En savoir plus sur iContact

iContact s'adresse aux entreprises de toutes tailles et permet de créer des newsletters envoyées par e-mail, des flux RSS, des enquêtes, des réponses automatiques et des publications sur les réseaux sociaux. L'application comprend diverses fonctionnalités nécessaires à une entreprise qui souhaite agrandir sa liste de clients et atteindre les boîtes de réception.

Lorsqu'ils créent un message, les utilisateurs peuvent choisir parmi les modèles prédéfinis intégrés ou créer un message unique en HTML. iContact propose des outils pour gérer une liste d'e-mails croissante qui incluent la gestion des abonnements, le chargement en masse des abonnés et un générateur de formulaires d'inscription par glisser-déposer.

Les autres fonctionnalités comprennent SpamcheckTM, un système de vérification qui garantit que chaque e-mail atteint les boîtes de réception. La fonctionnalité de rapports suit les messages en temps réel et permet aux utilisateurs d'afficher rapidement les résultats marketing en cours, depuis la vue générale jusqu'au clic individuel.

La fonctionnalité pour les réseaux sociaux aide quant à elle à programmer des messages sur Facebook, Twitter et LinkedIn. Les utilisateurs peuvent ajouter des boutons de partage sur les réseaux sociaux aux e-mails et augmenter leur portée, ainsi qu'inclure un formulaire d'inscription sur des pages Facebook pour transformer les abonnés existants en contacts e-mail.

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Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Brésil, Canada, Chine, Allemagne, Royaume-Uni, Inde, Japon, Mexique, États-Unis, Îles Vierges des États-Unis

Langues

anglais

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour iContact : 67

  • API
  • Accès mobile
  • Actions découlant d'un événement
  • Analyse des campagnes
  • Analyse en temps réel
  • Analyse visuelle
  • Automatisation du marketing
  • Bibliothèque d'images
  • Bibliothèque de contenu
  • Bloqueur de spam
  • CRM
  • Campagnes de drip marketing
  • Campagnes multiples
  • Champs personnalisables
  • Conformité CAN SPAM
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Distribution d'e-mails
  • Distribution multicanal
  • Données en temps réel
  • Enquêtes clients
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires personnalisables
  • Formulaires web
  • Gestion de contenu
  • Gestion de la liste de diffusion
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des abonnés
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des canaux
  • Gestion des contacts
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des leads
  • Gestion des listes
  • Gestion des modèles
  • Gestion des réponses
  • Génération de leads
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Marketing multicanal
  • Marketing social
  • Mesure des performances
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Pages de renvoi et formulaires web
  • Personnalisation
  • Planification des campagnes
  • Planification des publications
  • Pour les petites entreprises
  • Promotion sociale
  • Qualification de leads
  • Rapports et analyses
  • Répondeurs automatiques
  • Saisie de leads
  • Segmentation
  • Segmentation de la clientèle
  • Segmentation des campagnes
  • Suivi de l'engagement
  • Suivi des activités
  • Suivi des clics
  • Suivi des e-mails
  • Suivi des e-mails
  • Suivi du ROI et de l'analytique
  • Tests A/B
  • Tests multivariés
  • e-mail marketing
  • Éditeur WYSIWYG

Alternatives

Constant Contact

4,3
Alternative n° 1 à iContact
Constant Contact est un logiciel d'e-mail marketing qui permet aux entreprises de toutes tailles de créer et d'envoyer...

Mailchimp

4,5
Alternative n° 2 à iContact
Mailchimp est une plateforme de marketing automation qui permet aux utilisateurs de créer, d'envoyer et d'analyser des...

WordPress

4,6
Alternative n° 3 à iContact
WordPress est une plateforme de création et de publication de sites web et de blogs, dotée d'outils pour la conception...

ConvertKit

4,6
Alternative n° 4 à iContact
ConvertKit est une solution d'automatisation de génération de leads destinée aux blogueurs professionnels, avec...

Avis

Note globale

4,5 /5
(534)
Rapport qualité-prix
4,4/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d'utilisation
4,3/5
Support client
4,6/5

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Trevor K. Trevor K.
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

A Solid Email Platform

Publié le 20/12/2017

I get the ability to reach my customers and turn them into return customers week after week and...

I get the ability to reach my customers and turn them into return customers week after week and year after year.

Avantages

iContact is easy to use in most cases. There are tons of different templates and creating your own email template is a breeze. If you get one of the Pro plans they'll even help you make templates for future use, so that's great, too.

There are plenty of ways to upload data and keep track of that data. In fact I tend to use iContact to export my data for use on other platforms because it keeps everything so nicely. My point of sale doesn't even allow the breadth of exports and options that iContact does, so it's more than just an email platform to me.

Automation is visually very simple and means that I know I'm reaching my audience at the correct times. I no longer have to manually send each email, and with the automation there are tons of options to segment in addition. This means I'm not sending frivolous emails, so that keeps our open rate high.

Inconvénients

I have three businesses that have to be kept separate and my only big complaint is that I can't copy automation plans or other things back and forth between them. So a lot of time is wasted redoing certain campaigns between the locations.

I also think the social connectivity needs to be updated. Twitter for one is outdated and the actual website allows much more text to be posted than in-app. They're several updates behind on Twitter.

Réponse de iContact

Hi Trevor! We are thrilled to hear that iContact¿s design services and automation tools make your job easier and your emails more impactful with your customers. At iContact we value being your one stop shop for your email marketing needs. We also appreciate your feedback about copying your automation plans from one platform to another. We¿ve noted this feature and completely understand how it would be helpful. Thank you and have a wonderful day!

Karen C. Karen C.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Works great for us

Publié le 12/02/2020

We've had to contact support a couple of times and they have been helpful. The level we purchased...

We've had to contact support a couple of times and they have been helpful. The level we purchased isn't a comprehensive marketing solution. But we came back to it after having trouble with ClickDimensions, it actually works better.

Avantages

When I want to send out an email, I go into my list of prior emails, make changes, and send. It's very easy. It has all of the functionality we need for sending out bulk emails.

Inconvénients

The editor is a bit clunky. It does take a bit of time to create a new email format. Sometimes it doesn't behave like it is supposed to. But once you save that new format you can use it over and over.

Réponse de iContact

Hello Karen,

Thank you for taking the time to leave this detailed feedback for us, we greatly appreciate it!

All the best,

Carlos, Customer Marketing Manager

Sam S. Sam S.
Note globale
  • Secteur d'activité: Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

An excellent choice for email marketing and customization

Publié le 29/10/2021

Avantages

My favorite thing about iContact was how much control we had over the design of the emails using only the visual builder and not having to go into much code. This is way better than most of the biggest competitors that I've used.

Inconvénients

While organizing contacts was good I feel like it could have been better. Would have been great to have more ways to categorize.

Alternatives envisagées 

Mailchimp
Utilisateur vérifié
Note globale
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client

I've used iContact for the last five years.

Publié le 05/04/2018

Avantages

iContact is a low cost solution for basic email marketing. You have access to a strategic advisor. My strategic advisor always provides thorough answers and/or solutions when requested. iContact offers automation with workflows that are easy and quick to build. The user interface is easy to understand.

Inconvénients

The response time to fix API issues can be slow. iContact does not offer a post unsubscribe survey. I'm not able to download user profile information when exporting email send statistics - this is important for me when I want to do a quick analysis on my data.

Réponse de iContact

Thank you very much for being a long time iContact customer! We are happy to hear that you have been able to quickly and easily design automations with workflows using your iContact Pro account. We like this feature so much we plan to make it available to all iContact accounts. Thank you as well for your feedback, particularly about adding a post unsubscribe survey. This is being shared with our Product Management team so that it can be reviewed for possible updates in a future release.

Patrick C. Patrick C.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services financiers
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

iContact is the superior mass mailing service when it comes to functionality and customer...

Publié le 04/05/2018

iContact has been extremely helpful in getting our curated content out to the masses. The user...

iContact has been extremely helpful in getting our curated content out to the masses. The user interface makes it easy to create your own personal content to send out and the system provides a fairly comprehensive report of your mailer, which is crucial for anyone working in sales. It gives you an extra edge to know who opens what, how quickly and who is not interested so you can update your CRM accordingly. Great stuff from iContact.

Avantages

Off the bat, we previously used a different mass mailing service whose customer support was non-existent so it was essential for us to find a provider that we could get in touch with whenever issues arose. The team at iContact has done a great working with us and helping us through the process of switching over from out other provider. The service works as intended and the user interface is easy enough to use and create content to mail out. Customer service is second to none.

Inconvénients

I don't like that the service is not integrated into salesforce off the bat. We still haven't figured out how to get it done and truthfully, haven't had the motivation or necessity to reach out to customer service about it. When I consider that SalesForce has already endorsed its own proprietary mass mailer, I'm not surprised that there is difficulty with integration.

Réponse de iContact

Hi Patrick! Thank you so much for your great feedback about our customer service team. They truly are a knowledgeable, dedicated, and friendly group of people. It sounds like you are on our iContact Pro platform which offers Salesforce sync. Thank you for the feedback regarding difficulties with this. We are happy to take it into account as we continue to make iContact even better! In the meantime, please don't hesitate to reach out to our support team for further assistance in getting this set up.

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iContact - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur iContact.

Utilisateurs habituels du logiciel iContact :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000

Langues dans lesquelles iContact est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par iContact :

Android (mobile)

Applications s'intégrant à iContact :

123FormBuilder, Acuity Scheduling, AppointmentPlus, Big Cartel, BigCommerce, Bloom Intelligence, Calendly, ClickFunnels, Copper, Copper, Cyfe, Digioh, Drupal, Eventbrite, Facebook for Business, Follow Up Boss, Formstack Forms, Google Contacts, Google Forms, Google Sheets, Gravity Forms, HubSpot CRM, Jotform, Justuno, Kajabi, Keap, Kickbox Email Verification, Leadpages, LeadsBridge, LiveChat, LiveChat, Magento Commerce, Microsoft Outlook, Nimble, PayPal, Pipedrive, Privy, Salesforce Sales Cloud, Shopify, Squarespace, Stripe, SurveyMonkey, Teachable, Twitter, Typeform, Unbounce, Webflow, Wix, WooCommerce, Wufoo, X-Cart, Zapier, Zoho CRM, Zoom Meetings

Ressources d'aide disponibles pour iContact :

FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

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