Capture d'écran pour VanillaSoft : call activity dashboard Capture d'écran pour VanillaSoft : 4-panel-call-screen Capture d'écran pour VanillaSoft : calendar

VanillaSoft - Avis

VanillaSoft - Avis

Note globale
4.7
/
5
Excellent
105

Très bien
32

Moyen
3

Médiocre
0

Mauvais
0

Rapport qualité-prix
4.7
Fonctionnalités
4.5
Simplicité d'utilisation
4.7
Support client
4.6
98% des utilisateurs recommandent cette application
Melissa A.

Appointment Setting & Prospect Management for the professional


Traduire avec Google Translate
Kent P.

Revolutionized our organization

VanillaSoft has eliminated many problems such as:
-multiple calls to one prospect from different callers
-calling existing customers as prospects
-time wasting manual reporting
-lack of caller activity visibility


Traduire avec Google Translate
Rebecca H.

Where's the App and Pause Calling?

Should have more portability (create an app) for those on the go and better functionality. Lose the browser only.


Traduire avec Google Translate
Jeremy O.

SDR Sales Simplified

We use this product for cold calling and setting appointments. Works great. Let’s you script calls, setup sequences, and automate workflows. Allows reps to focus on the quality of the conversation because everything else is automated. Our SDR team would not exist if we would not have implemented VanillaSoft. Dump leads in and get to work.


Traduire avec Google Translate
Britt B.

Very good lead management - calendar functionality could be improved.

Vanilla Soft is an easy-to-use lead management program that has smooth integration of outside applications, a wealth of flexibility in their templates, and (with some improvements) is a contender for a top choice in lead-management systems.


Traduire avec Google Translate
Melissa A.
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Appointment Setting & Prospect Management for the professional

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 30/03/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

Responsive and knowledgeable internal customer support and top notch staff interactions. Google calendar integration allows you to set appointments with confidence that the representative (external agent) will be available for them! Automatic timezone allocation for prospect records which allows appointments to be set for representatives who operate nationwide with no manual accounting for timezone needed; the software is nearly goof proof in calendaring considerations. Unlimited projects allowed and robust customization ensures that every project/marketing campaign is uniquely set up to meet your company or client's needs. I really appreciate the ability to customize result codes and the fact that you are not regulated to rigid categories or outcome processes. Each result can trigger multiple functions and this gives the administrator the power to control and maintain appropriate routing of prospects with minimal user effort. A decent dashboard system and intuitive reporting creation.

Inconvénients

My top complaint has to be with the WYSIWYG editor for scripts and email templates, it is sufficient. However, in the NEW VS interface pasting text with from Google Docs or Word invariably produces an error (complete hang on selecting that script, only fixable by reverting to previous version interface) if the document was over a page long, unless pasted as plain text. Even if the original document has all formatting removed prior to copying. I would greatly appreciate a fix for this and support for pasting simple formatting options without errors.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Kent P.
Secteur d'activité: Vente en gros
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français

Revolutionized our organization

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 20/11/2019
Provenance de l'avis : Capterra

VanillaSoft has eliminated many problems such as:
-multiple calls to one prospect from different callers
-calling existing customers as prospects
-time wasting manual reporting
-lack of caller activity visibility

Avantages

VanillaSoft streamlines our selling efforts and has completely revolutionized the way we run our company. We've gone from literally using printouts, excel sheets etc to manage our accounts and prospects to everything being through VanillaSoft. VanillaSoft has made us more efficient in calling, reporting, closing new business, pretty much every area of our company has improved by using VanillaSoft.

Inconvénients

There are not many things I dislike about VanillaSoft. Anytime I have a problem, their customer service is very responsive and helpful, and they even take your suggestions for new features and are constantly rolling out improvements.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Rebecca H.
Secteur d'activité: Conseil en gestion
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Where's the App and Pause Calling?

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 14/03/2018
Provenance de l'avis : SoftwareAdvice

Should have more portability (create an app) for those on the go and better functionality. Lose the browser only.

Avantages

Easy to use for end user. Open platform and superior navigation/disposition functions. Easy to add tagged fields to pull data in a variety of ways.

Inconvénients

No stand alone apps for android, iOS, pc or mac. Just browser functionality. Cannot pause calling (for reporting). If agents stay logged in on their browser it acts like active hours. No way to adjust have to manually adjust reporting.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 5.0/10

Jeremy O.
Secteur d'activité: Logiciels
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français

SDR Sales Simplified

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 23/01/2020
Provenance de l'avis : Capterra

We use this product for cold calling and setting appointments. Works great. Let’s you script calls, setup sequences, and automate workflows. Allows reps to focus on the quality of the conversation because everything else is automated. Our SDR team would not exist if we would not have implemented VanillaSoft. Dump leads in and get to work.

Avantages

Allows for SDR sales automation, custom rules and workflows, and gets results.

Inconvénients

Could be prettier, I suppose. I’m being picky here - it’s great at what it does.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Britt B.
Secteur d'activité: Divertissement
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français

Very good lead management - calendar functionality could be improved.

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 22/11/2019
Provenance de l'avis : Capterra

Vanilla Soft is an easy-to-use lead management program that has smooth integration of outside applications, a wealth of flexibility in their templates, and (with some improvements) is a contender for a top choice in lead-management systems.

Avantages

This is an extremely easy-to-use interface with lots of flexibility to add client information. It connects the end use (employee) and the client in an easy and reliable way - even when involving outside applications.
The templates seem flexible and open for a lot of customization.

Inconvénients

The calendar function is lacking in options. There needs to be a drag-and-drop OR drop-down function in Calendar view that allows the end user (employee) to easily reschedule calls without re-resulting them. the calendar should have work-top options so meetings and other office-related things can be scheduled within the calendar. The form tabs should be able to be duplicated within the same lead. Once the form is created and approved by the administrator the end user (employee) should be able to create duplicates of the same form. This would eliminate the need to create duplicate leads in order to access the same form twice.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 7.0/10

Recommandation utilisateur
9.3/10
Basé sur 140 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

VanillaSoft - Prix

VanillaSoft - Prix

À partir de
100,00 $US/mois
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4.7/5
Basé sur 140 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

VanillaSoft - Fonctionnalités

VanillaSoft - Fonctionnalités

API
Analyse des ventes
Base de données de contacts
Données en temps réel
Fonctionnalité de recherche
Gestion des contacts
Gestion des leads
Importation et exportation de données
Intégration CRM
Intégration de tiers
Intégration des e-mails
Modèles personnalisables
Notifications automatiques
Outils de collaboration
Rapports et statistiques
Rapports sur les ventes
Saisie de leads
Suivi des activités
Suivi des ventes
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4.5/5
Basé sur 140 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

VanillaSoft - FAQ

VanillaSoft - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur VanillaSoft.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour VanillaSoft ?

Types de licences disponibles pour VanillaSoft :

À partir de: 100,00 $US/mois

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel VanillaSoft ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de VanillaSoft.

Q. Qui utilise VanillaSoft ?

Utilisateurs habituels du logiciel VanillaSoft :

Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, À but non lucratif, PME

Q. Dans quelles langues VanillaSoft est-il disponible ?

Langues dans lesquelles VanillaSoft est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour VanillaSoft ?

Types de licences disponibles pour VanillaSoft:

Abonnement

Q. VanillaSoft prend-il en charge les appareils mobiles ?

Nous n'avons pas d'informations sur les appareils pris en charge par VanillaSoft.

Q. Avec quelles applications VanillaSoft peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à VanillaSoft :

Authorize.net, DocuSign, FluentStream, Fonality, RingCentral, Salesforce Sales Cloud, VerticalResponse, Vonage Business

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour VanillaSoft ?

Ressources d'aide disponibles pour VanillaSoft :

Base de connaissances, Support téléphonique