FixMe.IT

FixMe.IT

Un logiciel d'assistance à distance toujours opératif

4.8/5 (325 avis)

FixMe.IT - Présentation

Description du logiciel FixMe.IT

FixMe.IT est une application d'assistance à distance qui permet de connecter instantanément des ordinateurs distants dans le monde entier. Avec FixMe.IT, l'assistance à distance est plus rapide et plus facile que jamais : le processus de connexion est rapide du début à la fin, ce qui signifie que tout utilisateur peut facilement demander et approuver l'accès à distance à sa machine.

Tout en étant rentable, FixMe.IT ne fait pas l'impasse sur le reste et offre une large gamme de fonctionnalités performantes, notamment l'accès sans surveillance, le transfert de fichiers, la gestion multi-sessions, le redémarrage et la reconnexion automatiques, la navigation multi-écrans, le partage de presse-papiers, la messagerie instantanée, le reporting et l'enregistrement, la personnalisation de l'image de marque, etc.

Basée sur les dernières normes du secteur, FixMe.IT garantit le plus haut niveau de sécurité pour ses utilisateurs et permet aux professionnels de l'informatique de résoudre facilement et en toute sécurité des problèmes techniques à distance sans installer de logiciel au préalable. De plus, cette application vous permet d'accéder aux ordinateurs de vos clients dans n'importe quel environnement : qu'ils soient situés derrière des pare-feu, des proxys ou un NAT.

FixMe.IT - Présentation

Prix

À partir de
25,00 $US

Types de licence

Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

FixMe.IT - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Asie, Australie, Canada, Europe, Amérique latine et 3 autres, Afrique et Moyen-Orient, Royaume-Uni, États-Unis
Langues
anglais

FixMe.IT - Avis

FixMe.IT - Avis

Note globale
4.8
/
5 325 avis
Excellent
250

Très bien
69

Moyen
6

Médiocre
0

Mauvais
0

Rapport qualité-prix
4.7
Fonctionnalités
4.4
Simplicité d'utilisation
4.8
Support client
4.6
98% des utilisateurs recommandent cette application
R. curtis M.

Best Remote Access Software Available

I use this application daily to provide help desk and server support to many customers. The price is great and the features are fantastic.


Traduire avec Google Translate
Alex R.

Great bang for the buck!

I like the simple connecttion to it and the unattended access feature the most. It allows me to connect to my end users easily and quickly.


Traduire avec Google Translate
Michael D.

Long time user

I have used Logmein, Teamviewer and Fixme extensively along with sharing some small use with other products. FixMe is by far the easiest for my company and its customers. Install is easy and it is safe. I support a lot of the medical community and it being HIPAA compliant is a big plus.


Traduire avec Google Translate
Thomas B.

It's hard to knock the product as it is but it's just ok

I am generally able to connect to my customers computers to assist with issues and install software


Traduire avec Google Translate
Rex S.

Simple and Fast Connection

It has been good, its a good product. The only draw back is the pricing structure, as others offer a scaled back speed at a free price. For some of the features its a great product to consider. Love the ability to create a custom installer, which makes the image of our company better.


Traduire avec Google Translate
R. curtis M.
Secteur d'activité: Génie civil
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire avec Google Translate

Best Remote Access Software Available

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 21/11/2018
Provenance de l'avis : Capterra

I use this application daily to provide help desk and server support to many customers. The price is great and the features are fantastic.

Avantages

The is by far the easiest remote access software I have ever used. As an IT manager, this software has saves me $1000s every month. With just a few clicks I can access customer's computers and correct problems while never leaving my office. My customers love this process. I can store computers for anytime access so I can manage many servers and computers 24/7 without requiring brick and mortar access.

Inconvénients

If I could fix a few things I would make this software available for MAC and get a different URL. I have to constantly spell the word "IT". It seems such a simple word but it does not correlate to web browsing to the common internet user. Few people have ever visited a .it domain.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 10.0/10

Alex R.
Secteur d'activité: Relations gouvernementales
Taille de l'entreprise: 201-500 employés
Traduire avec Google Translate

Great bang for the buck!

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 21/01/2020
Provenance de l'avis : Capterra

I like the simple connecttion to it and the unattended access feature the most. It allows me to connect to my end users easily and quickly.

Avantages

Fixme offers remote admin access to end points that are in the field and not connected to the local domain via VPN or other connection options. This is helpful for setting up and troubleshooting issues on end points. And it is much cheaper price than competitors

Inconvénients

Sometime the local admin access for restarting as a system service is a bit wonky, its best to setup the PC and unattended access while on the local network to the domain and then kick the device out the door than trying to gain unattended access after the fact. Alsomany competitors have additional functionality to run scripts or gather data about a device in the background without the end user seeing, and Fixme does not offer that from the best I can tell.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Michael D.
Secteur d'activité: Informatique et sécurité réseau
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire avec Google Translate

Long time user

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 17/01/2020
Provenance de l'avis : Capterra

I have used Logmein, Teamviewer and Fixme extensively along with sharing some small use with other products. FixMe is by far the easiest for my company and its customers. Install is easy and it is safe. I support a lot of the medical community and it being HIPAA compliant is a big plus.

Avantages

Easy to have remote users install. Simple console. Great value for money.

Inconvénients

No Apple support, no multi user support.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 8.0/10

Thomas B.
Secteur d'activité: Réseaux informatiques
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire avec Google Translate

It's hard to knock the product as it is but it's just ok

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 02/11/2017
Provenance de l'avis : Capterra

I am generally able to connect to my customers computers to assist with issues and install software

Avantages

On demand sessions work great
East to install and setup remote clients
Easy to organize accounts by company

Inconvénients

No Ability to go cross platform ie mac
No mobile ability
The remote control agent doesn't work, well, sometimes gets eaten by anti virus clients/or disappears for what ever reason and you can't cut copy paste really!!!

Their response is that's odd, just drag files...sorry to say that's a tedious endeavor with the spotty mouse movements.

Traduire avec Google Translate

Réponse de Techinline

Hi Thomas,

Thank you for the feedback and for being our valued customer. We regret that you've experienced this copy-paste issue - this is, indeed, non-standard behavior of our application, which in most cases can be attributed to custom or advanced antivirus settings, or other 3rd party local factors that we have absolutely no control over. As suggested in most reviews here, FixMe.IT's file transfer feature is quite reliable and easy to use. Furthermore, FixMe.IT offers several file transfer options including a file transfer button and drag-n-drop, so our intent at the time was to provide you with a feasible workaround in case copy-paste didn't work with a specific client machine.

Regards,
Dan | Techinline

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 6.0/10

Rex S.
Secteur d'activité: Matériel informatique
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire avec Google Translate

Simple and Fast Connection

Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
Publié le 06/12/2019
Provenance de l'avis : Capterra

It has been good, its a good product. The only draw back is the pricing structure, as others offer a scaled back speed at a free price. For some of the features its a great product to consider. Love the ability to create a custom installer, which makes the image of our company better.

Avantages

Having used and still using many remote connection and management software providers, FixMe has been one that seems to work when others won't. Its fast, and simple. The remote reconnect after startup is great. Some others will not do this and requires someone at the other end to restart the software. The price and the speed of connection is worth it. The custom logo you can add to the install page is a nice feature.

Inconvénients

If you are not using it often, and can seem expensive. Its billed monthly regardless if you are using it. Its based on technician, so if you have 3 people, you will need to have 3 licenses to all be working at the same time.

Traduire avec Google Translate

Réponse de Techinline

Hi Rex,

Thank you for sharing your experience and for being our valued customer! Subscription-based pricing is the software industry standard. Some vendors do offer so-called "lifetime" licenses, but that often means paying for upgrades on a yearly basis (which in the end is a more expensive and a less flexible option). FixMe.IT delivers unlimited on-demand connections, unattended remote access, multi-window remote control, and a lot more for only $30 per month or $300 per year, and I can say with full confidence that no other vendor offers a package like that at a lower price. Sure, there are some remote support apps that offer personal licenses for under $10 or even $5 per month which allows you to access one or two remote computers, but no more than that. While we understand that FixMe.IT's pricing model might not be ideal in some cases, it is still one of the most cost-effective remote support solutions on the market.

Best,
Dan | Techinline

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 7.0/10

Recommandation utilisateur
9.2/10
Basé sur 325 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

FixMe.IT - Prix

FixMe.IT - Prix

À partir de
25,00 $US
Essai gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4.7/5
Basé sur 325 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

FixMe.IT - Fonctionnalités

FixMe.IT - Fonctionnalités

API
Chat
Communication multicanal
Enquêtes et feedback
Gestion de la base de connaissances
Gestion des flux de travail
Gestion des tickets de support
Historique des contacts
Intégration CRM
Intégration de tiers
Intégration des e-mails
Intégration des médias sociaux
Messagerie instantanée
Monitoring
Notifications automatiques
Portail libre-service
Rapports et statistiques
Stratégie de marque personnalisable
Surveillance en temps réel
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4.4/5
Basé sur 325 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Vidéos et tutoriels

Vidéos et tutoriels

FixMe.IT - FAQ

FixMe.IT - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur FixMe.IT.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour FixMe.IT ?

Types de licences disponibles pour FixMe.IT :

À partir de: 25,00 $US

Type de licence: Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel FixMe.IT ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de FixMe.IT.

Q. Qui utilise FixMe.IT ?

Utilisateurs habituels du logiciel FixMe.IT :

Auto-entrepreneurs, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues FixMe.IT est-il disponible ?

Langues dans lesquelles FixMe.IT est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour FixMe.IT ?

Types de licences disponibles pour FixMe.IT:

Abonnement

Q. FixMe.IT prend-il en charge les appareils mobiles ?

Nous n'avons pas d'informations sur les appareils pris en charge par FixMe.IT.

Q. Avec quelles applications FixMe.IT peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à FixMe.IT :

Herfert Software

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour FixMe.IT ?

Ressources d'aide disponibles pour FixMe.IT :

FAQ, Base de connaissances, Support en ligne, Support téléphonique, Tutoriels vidéo