Clockify
En savoir plus sur Clockify
Clockify est un outil de suivi du temps gratuit pour les agences et les auto-entrepreneurs qui propose des capacités de suivi du temps, de reporting, de gestion de projet et de gestion d'équipe. Clockify convient aux équipes de toute taille et vous permet d'ajouter autant d'utilisateurs que vous le souhaitez.
Les fonctionnalités de suivi du temps permettent aux utilisateurs de suivre les rappels, de supprimer des entrées de temps et d'ajouter du temps manuellement, tandis que la technologie de reporting permet de générer des rapports récapitulatifs, détaillés ou hebdomadaires. Les utilisateurs peuvent également gérer facilement les tâches, les estimations de temps et les profils des membres à l'aide d'outils de gestion de projet et de gestion d'équipe.
Options de tarification dès :
N/A
- Essai gratuit
- Gratuit
Appareils
Pour quelle entreprise ?
Disponible dans les pays suivants
Langues
Options de tarification dès :
N/A
- Essai gratuit
- Gratuit
Images

Fonctionnalités
Nombre total de fonctionnalités pour Clockify : 20
- API
- Archivage et rétention
- Contrôle d'accès
- Estimation des projets
- Feuilles de temps
- Gestion de format des données
- Gestion de projets
- Gestion des tâches
- Gestion du calendrier
- Importation et exportation de données
- Marquage
- Projections
- Rapports de synthèse
- Rapports et statistiques
- Rapports planifiés
- Suivi des heures facturables
- Suivi des tâches
- Suivi du temps des projets
- Suivi du temps et des dépenses
- Tableau de bord d'activités
Alternatives
Basecamp
Trello
ClickUp
Wrike
Avis
Vous avez déjà Clockify ?
Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.
Écrivez votre avis !- Secteur d'activité: Logiciels
- Taille de l'entreprise: 201-500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Mon favoris pour suivre les activités de ma team
Publié le 13/11/2020
Très bonne
Très bonne
Avantages
J'ai utilisé pas moins de 10 applications de pointages, de catégorie et de fonctionnalités différentes. Clockify est de loin le plus simple mais le plus riche et le plus optimisé même dans sa forme gratuite.
Inconvénients
Les restrictions dans la forme gratuite mais c'est pas dommageable pour un suivi de prod optimisé

- Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise: 2-10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Best time tracking app out there
Publié le 29/05/2019
Overall, Clockify has helped streamline my small business. I no longer have to worry about keeping...
Overall, Clockify has helped streamline my small business. I no longer have to worry about keeping timestamps in my head while picking up the phone, or jotting a quick note down that I'll forget what it's in reference to later. Clockify has made me more efficient, and more accurate, two things that are wonderfully customer-centric.
Avantages
I most love how easy this app is able to integrate into my workflow. It literally only takes me a few clicks to switch gears to a different project. So when a customer calls up and I need to start tracking my time differently, I can switch my time to a new task (before I even know what the task is) and once the customer fills me in on the needs of the call, I can start to detail the clock that is still running, without interrupting anything.
Inconvénients
I wish that their was a report that was a mix between the summary and the detail report. The detail report is everything that you need, but summary gives some great summation which helps with invoicing. The only problem is that you can't see the summation with the detail. If there was either an expand/collapse that could be added to the summary report, or grouping that could be added to the detail report, we would have the best of all worlds.

- Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
A very easy to use time tracker to cover many projects as a freelancer
Publié le 24/09/2019
I previously used Toggl, which I like just fine, but was a bit limited on the free version, and I...
I previously used Toggl, which I like just fine, but was a bit limited on the free version, and I didn't like the interface that much. I tried Clockify just to see how it would go, and so far I like it and am sticking with it for the near future.
Avantages
The interface is nice, the reports get me what I need for invoicing. I can tag any recorded time as billable or not billable and even enter the dollar amount.
I tag entries for specific clients or types of work with various colors which helps differentiate entries.
The weekly emailed report helps me make sure my time is on point.
Inconvénients
I didn't find the Windows desktop tool all that helpful, I just use the web interface.
It's not as streamlined to create a new project or client easily. I have to type a project name (which doesn't exist) then I can create it on the fly, but with no details such as setting the color or client. So I have to go to another part of the interface, track down this new project so I can set the client and color, etc. I wish I could set up all the details about project and client directly from the time-entry page and not have to go around the interface to finish adjusting it.
I don't really care for tracking precise start and stop times separately. Each time I have to stop and start a particular project time, it creates another entry. I prefer a generic single timer that accumulates, rather than a bunch of sub-time-entries like 10:34-10:45, 11:02-11:18, 12:50-1:42. This doesn't do much for me. I just want a single timer that says I worked 3.4 hours or whatever. But this is pretty minor thing. I can ignore all the sub-entries for the most part. But where this gets ugly is when I want to come back and enter time manually. If I need to adjust times, it's nearly impossible because I don't want to create time entries that overlap with existing entries. There is a lot of fudging numbers around so I can line up my projects.
Réponse de Clockify
Thank you for the review Zack.
When you enable the group similar time entries in your profile settings all your subentries will be grouped into one as long as they share the same description project and tag.
- Secteur d'activité: Événementiel
- Taille de l'entreprise: 11-50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Team Billable Hours
Publié le 16/02/2021
We have been able to gauge how long tasks really take without relying on people’s perception of...
We have been able to gauge how long tasks really take without relying on people’s perception of each task.
Avantages
We love the fact that we can track projects between an entire team. Our weddings team is expected to stay within a certain number of hours for each client and this allows us to see how we are doing and adjust pricing moving forward.
Inconvénients
For our particular use we find that the system works extremely well for us as we are only tracking hours for internal purposes.
- Secteur d'activité: Design graphique
- Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Basics are good, but leaves something to be desired
Publié le 04/01/2021
Avantages
I use Clockify nearly daily for tracking time spent on design projects. It's a super valuable tool to my business to be able to see how much time I spend on a total project & how much time is spent on individual tasks. I also like that if I accidentally forget to turn off the clock, I can manually enter the time.
Inconvénients
But the features are somewhat confusing and hard to edit/manage. For my use, I'd just like to be able to create a Project (instead of needing to create a Client & then also a Project) and then break that project up into tasks (ex. for a branding project, I'd do Research, Logo, Collateral, Website, Meetings) which I could then use to tag to time entries. I want to be able to click on that project and immediately see the breakdown of time spent on each part of the project. As it functions now, this feature feels buried under Status. & Tasks aren't easy to delete once they've been created. I'd also like to be able to merge tasks.
Réponse de Clockify
In Clockify, you can create projects without creating Clients. Also you can add tasks within a project and add time entries for those tasks which you can later see when running a report. You can filter the report so it displays only tasks you've worked on. While there is no option to click on the project directly and see the dropdown of tasks and how much you've worked on them, the reports give you a detailed overview of how much time you've spent on each task. Also while merging tasks is not possible, your feedback has been noted down. If you need more information feel free to reach out to our support at [email protected]
Clockify - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Clockify.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Clockify ?
Types de licences disponibles pour Clockify :
- Type de licence: Gratuit
- Essai gratuit: Disponible
Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Clockify ?
Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Clockify.
Q. Qui utilise Clockify ?
Utilisateurs habituels du logiciel Clockify :
PME, Grandes entreprises, Administration publique, À but non lucratif, Auto-entrepreneurs, Entreprises de taille moyenne
Q. Dans quelles langues Clockify est-il disponible ?
Langues dans lesquelles Clockify est disponible :
anglais
Q. Clockify prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par Clockify :
Android, iPhone, iPad
Q. Avec quelles applications Clockify peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant à Clockify :
Axosoft, Basecamp, Capsule, ClickUp, Clubhouse, Freedcamp, Husky Marketing Planner, Infinity, Todoist
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Clockify ?
Ressources d'aide disponibles pour Clockify :
Support en ligne, FAQ, Base de connaissances, Tutoriels vidéo, Forum, Support téléphonique
Catégories connexes
Consultez toutes les catégories de logiciels trouvées pour Clockify.