En savoir plus sur TOPdesk

TOPdesk est un logiciel de gestion de services compatible ITIL avec des tableaux de bord d'indicateurs de performance clés conçus pour
l'informatique, la gestion des installations et les ressources humaines afin de faciliter les communications. Dans le but d'aider les entreprises à améliorer la gestion de leurs services, TOPdesk fournit des fonctionnalités telles que la gestion des modifications, des versions, des installations, des ressources, des connaissances, des problèmes et des incidents, un portail en libre-service, le contrôle des opérations, etc.

TOPdesk fournit des modules et des outils pour la gestion des services informatiques (IT service management, ITSM) et des installations assistées par ordinateur (computer-aided facility management, CAFM) afin de diriger les employés, utilisateurs, ressources et installations. Les outils ITSM peuvent être utilisés pour automatiser des processus tels que le reporting sur les délais de résolution d'incidents, le traitement des plaintes ou des demandes, la gestion de la charge de travail des employés, la planification, etc. Les clients ou employés peuvent soumettre des problèmes ou des demandes informatiques via le portail en libre-service. Le module de gestion des incidents permet aux techniciens d'ouvrir des fiches d'incident, d'affecter des tâches, de suivre l'avancement des travaux et d'informer le demandeur lorsque l'incident est résolu.

À partir des modules CAFM, les utilisateurs peuvent effectuer des tâches liées aux installations telles que l'enregistrement et le suivi des biens de l'entreprise, la soumission et le traitement des ordres de travail, la planification et la maintenance, l'enregistrement des propriétés, la surveillance des visiteurs et la gestion des réservations. Les entreprises peuvent créer leur propre portail en libre-service avec une base de connaissances, une boutique en ligne et un centre de services afin de permettre aux clients ou employés de rechercher leurs propres solutions et ainsi devenir plus autonomes.

Options de tarification dès :

66,00 €/mois

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

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Clients types

  • Auto-entrepreneurs
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le cloud
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

Autriche, Australie, Belgique, Pays-Bas caribéens, Brésil , Canada, Suisse, Chili, Allemagne, Danemark, Espagne, Finlande, France, Royaume-Uni, Hongrie, Irlande, Italie, Luxembourg, Mexique, Pays-Bas, Norvège, Nouvelle-Zélande, Pologne, Portugal, Suède, Singapour, Suriname, Saint-Martin (partie néerlandaise), États-Unis

Langues

allemand, anglais, danois, espagnol, finnois , français, hongrois, italien, norvégien, néerlandais, polonais, portugais, suédois

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour TOPdesk : 102

  • API
  • Accès et contrôle à distance
  • Accès mobile
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Alertes/Notifications
  • Autorisations basées sur les rôles
  • CRM
  • Catalogue de services
  • Champs personnalisables
  • Chat en temps réel
  • Chat et messagerie
  • Codes-barres et RFID
  • Communication multicanal
  • Configuration des workflows
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Création de tableaux de bord
  • Définition des priorités
  • Emplacements multiples
  • Enquêtes et feedback
  • Entretien des équipements
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de l'assistance téléphonique
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion de la configuration
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion de projets
  • Gestion des accords de service
  • Gestion des affectations
  • Gestion des audits
  • Gestion des billets
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des capacités
  • Gestion des changements
  • Gestion des clés et des serrures
  • Gestion des connaissances
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des immobilisations
  • Gestion des incidents
  • Gestion des inspections
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des ressources informatiques
  • Gestion des stocks
  • Gestion des techniciens
  • Gestion des tickets de support
  • Gestion des tâches
  • Gestion des versions
  • Gestion des visiteurs
  • Gestion des étalonnages
  • Gestion du cycle de vie des ressources
  • Historique des services
  • Importation et exportation de données
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégration des répertoires actifs
  • Intégrations de tiers
  • Lecture de codes-barres/tickets
  • Macros et réponses types
  • Maintenance prédictive
  • Maintenance préventive
  • Marquage
  • Messagerie instantanée
  • Mesure des performances
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Monitoring
  • Notes et commentaires
  • Notifications en temps réel
  • Outils de collaboration
  • Piste d'audit
  • Planification
  • Planification de la maintenance
  • Portail client
  • Portail libre-service
  • Pour écoles
  • Problèmes récurrents
  • Programmation des problèmes
  • Programmation des tâches
  • Rappels
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Routage automatisé
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de la progression des tâches
  • Suivi des activités
  • Suivi des interactions
  • Suivi des problèmes
  • Suivi des ressources
  • Suivi des ressources informatiques
  • Suivi des tickets d'assistance
  • Sécurité SSL
  • Tableau de bord
  • Tableau de bord d'activités
  • Widgets
  • Workflow basé sur les règles

Alternatives

Freshdesk

4,5
Alternative n° 0 à TOPdesk
Freshdesk est un logiciel de service client omnicanal dans le cloud adressé aux entreprises de toutes envergures qui...

Airdesk

4,5
Alternative n° 1 à TOPdesk
Airdesk is a centralized workspace with a 360º view of all your services. With it, businesses can manage customers and...

EcholoN

4,7
Alternative n° 2 à TOPdesk
EcholoN est un logiciel de gestion du service client conçu pour aider les entreprises à gérer les processus de contrôle...

Salesforce Service Cloud

4,4
Alternative n° 3 à TOPdesk
Stimulez l'implication de vos clients à tout moment, où qu'ils se trouvent. Offrez un service sur tous les canaux et...

Avis

Note globale

4,5 /5
(52)
Rapport qualité-prix
4,5/5
Fonctionnalités
4,4/5
Simplicité d'utilisation
4,5/5
Support client
4,7/5

Vous avez déjà TOPdesk ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 52
Jon
Note globale
  • Secteur d'activité: Enseignement supérieur
  • Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

From early engagement to beyond our successful full implementation, a thoroughly positive...

Publié le 16/03/2018

It has overall been a really exceptional and rewarding engagement of a software supplier and...

It has overall been a really exceptional and rewarding engagement of a software supplier and implementation of their tool.

Avantages

Easy to use UX, end-user focused and people-centric, fabulously engaging and innovative implementation consultants, modular building blocks, value for money offering, usable as a cross-organisation service desk, builds upon and improves existing rigour, attracts and converts even the digital wary, brilliant ongoing support and account management ... with us for the journey.

Inconvénients

Although TOPdesk already offers many APIs and integrations, there are some of our more obscure legacy software that required new integration developing, however this is not really truly a representation of TOPdesks very comprehensive offering

Réponse de TOPdesk

"It has overall been a really exceptional and rewarding engagement of a software supplier and implementation of their tool." Wow. That's what we strive for! Thank you Jon for your feedback and compliments.

Dave
Note globale
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client

Service Management built from the ground up requires a solid software base - This is it !

Publié le 08/02/2018

Avantages

The software is easy to use and is modular, which means that you can build your Service Management processes, as and when you require them, especially when you are building new ways of working into your business. If you simply want Incident and Problem Management without Asset Management / Configuration Management / Change Management etc etc, then you can simply use and pay for what you need and then build your software solution, as your Service Management processes mature. The software also gives the user community the opportunity to log requests & incidents via a self service portal which is useful if you want to capture all requests without providing constant 24 hour support. There is also a Knowledge Base which can help the user community to self help on common issues / queries. The software has evolved from a business who live and breathe service and understand customer requirements. The software is supported by consultants who not only understand their own business but take a great deal of time to understand your business - to the point were they feel part of your business. New features are available in stand alone mode when they are being Beta tested (TOPdesk Labs ) before they are released to their customers - They do not simply merge new features into their mainstream products. TOPdesk is a quality solution, supported by quality people and at a very affordable price.

Inconvénients

There are no real negatives with regards to the software. Sometimes creating the reports can be confusing but help is always at hand and once you have written a couple of bespoke queries, it becomes very easy with raw data exports available to create your own charts and report packs.

Réponse de TOPdesk

Thanks Dave for sharing this elaborate review. We really appreciate it!

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Assurance
  • Taille de l'entreprise: 1 001-5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

TopDesk is a ticket system that has very basic functionality.

Publié le 10/07/2018

Gets the job done, but lacks a lot of common features that other ticketing systems have out of the...

Gets the job done, but lacks a lot of common features that other ticketing systems have out of the box.

Avantages

TopDesk is actively developing its product which is awesome! It is a good ticket system that gets the job done. I have had very little down time.

Inconvénients

They lack a lot of features and functionalities that I grew used to with our old ticketing system. Mass manipulation of tickets is lacking. you can only mark tickets as completed or closed in their system, you cannot transfer to a operator/operator group on mass, or mass categorize.

They only recently introduced a chat integration but you have to contract the chat service through a 3rd party so another cost.

Réponse de TOPdesk

Sorry to hear you are having trouble with bulk updating. Perhaps this is something we could talk more about in a Dr. TOPdesk session! This is a free dedicated hour with an in-house TOPdesk consultant, where we can help you find a way around the issue and also show you some other cool TOPdesk tips and tricks. Get in touch if this is something you're interested in at https://www.topdesk.com/uk/dr-topdesk/.

By the way, we are always looking for your input to drive new functionality, so please don't hesitate to communicate your feature request to our product managers on the TOPdesk Innovation Platform (https://tip.topdesk.com/).

Gábor
Note globale
  • Secteur d'activité: Automobile
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Topdesk as a mid-tier ticketing tool

Publié le 28/10/2022

In my late company, we introduced Topdesk, an English-created sw. to have a ticketing tool, capable...

In my late company, we introduced Topdesk, an English-created sw. to have a ticketing tool, capable of sending mails to the customers mostly.It turned out, it has a "customer self-ticketing" site, that would cost extra fee, but we left that out.The layout was very simple to handle, like an HTML based simple thing, too simple a bit.The multi-level user handling for my colls were a good feature, yet creating customers and bulkily it, was not easy sometimes.When we had a ticket ping-pong or system-generated tons of tickets, turned out we bulkily can not move them, finished them, but could delete them.The whole user journey and experience, comparing it to the big JIRA, just felt simple, sometimes inconvenient.Visualization of the received and processed letters sometimes were "shifted" every logo were saved as an individual picture.Topdesk is rather kind of a new name in the world of ticketing tools, but it has a potential, what one of their late Scrum Master also confirmed.There was an option to create an answer/comment for yourself in the ticket, but not send it to the customer.Topdesk can offer you a simple, cost-efficient, on-demand ticketing tool. Wise to ask for a demo to help you decide, which is the best for your requirements.

Avantages

Fast and simpleOn-demand version available, reducing TOCSeparated e-mail update sending and ticket commentingAbility to create private commentsReasonable price per "agent"Customizable fields even in the data management partDelegation, access management and multi-level are usefulCan connect an e-mail address for processingSimple text editing

Inconvénients

Simple layout, too simpleSome features are not available, like mass ticket movingAttachments and screenshots can not be embeddedMay charge you for additional featuresCodes, features coming from the centre3rd party tool integration would be a plusCustomer management could be betterRivals know more, not necessarily on a higher price

Martin
Note globale
  • Secteur d'activité: Produits pharmaceutiques
  • Taille de l'entreprise: 201-500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Top Marks

Publié le 01/03/2019

I was looking for a Helpdesk tool for my small, but growing company, branching across multi-sites...

I was looking for a Helpdesk tool for my small, but growing company, branching across multi-sites and countries and found a SaaS solution that I quickly realised will allow me to grow the system / teams and complexity as I need it to.
You can start with a really simple set-up but its complexity can grow to fit any company. This allows me to make changes as we grow without having to upgrade to other systems.
TOPdesk is modular which means you can start with some of the modules and then add them as your needs grow. It’s just a cost option and you’re ready to go.
When you purchase a product you want to be able to configure the system as your needs change and grow, with the training team on site to help your initial setup you go through some in-depth training allowing you to become the master of your system, with all the skills needed to make the changes yourself to the way you want it after the training team have left, no additional costs every time you need a change made.
TOPdesk support is second to none with timely solutions to your problems with most problems being resolved with first time fixes while on the phone.
Would I recommend TOPdesk to other companies? Yes without a doubt and if I was to move to another company who needed a helpdesk system the first team to call would be the TOPdesk team.

Avantages

Topdesk can be as simple or as complex as you want / need it to be. It's ideal for small companies to large organisations, it will take it all in it's stride.

Inconvénients

I still find the idea of having to use third party software for complex reports. The reporting side is not its strong point.

Réponse de TOPdesk

Wow, thank you Martin for your top marks. We appreciate the feedback and compliments!

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TOPdesk - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur TOPdesk.

Types de licences disponibles pour TOPdesk :

  • À partir de: 66,00 €/mois
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel TOPdesk :

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Langues dans lesquelles TOPdesk est disponible :

allemand, anglais, danois, espagnol, finnois, français, hongrois, italien, norvégien, néerlandais, polonais, portugais, suédois

Appareils pris en charge par TOPdesk :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à TOPdesk :

AFAS Software, Azure DevOps Server, Freshdesk, HubSpot CRM, Insocial, Jira, MessageBird, Microsoft Outlook, Microsoft Power BI, Office App, Okta, OneLogin, Outsmart, Qlik Sense, QlikView, Remote Support, ServiceNow, SharePoint Azure AD Connect, SnapEngage, Snow License Manager, Splunk Enterprise, TeamViewer, Trello, WISH, Zapier, Zendesk Suite

Ressources d'aide disponibles pour TOPdesk :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat

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