En savoir plus sur Courierscripts

Waybill.work is an automated logistics and courier management software with a customizable, multi-user, modular interface. Features include shipping cost creation and analysis, labeling, route planning, multiple vehicle tracking, and automated customer notifications.

The shipment management feature enables live status updates and tracking, visibility of items in transit, delivery time estimations, and automatic customer notifications to update them of the delivery status of their items. A drag and drop interface is available for updating and amending the order and proposed arrival times of shipments already in transit which will automatically update drivers in real time of the changes. The route planner is adaptable for planning and tracking multiple vehicles at once and will calculate the most efficient routes based on delivery locations assigned per journey.

Waybill.work can be configured to match global requirements and specifications including currency, weight, time zones, and languages. The administration wizard allows users to apply shipment settings to calculate total costs associated with item shipping including any discounts, customs clearance costs, and customer payment status. The reporting feature will provide summaries and analytics based on custom filters.

Courierscripts - Principaux avantages

Cloud based software bundle
Regular updates
Pricing Configurations
Rate Calculators
Booking Widgets
Route optimization
Shipping Solution
Barcode Scanning
Batch Updates
Multi user roles and permission
Customer Portal
Live Tracking
Custom URL for business
Custom branding
Email / SMS Notifications
API Integrations
Shipping Integrations
Payment Integrations
Customer Wallet
Referral Programs for your customer
Multi branch support
Mutli Currency support
Reporting
Warehouse Portal
Customer Support Portal
Cashier Portal
Staff Portal
TV screens for collection centers

Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Brésil, Canada, Chine, Allemagne et 5 autres, Royaume-Uni, Inde, Japon, Mexique, États-Unis

Langues

anglais

Images

Dashboard
Route Management
Label Printing
Mobile apps for drivers
En voir 5 de plus
Vidéo de Courierscripts
Capture d'écran pour Courierscripts : Dashboard Capture d'écran pour Courierscripts : Route Management Capture d'écran pour Courierscripts : Label Printing Capture d'écran pour Courierscripts : Mobile apps for drivers

Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Courierscripts : 45

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Base de données de clients
  • CRM
  • Codes-barres et RFID
  • Comptes d'utilisateur multiples
  • Cross-docking
  • Facturation
  • Fonction de glisser-déposer
  • GPS
  • Gestion 3PL
  • Gestion de la flotte
  • Gestion des commandes
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des factures
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des rémunérations
  • Gestion des stocks
  • Gestion des transports
  • Importation et exportation de données
  • Impression d'étiquettes
  • Impression de codes-barres
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Mesure des performances
  • Modèles personnalisables
  • Moteur de notation
  • Notifications en temps réel
  • Optimisation des itinéraires
  • Planification
  • Rapports de synthèse
  • Rapports et analyses
  • Recherche/Filtre
  • Reconnaissance de code-barres
  • Routage
  • Réservation en ligne
  • Saisie de commande
  • Signature électronique
  • Signature électronique
  • Suivi des livraisons
  • Suivi des statuts
  • Tableau de bord d'activités
  • Widgets
  • Étiquetage
  • Étiquettes d'expédition

Alternatives

Dispatch Science

5
Alternative n° 1 à Courierscripts
Dispatch Science est un système de gestion des livraisons disruptif conçu pour les expéditeurs, les transporteurs et...

LogiNext Mile | Last Mile Distribution & Delivery Route Optimization Software

4,3
Alternative n° 2 à Courierscripts
Le logiciel de logistique LogicNext Mile fournit une optimisation automatisée des itinéraires de livraison et de la...

Elite EXTRA

4,8
Alternative n° 3 à Courierscripts
Elite EXTRA est une solution de gestion des opérations conçue pour aider les entreprises de toutes tailles à planifier...

Track-POD

4,6
Alternative n° 4 à Courierscripts
Track-POD est une solution cloud de gestion de la livraison pour les parcs de véhicules qui utilise une technologie...

Avis

Note globale

5 /5
(24)
Rapport qualité-prix
5/5
Fonctionnalités
4,9/5
Simplicité d'utilisation
5/5
Support client
5/5

Vous avez déjà Courierscripts ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

Écrivez votre avis !
Afficher 5 avis sur 24
Anthony C.
Note globale
  • Secteur d'activité: Logistique et chaîne d'approvisionnement
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

The best Courier Software

Publié le 04/10/2020

We absolutely love this software. It just right for what we do.

We absolutely love this software. It just right for what we do.

Avantages

Were to begin? This is a robust software. It's the complete end to end solution for any logistics business. We are very satisfied with this product. The support is top notch, very knowledgeable and knows their software inside out. There's also constant updates & upgrades. Our clients rave about the ease of use and how attractive user friendly the customer portal is. Definitely worth it.

Inconvénients

It's hard to find anything I didn't like. The software exceeded myself and my business partner's expectations.

Famous O.
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client

Our experience using this software has been great. From the first day we setup till now, no...

Publié le 12/07/2018

Avantages

The most impressive thing is the superb support and ease of customizations. Ramjith has been great with getting and implementing our periodic change requests. Support is just a email away. Actually, we even get support via WhatsApp. Ease of use is the best there is. This software gives more value for what it costs. The software is very stable. At the beginning we had fears as to it's stability but till date we have never had a down time. We also love the mobile app for Android devices. Our dispatch drivers use the app for deliveries. Proof of delivery is captured via the app. The support team was also helpful in setting up our client's website. As a consulting firm, Courier Software has been a proper fit for our customers in the logistics business. I would recommend this for anyone.

Inconvénients

Nothing here really. We're yet to see any downsides. I think the pros trumps the cons there may be but we haven't seen any yet.

Réponse de Xapp Digital Solutions

Thank you so much for your kind words. We really appreciate you taking the time out to share your experience with us. We count ourselves lucky for customers like you. We look forward to working with you again in the future!

Feranita G.
Note globale
  • Secteur d'activité: Import/Export
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Software which provide all what we need

Publié le 31/10/2018

Any minus with this software could be clear by the customer service, easy to custom, and help our...

Any minus with this software could be clear by the customer service, easy to custom, and help our company to maintain our daily activity

Avantages

How easy to use, details and could build an invoice per each customer

Inconvénients

So far nothing really complicated in there, just about how we save the address for receiver and sender, should be could save easily on the system (we can’t wasting time by open the account for the customer first then register the address) we need the address could be instantly save when we add/create new shipment under the name of customer

Réponse de Xapp Digital Solutions

Thank you so much for your kind words. We really appreciate you taking the time out to share your experience with us. We count ourselves lucky for customers like you. We look forward to working with you again in the future!

Nastassia L.
Note globale
  • Secteur d'activité: Logistique et chaîne d'approvisionnement
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Absolutely the best courier software out there!

Publié le 28/06/2019

As a small business we searched high and low for a software to suit our needs as one size does not...

As a small business we searched high and low for a software to suit our needs as one size does not fit all. Courier Scripts, has solved all company needs making our day to day operations a lot easier to manage, more efficient and more transparent with everything in one place. Whatever challenges we had there was always a solution! It's powerful and packed with lots of features - customer portals, reports and access anywhere and they're always improving. This excellent package is the best decision I've ever made for our company and the customer support is unmatched and continues to exceed our expectations!

Avantages

-Logical, clean and simple interface
-Ease of use for everyday business
- Quality reporting features, visual representation of dashboards for easy analysis
- Ease of Customization to our needs
-Excellent pricing, the price simply cannot be beaten for the plethora of features

Inconvénients

Upload/ Processing actions can be slow sometimes.

Réponse de Xapp Digital Solutions

Thank you for the valuable feedback.

Robert T.
Note globale
  • Secteur d'activité: Transport routier/ferroviaire
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Amazing Service

Publié le 07/03/2019

Exceptional customer service, always available.....Problems if any are solved within minutes.

Exceptional customer service, always available.....Problems if any are solved within minutes.

Avantages

Easy of use, great price point, easy for clients to use

Inconvénients

No cons..i do not have any issues, any issues are sorted quickly

Réponse de Xapp Digital Solutions

Dear Robert,
Thank you for the valuable feedback. We are looking forward to serve your business better and better in upcoming years.

Thanks & Regards,
waybill.work

Afficher 5 avis sur 24 Lire tous les avis

Courierscripts - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Courierscripts.

Types de licences disponibles pour Courierscripts :

  • À partir de: 50,00 $US/mois
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Courierscripts.

Utilisateurs habituels du logiciel Courierscripts :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles Courierscripts est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Courierscripts :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Courierscripts :

FedEx Ship Manager, Magento Commerce, PayPal, Shopify, UPS Ready, WooCommerce

Ressources d'aide disponibles pour Courierscripts :

Service client/e-mail, Support téléphonique, Service de support 24/7 (réponse directe)

Catégories connexes

Consultez toutes les catégories de logiciels trouvées pour Courierscripts.