The Service Program

Module complémentaire de gestion de service et de gestion d'entreprise pour QuickBooks

En savoir plus sur The Service Program

The Service Program est une solution polyvalente et multifonction de gestion de services qui intègre un module logiciel complémentaire pour QuickBooks Desktop et QuickBooks Online. Ciblant les entreprises de services, notamment les entreprises d'entretien de piscines, d'entretien de jardins et de pelouses, de lutte antiparasitaire, d'assainissement, etc., ce produit personnalisable est disponible dans une gamme de progiciels SaaS évolutifs. Déployé en ligne et compatible avec les environnements Windows en local ainsi qu'avec les plateformes mobiles, The Service Program permet de gérer à la fois les opérations de back-office standard et les opérations de terrain. Ses principales fonctionnalités incluent la répartition des services, l'émission et le suivi des ordres de travail, la planification des rendez-vous sur un calendrier, le suivi des leads et la gestion des contacts. Le système permet également de générer des estimations et des devis, d'utiliser des fonctions de facturation et de synchroniser les données client de manière transparente entre The Service Program et QuickBooks et inversement.

Les autres fonctionnalités importantes de la solution comprennent la gestion des stocks sur plusieurs sites et la gestion générale des locations d'équipements avec suivi des équipements et des matériaux. The Service Program permet aussi de créer des codes QR avec suivi GPS (des packs d'étiquettes physiques sont disponibles moyennant des frais supplémentaires). La planification optimisée des itinéraires peut être visualisée sur des cartes et permet de transmettre des informations sur les arrêts de service et des itinéraires efficaces aux techniciens d'intervention. En travaillant avec des smartphones et tablettes Apple iOS et Android, les techniciens ou le personnel de service peuvent accéder à des fonctionnalités étendues lorsqu'ils sont en déplacement, collecter des signatures, ajouter des photos aux notes de service, etc. Un portail public peut également être proposé pour fournir des services aux clients, ainsi que des applications personnalisées sur des app stores natifs, donnant accès aux demandes de service, aux boutiques en ligne, à l'historique des comptes et au traitement des paiements.

Options de tarification dès :

49,00 $US/mois

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Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

États-Unis

Langues

anglais

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour The Service Program : 138

  • Accès et contrôle à distance
  • Accès mobile
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Alertes/Notifications
  • Aménagement paysager
  • Application mobile
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Biens commerciaux
  • CRM
  • Catalogue de services
  • Codes-barres et RFID
  • Communication multicanal
  • Confirmation et rappels
  • Devis
  • Dispositions des biens
  • Distribution de leads
  • Emplacements multiples
  • Expédition d'urgence
  • Facturation
  • Formulaires personnalisables
  • GPS
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion de l'entretien des terrains
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion de la flotte
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion des accords de service
  • Gestion des affectations
  • Gestion des audits
  • Gestion des billets
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des centres d'appel
  • Gestion des clients
  • Gestion des clients
  • Gestion des commandes
  • Gestion des commentaires
  • Gestion des commissions
  • Gestion des connaissances
  • Gestion des contacts
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des documents
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des employés
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des factures
  • Gestion des fichiers
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des immobilisations
  • Gestion des incidents
  • Gestion des inspections
  • Gestion des itinéraires
  • Gestion des leads
  • Gestion des listes d'appels
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des parcelles
  • Gestion des pipelines
  • Gestion des produits chimiques
  • Gestion des promotions
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des ressources
  • Gestion des ressources informatiques
  • Gestion des retours
  • Gestion des réservations
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks
  • Gestion des systèmes salins
  • Gestion des techniciens
  • Gestion des tickets de support
  • Gestion des tâches
  • Gestion des tâches
  • Gestion des versions
  • Gestion des équipements
  • Gestion du carburant
  • Gestion financière
  • Historique des clients
  • Historique des services
  • Historique des transactions
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Maintenance préventive
  • Mappage de la végétation
  • Mises à jour en temps réel
  • Optimisation des stocks
  • Outils de prospection
  • Paiements mobiles
  • Photos et images
  • Planification
  • Planification automatisée
  • Planification de la maintenance
  • Planification des rendez-vous
  • Planification des tâches
  • Portail client
  • Portail libre-service
  • Pour entreprises de dératisation
  • Pour les entreprises de CVC (chauffage, ventilation, climatisation)
  • Pour les équipements mécaniques
  • Pour écoles
  • Programmation des tâches
  • Propriétés résidentielles
  • Qualification de leads
  • Rapports de service
  • Rapports et analyses
  • Recherche/Filtre
  • Recouvrement des paiements sur le terrain
  • Rendez-vous récurrents
  • Routage
  • Réservation de chambres
  • Réservation en ligne
  • Saisie de commande
  • Saisie de signature mobile
  • Signature électronique
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'infestation
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi de l'irrigation
  • Suivi de l'usage des pesticides
  • Suivi de la progression des tâches
  • Suivi des coûts
  • Suivi des garanties
  • Suivi des interactions
  • Suivi des numéros de série
  • Suivi des ressources
  • Suivi des équipements
  • Suivi du kilométrage
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps en ligne
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Synchronisation du calendrier
  • Traitement des paiements
  • Tâches récurrentes
  • e-mail marketing
  • Étiquetage

Alternatives

Jobber

4,6
Alternative n° 1 à The Service Program
Le logiciel primé de Jobber est idéal pour les entreprises de services à domicile qui souhaitent assurer le suivi des...

mHelpDesk

4,3
Alternative n° 2 à The Service Program
Bénéficiez d'une fonctionnalité de facturation et de suivi des missions sur votre appareil mobile, ainsi que d'un accès...

Odoo

4,2
Alternative n° 3 à The Service Program
Odoo est une suite d'applications professionnelles en open source entièrement intégrée et personnalisable. La plupart...

ServiceWorks

4
Alternative n° 4 à The Service Program
ServiceWorks est une solution cloud de gestion des opérations d'intervention qui fournit des outils de planification,...

Avis

Note globale

4,5 /5
(44)
Rapport qualité-prix
4,5/5
Fonctionnalités
4,4/5
Simplicité d'utilisation
4,2/5
Support client
4,5/5

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Jay W.
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client

I have worked with the SP crew for years now. I have nothing but good things to say about...

Publié le 06/06/2017

Avantages

Very Smart bunch, out of box thinkers, (when in the box doesn't meet the need), I have never heard them say we can't do that; I know I have been a pain in there sides, but they have always treated me well and respectfully, even in my frustrated " I hate computers" moods. I am just really happy with the software, performance, and customer service. Lots of videos for training at any time schedule I choose! (I use this for new employee training and it is priceless)!

Inconvénients

well, don't like that I have to watch an entire teaching video to try and find very quick answer. (so I would like a better search method for videos to speed up finding answers). Also I never have any luck with the online tech help but sending an email to customer support and they call back works well ... for me ..

Réponse de Westrom Software

Thank you for your kind words and feedback. Your 100% customer satisfaction is our goal.
Your suggestion for searching the online help manual has recently been upgraded with over 100 videos placed into 22 categories to assist finding the correct answer quickly. Please use the Search Box if easier.
Reminder, your annual software support provides ongoing upgrades, tech support and ongoing daily training in Open Forum 2x a day Live with a Trainer!
You are always welcome to send us your feedback and suggestions on how to improve the software or services we offer. We will do the best we can to ensure you are totally satisfied with our software and customer service.

Jeff F.
Note globale
  • Secteur d'activité: Comptabilité
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Outstanding Product

Publié le 28/11/2020

For the past 12 years I have used this software, I have been more than satisfied with not only the...

For the past 12 years I have used this software, I have been more than satisfied with not only the Service Program but the customer service/tech support as well. The only very minor problems I have had with the program was due to my lack of not performing the updates. When notifying tech support through the software they would respond within minutes and conduct the updates for me immediately.
This is an outstanding product and a first class tech company!

Avantages

I run a small pond/lake management business. Twelve years ago I wanted to expand my customer base but did not want to hire an office person or bookkeeper to process the additional invoicing or paper work. I needed a software program that had these features:

1. On a mobile device for use in the field.
2. Customizable.
3. Capable of recording data and creating a sales ticket.
4. Had to interface with QuickBooks for month-end invoicing, eliminating all double entry into an accounting program.
5. Reliable and easy to use.
6. Affordable

Not only did the Service Program meet all of my criteria but has exceeded my expectations.

Inconvénients

The Service Program does allow some legacy data retrieval on a mobile device but it is a bit cumbersome to access. This is not the case on the desktop.

Réponse de Westrom Software

We appreciate you taking the time to provide such a detailed review. We're so pleased to hear of your success with The Service Program!

Your insight helps to ensure we are not only providing software built to industry standards but quality customer service as well.

Thanks again for your feedback!

Leonard C.
Note globale
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client

A spread sheet manipulator that is not flexible & will work if you conform to their way of...

Publié le 01/02/2016

This system is ideal for A/C Repair, Pool Cleaning, Pest Control, etc. t was designed for just...

This system is ideal for A/C Repair, Pool Cleaning, Pest Control, etc. t was designed for just those type businesses. Lawn Care mow and blow operations that get it done no matter what is another business that will be able to use it.

Being in Lawn Care but quality not quantity oriented, sometimes we end up spending extra time that slows down production. There's no quota. We're more of a grounds keeping service that spends time to service all yard issues in one stop.

I attempted to install this product twice. Each time I spent weeks keying data about my customers on different forms that reference and cross reference each other. It is difficult to set up if you have any number of customers. Be careful.

I found that because we spend extra time to do service it was very difficult to manage what work would be scheduled on what day. We work on a two week cycle. My old system had no trouble with that. This system demands a rigid schedule. It seems in order to combine or slip schedules you have to change every task instead of the group. And if I did that the system changed the routing to zig-zag the truck.

They tried desperately to shoe horn me into their model, but it was never going to work. I made several suggestions to them that would have easily improved the flexibility of the system, and, I might have been able to use it, but they chose not to undertake them.

Support during installation is very difficult. There are very small windows of limited availability for training. There is no help text, no documentation, no knowledge base, and some videos that may be helpful to an issue. Also, what they call support is really technical support, to fix broken programming, it's not real customer support. So you either call Training with operational issues and hope that you get a response within 24 hours unless you are fortunate enough to catch them on the phone or you wait.

They are always courteous and attempt to be helpful. But chances are if you are in any way unique they will be stymied. I think they are very limited in their lawn care knowledge area. It's all the same, right?

I can't imagine a large company using this, although I'm sure that they will claim hundreds. With too much keying you can't set this and forget it. A small startup could ease into it because it doesn't require a large financial investment up front and they won't have a lot of customers to start with.

The mobile app fixes all that is what I was told.

Réponse de Westrom Software

Hi Lenny, we appreciate your feedback. As you are aware, your monthly subscription provided daily open Q&A forums per week to call in speak to a Live Trainer. Tech support is available M-F. and you never used the online help documentation with step by step screen shots, training recordings. We offered an lawn industry coach since your company is unlike hundreds of other landscape companies by schedule routes for customer lawn maintenance. Since you charge per service visit, there is ONE button in software to generate Route Stops to Tasks (populating customer's preferred pricing). Once serviced (by paper or Mobile app) the quick complete generates INVOICES in QBs. No Double entry.. We wish your business well.

Kelley R.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Best routing program out there

Publié le 23/04/2020

We are extremely happy with this program, and we highly recommend it to any company needing a...

We are extremely happy with this program, and we highly recommend it to any company needing a scheduling software in the service industry.

Avantages

Taking our paper door tags digital has been amazing. The training and customer support has made learning how to use and operate this program a breeze. I couldn't be happier about the change.

Inconvénients

There have been a few minor items that weren't available at first, but an email to the development team has been all that was needed to make the changes I needed to happen.

Réponse de Westrom Software

Thank you for taking the time to review The Service Program. We are happy to hear of your positive experience with our company as a whole, as we are committed to providing exemplary customer service.

Providing our customers with features in which they can easily communicate with their customers is essential and knowing you are utilizing the digital door tags lets us know we are on track.

Thanks again for your feedback.

-The Westrom Software Team

Cherylyn S.
Note globale
  • Secteur d'activité: Construction
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Time Saving Software

Publié le 09/09/2019

Time, scheduling, employee time, sub contractor job entry just to name a few

Time, scheduling, employee time, sub contractor job entry just to name a few

Avantages

It doesn't try to boss my financial software around, so many features you can customize what works for you, reporting features, filtering features, etc. What isn't there to love..

Inconvénients

Initial cost. But, I did appreciate the terms worked out and well worth the money!

Réponse de Westrom Software

Thank you for taking the time to review The Service Program. As you mentioned, The Service Program was meticulously developed so that it works seamlessly with QuickBooks rather than conflicting with it. We truly appreciate you sharing the many software features that are benefiting your business.

Your feedback is vital to our growth, thanks again for sharing!

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The Service Program - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur The Service Program.

Types de licences disponibles pour The Service Program :

  • À partir de: 49,00 $US/mois
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Non disponible

Utilisateurs habituels du logiciel The Service Program :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles The Service Program est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par The Service Program :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à The Service Program :

QuickBooks Online Advanced, Quickbooks Online

Ressources d'aide disponibles pour The Service Program :

Service client/e-mail, Support téléphonique, Service de support 24/7 (réponse directe), Chat

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