En savoir plus sur Treatwell

Treatwell Connect peut être utilisé à partir d'un ordinateur de bureau ou d'un appareil mobile. Il est disponible sous forme d'applications natives Android et iOS afin de faciliter la saisie et la gestion des réservations en déplacement.

Les salons de coiffure et de beauté de toutes envergures peuvent utiliser Treatwell Connect pour gérer leur activité de manière digitale au sein d'un seul environnement, même en déplacement. Les rendez-vous peuvent être ajoutés au calendrier des employés pour les clients sans rendez-vous. Toutes les réservations effectuées par les clients via le marché en ligne de Treatwell sont automatiquement synchronisées en temps réel pour garantir que l'ensemble du personnel est informé des disponibilités. Les rendez-vous peuvent être consultés de manière plus détaillée en cliquant dessus dans le calendrier, qui comprend des informations concernant le type et la durée de traitement, le client, le tarif, etc.

Treatwell Connect facilite également le suivi de l'activité quotidienne des salons, comprend des rappels automatisés pour réduire le taux de non-présentations, tout en offrant des outils marketing approuvés par le RGPD afin de mieux fidéliser les clients. L'outil vise également à simplifier la gestion des employés, avec des autorisations personnalisées pour chaque membre de l'équipe, des rapports relatifs à leur productivité et des notifications individuelles envoyées aux personnes concernées lors de modifications dans les réservations.

Options de tarification dès :

29,00 €/mois

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Clients types

  • Auto-entrepreneurs
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le cloud
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

Autriche, Belgique, Suisse, Allemagne, Espagne , France, Royaume-Uni, Guernesey, Grèce, Île de Man, Italie, Jersey, Lituanie, Portugal

Langues

allemand, anglais, espagnol, français, italien , néerlandais

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Treatwell : 59

  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Application mobile pour clients
  • Base de données de clients
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Booking Management
  • Calendrier des événements
  • Carte de fidélité
  • Confirmation et rappels
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Email Reminders
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des clients
  • Gestion des employés
  • Gestion des promotions
  • Gestion des remises
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des stocks
  • Historique des clients
  • Historique des transactions
  • Indicateur de disponibilité
  • Intégration de sites web
  • Intégration des médias sociaux
  • Messagerie SMS
  • Mesure des performances
  • Notes/avis
  • Paiements en ligne
  • Paiements en personne
  • Paiements électroniques
  • Planification
  • Planification automatisée
  • Planification des rendez-vous
  • Planification des événements
  • Planification du personnel
  • Point de vente (PDV)
  • Pour salons de beauté et les spas
  • Profils client
  • Programmation des tâches
  • Rappels
  • Rappels par SMS
  • Rapports de ventes
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rendez-vous récurrents
  • Réservation de chambres
  • Réservation en ligne
  • SMS Marketing
  • Suivi de l'inventaire
  • Synchronisation du calendrier
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des cartes de crédit et de débit
  • Traitement des paiements
  • e-mail marketing

Alternatives

Zing

0
Alternative n° 1 à Treatwell
ZING is the Everyday Hero for business owners. Built and designed as an ERP for SMBs, ZING is the most affordable...

WellnessLiving

4,4
Alternative n° 2 à Treatwell
WellnessLiving est une solution de réservation, de planification des ressources, de génération de leads et de reporting...

Fresha

4,9
Alternative n° 3 à Treatwell
Shedul est une solution de réservation et de planification en ligne pour les salons, spas, entraîneurs personnels et...

Timely

4,7
Alternative n° 4 à Treatwell
Timely est un logiciel pour instituts de beauté, spas et centres de bien-être parmi les plus intelligents au monde....

Avis

Note globale

4,7 /5
(104)
Rapport qualité-prix
4,3/5
Fonctionnalités
4,5/5
Simplicité d'utilisation
4,7/5
Support client
4,6/5

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5 avis affichés sur 104
Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Gets me bookings that otherwise I would not have had

Publié le 07/05/2019

It’s been a positive experience in general

It’s been a positive experience in general

Avantages

The software functions fairly well from the client booking side and the clients tend to be a good calibre.

Inconvénients

My least favourite part of the software is a lack in featured which sends clients marketing promotions, newsletter, events etc. Also there is very limited space to provide client history. It would be great if it could have client record cards, consultation forms and pre & aftercare forms to allow clients to complete online. The problem I have is because Treatwell is very basic here, it is not possible to intergrate with another diary system.

Lauren
Note globale
  • Secteur d'activité: Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Treatwell has helped my business grow

Publié le 21/02/2019

Biggest problem when starting self-employeed is gaining new customers, I have found treatwell...

Biggest problem when starting self-employeed is gaining new customers, I have found treatwell amazing at attracting new clients and as my reviews and business have grown so have the amount of bookings received through treatwell. The system is easy to use and customer service team have been great with any quieries. Has Definetly helped my business grow and attract clients. Even regular clients love the ease of being able to book on the go, 24/7.

Avantages

Very easy to set up and use. I like the notifications straight to my phone and email so I am aware straight away when a booking has been made. Easy to see reports on income. Can use on my phone/app or work computer. Allows 24/7 bookings.

Inconvénients

No form of deposit. It is flexible for clients (which is great) but also allows for last minute cancellations or no shows. They do have prepaid which helps limit the amount of no shows but they can still not turn up with no consequence, leaving gaps in your day.

Réponse de Treatwell

Hi Lauren,

Thanks so much for taking the time to leave a review. We are so pleased to hear that you find the software easy to use and the notifications helpful.

Thank you for the feedback around the deposit. We are constantly striving to make the most seamless booking experience for salons and customers. We know no-shows are a drag though, that's why we developed loyalty tools, like automated appointment reminders to make sure customers don't forget. We are also introducing a re-scheduling functionality, which will mean customers can reschedule rather than cancel or not turn up. We hope that this will help make no-shows a thing of the past.

If you want to find out more about these tools please contact your Account Manager.

Best,
Treatwell

Katarzyna
Note globale
  • Secteur d'activité: Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 2.0 /10

Clients think I work for treatwell

Publié le 22/02/2019

Connect is now very annoying with all bookings to check out and penalties for cancelling appointment...

Connect is now very annoying with all bookings to check out and penalties for cancelling appointments even though client emailed me to cancel it.

Avantages

It has a calendar online, that is about it.

Inconvénients

The whole process is standardised to a point where clients thinks that I am just a branch of treatwell salon and demand procedures done in other 'branches'. There is no option to block bookings without preparing or taking deposits, that is extremely annoying. Recently treatwell allowed cancellations in hours notice and no payment for those lost bookings made by not serious people. I can't block unwanted clients, another annoying thing. If treatwell wouldn't be that aggressive on on marketing to a point where competition on Google doesn't make financial sense, I would go away. Still, I dislike every moment I have to use it to make My Business going

Réponse de Treatwell

Hi Katarzyna,

Thanks for taking the time to leave a review.

We're sorry to hear customers have seen you as a branch of Treatwell. Salons are the heart of our business and we are proud to have a diverse range of partners on the site. We aim to ensure that salons show their own identity through photographs, menu and the 'about' section.

The new cancellation policy aims to help salons open up slots if a customer can't make an appointment. This means instead of a customer not showing up , they can cancel so that you are aware you will have a gap. We have also introduced the functionality that customers can reschedule, this means that instead of losing the booking, they will come to your salon at another time.

With the new policy, you should encourage customers to cancel directly on the app if they are unable to attend , so that your 'successful bookings score' is not impacted.

Please reach out to your Account Manager if you have any further questions.

Best,
Treatwell

Jenna
Note globale
  • Secteur d'activité: Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Mostly I love it, a few things I would add if I could

Publié le 21/02/2019

We love being open all hours with treatwell. We have a lot of clients who tell us that they would...

We love being open all hours with treatwell. We have a lot of clients who tell us that they would never have knew we existed without. It’s enabled us to have a very good start to the year.

Avantages

It’s easy and quick to use. Especially on the go! It’s common sense, and really I needed little training to use it. The added reports and marketing will be great!

Inconvénients

I wish the was an online form section. To create records! I also would love more options to select what staff can and cannot do, possibly ways to disputed reviews, especially those that don’t make sense. I also don’t like that I cannot cancel appointments made via treatwell without contacting them directly. If a client message after hours you’re stuck with it until morning.

Réponse de Treatwell

Hi Jenna,

Thanks so much for taking the time to leave us a review. Great to hear that you are enjoying using Treatwell Connect on the go.

I have looked through your feedback and have some notes below:
- Good news, on Treatwell Connect you are able to select what staff can and cannot do. If you speak to your Account Manager they will be able to talk you through this.
- If you believe a review to be unfair you can always report it and our team will investigate. You can check out our community guidelines to see what can and cannot be said in a review https://www.treatwell.co.uk/info/community-guidelines/.
- As for online forms, that is a great idea, I will feed this back to our tech team as something for the future.
- We know that you are super busy, so in the unlikely event that you need to cancel a booking, we want to take the pressure off you if you can't get hold of the customer, that is why we take care of Treatwell cancellations.

I hope that helps.
Best,
Treatwell

Dean
Note globale
  • Secteur d'activité: Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Business has grown 35%

Publié le 12/02/2019

Avantages

Cannot describe how amazing Treatwell is. in response to the many negative reviews below, you need to bear in mind that the availability of the salon is real time and when the availability is accurate there is never a problem. There is no such thing as inacurate or double bookings. When I receive a booking from a client I receive a push notification, 2 emails and a text all on my phone. Clearly there are many salons who do not keep accurate diaries therefore this is not treatwells fault but people feel the need to blame Treatwell. I would still have a business without Treatwell but I wouldn't be anywhere near as busy. The booking software is always accurate and there's no such thing as bookings not coming through to the salon. This is just salons failing to take responsibility for not being organised which Treatwell make clear when you join. I absolutely love Treatwell and I am proud to be part of this company. As a Treatwell partner, if you keep everything accurate there will never be problems with bookings. Very highly recommended

Inconvénients

Love to have the ability to add pictures of work to client records.

Réponse de Treatwell

Hey Dean,

Thank you so much for taking the time to leave us a lovely review. We are so glad to hear that you are enjoying using our software.

We are delighted to have you as a partner.

Best,
Treatwell

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Treatwell - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Treatwell.

Types de licences disponibles pour Treatwell :

  • À partir de: 29,00 €/mois
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Non disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Treatwell :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Langues dans lesquelles Treatwell est disponible :

allemand, anglais, espagnol, français, italien, néerlandais

Appareils pris en charge par Treatwell :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Treatwell :

Google Calendar, iCloud

Ressources d'aide disponibles pour Treatwell :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Chat

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