Tick

Tick

Suivi du temps de projet sur ordinateur de bureau, web et mobile.

4.5/5 (1408 avis)

Tick - Présentation

Description du logiciel Tick

Tick est une solution de suivi des projets basée sur le cloud pour le web, les ordinateurs de bureau et les mobiles, qui propose plusieurs minuteurs, un suivi du budget, un reporting, et plus encore. Le logiciel convient à des équipes ou des entreprises de toutes tailles, et peut stocker un nombre illimité de projets archivés.

Les applications web, de bureau et mobiles de Tick permettent aux utilisateurs de suivre et de saisir leur temps de travail depuis leur ordinateur de bureau, ordinateur portable, smartphone ou Apple Watch avec des applications natives pour Mac, iPhone et Android et une extension web pour Google Chrome. Les utilisateurs peuvent exécuter une ou plusieurs minuteries pour suivre le temps passé sur différentes tâches, créer de nouvelles minuteries tout au long de la journée à partir d'entrées de temps complètes et saisir des heures directement à partir du minuteur lorsqu'une tâche est terminée. L'heure est entrée dans les fiches de présence, avec la sélection des projets et des tâches dans les menus déroulants, et les utilisateurs peuvent ajouter des notes si nécessaire. Lorsque les heures sont saisies, la progression du projet et de la tâche est automatiquement mise à jour et le retour d'informations sur le budget est généré en temps réel, ce qui donne aux utilisateurs un aperçu du temps restant pour effectuer les tâches. La vue d'ensemble du projet permet également aux utilisateurs d'examiner les progrès et les budgets pour tous les projets.

Tick permet aux utilisateurs d'attribuer des projets aux membres de l'équipe et de contrôler les autorisations de chaque utilisateur pour garantir que les projets privés et les données sensibles ne sont révélés qu'aux personnes appropriées. Les projets récurrents mensuels peuvent également être configurés pour une réinitialisation automatique chaque mois, ce qui évite aux utilisateurs de recréer manuellement les mêmes projets. Les rapports de temps peuvent être générés "par client" ou "par personne", donnant aux utilisateurs un aperçu du nombre d'heures enregistrées par chaque membre de l'équipe. Les rapports peuvent être téléchargés au format CSV pour une utilisation dans d'autres applications ou exportés directement vers Freshbooks et QuickBooks. Tick s'intègre également à Basecamp, permettant aux utilisateurs d'importer des personnes, des projets et des listes de tâches, de suivre le temps directement depuis leurs projets, et plus encore.

Tick - Présentation

Prix

À partir de
19,00 $US/mois

Types de licence

Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix

Tick - Fonctionnalités

Appareils
Pour quelle entreprise ?
TPE PME GE
Disponible dans les pays suivants
Asie, Australie, Brésil, Canada, Chine et 5 autres, Europe, Allemagne, Inde, Japon, Amérique latine
Langues
anglais

Captures d'écran

Capture d'écran pour Tick : Time tracking apps are available for Google Chrome, Mac, iOS, and Android
Capture d'écran pour Tick : Time tracking apps are available for Google Chrome, Mac, iOS, and Android Capture d'écran pour Tick : The Google Chrome extension allows users to track and record time from within their browser Capture d'écran pour Tick : Users enter their time spent on each project and task in timecards Capture d'écran pour Tick : Budget feedback is presented in the timecard in real-time

Tick - Avis

Note globale
4.5
/
5
Excellent
791

Très bien
508

Moyen
97

Médiocre
9

Mauvais
3

Rapport qualité-prix
4.3
Fonctionnalités
4.2
Simplicité d'utilisation
4.5
Support client
4.4
92% des utilisateurs recommandent cette application
Veronica M.

Tick-I Approve.

With my busy schedule,Tick has helped me in tracking my time in relevance to achieving my set goal.It's easy to use and amazing add on for basecamp


Traduire avec Google Translate
Megan B.

Serviceable Time-Tracking App


Traduire avec Google Translate
Tyler B.

A pretty good option - if you don't mind the look

Tick helped us get a better understanding of how we were spreading out our time, allowing us to make some conscious decisions about shifting our priorities to further our goals.


Traduire avec Google Translate
Utilisateur vérifié

Landed on this after using a lot of other counterparts

We are able to track progress, understand the distribution of time and make better decision as an individual and as a team.


Traduire avec Google Translate
Rob H.

Switching from Toggl to Tick

We made the move to Tick because Toggl didn't provide an easy way to track the progress of a project or task. With Tick, we're able to see this, to an extent, while tracking time. However, this only shows up *after* you've "entered" time. So, there isn't a way to view the "estimated" time budget, factoring in the timer that's currently running. It would be a huge, AMAZING, help to be able to see this in REAL time is not at the end of the day, when I've submitted my timers and have already gone over time budget by several hours.

Additionally, Toggl has a desktop app that works really well'and is native. Tick's app isn't really an app at all, it's a "mini browser" that refreshes every time you open it from the taskbar. Sometimes I'm naming a timer, and a notification pops up and closes Tick, or I need to navigate away for a second, and when I come back, it refreshes'losing all of my information. Toggl's desktop app also reminds you to track time, when your timer isn't running, during user designated hours (ie between 9:00am and 6:00pm, if I don't have a timer running it'll remind me periodically to remember to track time).

In general, Tick's design is mediocre at best. If it wasn't for the easier-to-view time budget feature, we wouldn't be using Tick in fact we're considering switching because of the lack of other features. A redesign is long over due.

Another down fall of Tick, is the fact that time can't be inputted based on time of day. For example, I forgot to start my timer after lunch, but I know I started working around 1:00 pm and then switched tasks around 2:48, and then switched back at 3:32 noon of which was logged. It would be much easier to log time-based on hours of the day, like Toggl does. But in other circumstances, it's helpful to be able to just put in a specified amount of time. Plus, the hours of day allow us to track our employees and see exactly when during the day they weren't clocking time. This is especially helpful with remote employees. In fact, before we switched to Toggle, I was able to find out that an employee wasn't really working when he said he was, or was padding their numbers. But, with the current Tick setup this is nearly impossible to pin-point.

If you guys want to consider a redesign, we'd love to work with you. Check us out: www.steadfastdesignfirm.com


Traduire avec Google Translate
Veronica M.
Secteur d'activité: Médias en ligne
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Tick-I Approve.

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 17/01/2019
Provenance de l'avis : Capterra

With my busy schedule,Tick has helped me in tracking my time in relevance to achieving my set goal.It's easy to use and amazing add on for basecamp

Avantages

For a busy person ,bad with keeping track of time like me,Tick is the solution.The accounts and projects are flexiable and very easy to set it up.It helps in easy tracking of time by indicating the time allocated,time billed and the remaining time hense enabling the user hit the set target.It's easy to import projects and add different tasks and produce detailed time reports by company project and task.one can easily retrieve the data and add to pivot tables to graphically view where time is spent.The best part of it is,it intergrates well with project management software such as Basecamp which bring the time tracking and budget feedback into project management workflow.

Inconvénients

Though it can be manageble,i find the process of editing past time entries from any of the summary views long and tiresome.It is also slow at sometimes when it comes for updating time entry field with the item clicked .

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Megan B.
Secteur d'activité: Production audiovisuelle
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français

Serviceable Time-Tracking App

Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
Publié le 03/08/2018
Provenance de l'avis : Capterra

Avantages

Tick allows you to track time to projects, broken into as many sub-categories as you need to encompass all the elements of that project. You can easily see a breakdown of your time and ensure that you're tracking the right amount of time to a day/week or project. It also allows you to set time budgets you can track against.

Inconvénients

The reporting function can be a bit cumbersome; I wish it would automatically port to Excel or into more of a spreadsheet format, rather than a long list. It also will automatically create a "shortcut" menu based on your recent entries, so you don't have to scroll through all the projects/tasks to find the one you need to enter time into, but I wish that shortcut menu was customizable rather than auto-generated.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 5.0/10

Tyler B.
Secteur d'activité: Gestion d'organisme à but non lucratif
Taille de l'entreprise: 51-200 employés
Traduire en français

A pretty good option - if you don't mind the look

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 06/02/2020
Provenance de l'avis : Capterra

Tick helped us get a better understanding of how we were spreading out our time, allowing us to make some conscious decisions about shifting our priorities to further our goals.

Avantages

My team and I trialed this software as a way to manage and track our time spent on various projects. At any given time we have 3 or 4 major things running, that fall under different portfolios, and we were looking to get a clear understanding of how that time was being divided. Tick allowed us to do this with ease, and that was it's biggest selling feature. We've used a ton of software and the biggest turn off is "how much time does this take to use". An app that exists to track my time shouldn't need a separate tracker for how much time I waste using it. Tick was quick and efficient.

Inconvénients

It looks u - g - l - y. This is maybe a personal issue more than it would be for other people, but it really made using it hard because it is just SO visually unappealing. The 'look' of things is so important these days, it always stands out when software just isn't up to snuff.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 6.0/10

Utilisateur vérifié
Secteur d'activité: Internet
Taille de l'entreprise: 13-50 employés
Traduire en français

Landed on this after using a lot of other counterparts

Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
Publié le 06/02/2020
Provenance de l'avis : Capterra

We are able to track progress, understand the distribution of time and make better decision as an individual and as a team.

Avantages

We evaluated a lot of other tools until we found tick. It is a great tool for multi tasking. I really like the fact that there is a free version which is really handy. It's really important to understand, as a manager, how the team is doing and where is the most time being utilised in. Tick helps us stay productive and provides with insights which we incorporate in our future programs.

Inconvénients

It has to be a bit faster than it is. There is no room for being how efficient you can be and one of things I do not like is, it being slow at times.

Note détaillée

Simplicité d'utilisation

Probabilité de recommander le produit: 9.0/10

Rob H.
Secteur d'activité: Design
Taille de l'entreprise: 2-10 employés
Traduire en français

Switching from Toggl to Tick

Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
Publié le 18/04/2017
Provenance de l'avis : Capterra

We made the move to Tick because Toggl didn't provide an easy way to track the progress of a project or task. With Tick, we're able to see this, to an extent, while tracking time. However, this only shows up *after* you've "entered" time. So, there isn't a way to view the "estimated" time budget, factoring in the timer that's currently running. It would be a huge, AMAZING, help to be able to see this in REAL time is not at the end of the day, when I've submitted my timers and have already gone over time budget by several hours.

Additionally, Toggl has a desktop app that works really well'and is native. Tick's app isn't really an app at all, it's a "mini browser" that refreshes every time you open it from the taskbar. Sometimes I'm naming a timer, and a notification pops up and closes Tick, or I need to navigate away for a second, and when I come back, it refreshes'losing all of my information. Toggl's desktop app also reminds you to track time, when your timer isn't running, during user designated hours (ie between 9:00am and 6:00pm, if I don't have a timer running it'll remind me periodically to remember to track time).

In general, Tick's design is mediocre at best. If it wasn't for the easier-to-view time budget feature, we wouldn't be using Tick in fact we're considering switching because of the lack of other features. A redesign is long over due.

Another down fall of Tick, is the fact that time can't be inputted based on time of day. For example, I forgot to start my timer after lunch, but I know I started working around 1:00 pm and then switched tasks around 2:48, and then switched back at 3:32 noon of which was logged. It would be much easier to log time-based on hours of the day, like Toggl does. But in other circumstances, it's helpful to be able to just put in a specified amount of time. Plus, the hours of day allow us to track our employees and see exactly when during the day they weren't clocking time. This is especially helpful with remote employees. In fact, before we switched to Toggle, I was able to find out that an employee wasn't really working when he said he was, or was padding their numbers. But, with the current Tick setup this is nearly impossible to pin-point.

If you guys want to consider a redesign, we'd love to work with you. Check us out: www.steadfastdesignfirm.com

Avantages

Time budget tracking right in the time tracker.

Inconvénients

Doesn't have a good, easy to use interface.
Time budgets are visible or represented until timers are "entered" almost defeating the purpose of showing them in the timer in the first place.
Doesn't have a native desktop app, only a sorry excuse for "something".
Time can't be inputted based on time of day.

Note détaillée

Rapport qualité-prix
Simplicité d'utilisation
Support client

Probabilité de recommander le produit: 5.0/10

Recommandation utilisateur
8.4/10
Basé sur 1 408 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : recommandation utilisateur
Comparer avec les alternatives

Tick - Prix

Tick - Prix

À partir de
19,00 $US/mois
Essai gratuit
Gratuit
Abonnement
Rapport qualité-prix
Rapport qualité-prix
4.3/5
Basé sur 1 408 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : rapport qualité-prix
Comparer avec les alternatives

Tick - Fonctionnalités

Tick - Fonctionnalités

API
Diagrammes de Gantt
Feuilles de temps
Gestion de projets
Gestion des tâches
Hiérarchisation
Interface glisser-déposer
Intégration de tiers
Notifications automatiques
Outils de collaboration
Planification de projets
Projections
Projets multiples
Rapports et statistiques
Suivi de la progression
Suivi des activités
Suivi des projets
Suivi des tâches
Suivi du temps des projets
Tableau de bord d'activités
Fonctionnalités
4.2/5
Basé sur 1 408 avis utilisateurs
Comparatif avec les logiciels similaires : note sur les fonctionnalités
Comparer avec les alternatives

Catégories

Tick - FAQ

Tick - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Tick.

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Tick ?

Types de licences disponibles pour Tick :

À partir de: 19,00 $US/mois

Type de licence: Gratuit, Abonnement

Essai gratuit: Disponible

Q. Quelles sont les principales fonctionnalités du logiciel Tick ?

Nous n'avons pas d'informations sur les fonctionnalités de Tick.

Q. Qui utilise Tick ?

Utilisateurs habituels du logiciel Tick :

Auto-entrepreneurs, Grandes entreprises, Entreprises de taille moyenne, PME

Q. Dans quelles langues Tick est-il disponible ?

Langues dans lesquelles Tick est disponible :

anglais

Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Tick ?

Types de licences disponibles pour Tick:

Gratuit, Abonnement

Q. Tick prend-il en charge les appareils mobiles ?

Appareils pris en charge par Tick :

Android, iPhone

Q. Avec quelles applications Tick peut-il s'intégrer ?

Applications s'intégrant à Tick :

Asana, Basecamp, Basecamp, Built.io Flow, FreshBooks, LeadMaster, Metric.ai, QuickBooks Online, Teamwork Projects, Trello

Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Tick ?

Ressources d'aide disponibles pour Tick :

FAQ, Base de connaissances, Support en ligne