Visibook
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En savoir plus sur Visibook
Visibook est une solution de planification client adressée aux prestataires de services actifs de petite envergure qui recherchent un moyen simple de gérer leur emploi du temps, d'effectuer des réservations avec des clients et d'envoyer des rappels de rendez-vous. Cet outil de prise de rendez-vous offre ses services à de nombreux secteurs : entraînement de fitness, massothérapies, cours de musique, acupuncture, organisation d'événements, inscriptions aux entretiens et études utilisateurs, sessions de bénévolat, etc.
Visibook permet aux utilisateurs de signifier leurs disponibilités sur le calendrier pour informer les clients quand ils sont disponibles pour un rendez-vous. Les clients peuvent s'inscrire eux-mêmes via l'application mobile ou le calendrier en ligne. L'outil de planification en ligne envoie automatiquement des confirmations de rendez-vous une fois la réservation effectuée, ainsi que des rappels aux clients pour réduire le taux d'absences ou de rendez-vous manqués. Les utilisateurs peuvent également partager leur URL de calendrier de réservation en ligne unique avec les clients et accepter les paiements à l'aide de l'outil de paiement facultatif.
La solution multiplateforme de Visibook permet de planifier des rendez-vous privés ou groupés, avec un historique pour chaque client. Les utilisateurs sont en mesure de gérer leurs tâches avec leurs calendriers personnels grâce à la synchronisation de Google Agenda et d'apporter des modifications aux emplois du temps en déplacement grâce à l'application mobile. Les utilisateurs peuvent ajouter des notes et communiquer avec les clients par SMS ou e-mail. Les fonctionnalités de gestion du personnel permettent aux utilisateurs d'ajouter des employés au calendrier pour vérifier la disponibilité des instructeurs.
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Simplicité
Rapport qualité-prix
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Alternatives
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QuickBooks Time
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- Secteur d'activité: Cosmétiques
- Taille de l'entreprise: 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Convenient and accessible client booking app!
Publié le 22/04/2019
Easy on the wallet, time-saving, and simple to use client booking app!
Easy on the wallet, time-saving, and simple to use client booking app!
Avantages
The flexibility of both client and business usage is a plus for me. This app helped me schedule and communicate with clients with ease and when I came across any issues, the customer service was there almost instantly with the chat feature.
Inconvénients
Bulk-message sending to multiple clients at once is an absent feature which could make things easier for me and my clients.
Réponse de Visibook
Thanks for your review and feedback!
- Secteur d'activité: Gestion de l'enseignement
- Taille de l'entreprise: 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Good for Basic Scheduling
Publié le 04/04/2019
I loved it and would use it again! It's easy to use and affordable.
I loved it and would use it again! It's easy to use and affordable.
Avantages
I used Visibooks when I was working at a physical rehab center to schedule appointments with patients. It's a great tool because you can schedule using both you laptop and your smartphone and send reminders to your supervisors and patients as well. What was also nice about it was that you can share information on your social media accounts which I thought was a cool marketing tool. They also have a free version that works just as well (you can only book 40 appointments though).
Inconvénients
Sometimes the app froze and they do not currently have a phone number available for customer service.
Réponse de Visibook
Thank you for your review! Please email us at [email protected] with any information about the app freezing. We'd love to learn more about how that happened for you so we can fix it.
- Secteur d'activité: Santé, bien-être et fitness
- Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 3.0 /10
Decent Starter scheduler
Publié le 30/11/2016
This is a really decent app, I like being able to color coordinate and book multiple therapist...
This is a really decent app, I like being able to color coordinate and book multiple therapist appointments. I did not like their payment system through the app which is a third party going and I think linking to PayPal; it has been a while since I messed with that option, but I wasn't interested in something that didn't link straight to my checking account. So for me that was a big turn off. Also not being able to block off personal appointments through the app, made it a little difficult at times. We ended up making a client named Personal Appointment to block off the time slot. Scheduling was a bit confusing at times, I had clients go to book and thought the available times were already booked, and made it look like I had a full schedule when I actually had no appointments. Overall it's a good app, not something I wanted to step up and pay for as my clientele has started to grow, so I have switched over to style seat, which is a bit pricier now, but it's more inline with the goals of my company.
Avantages
Color coordinating appointments
Multiple booking appointments
Inconvénients
Client payment options (want something linked directly to my account)
Unable to block off personal time
Réponse de Visibook
Brandon, thx for your comments. It sounds like you've decided to move on, but just so you are aware, our payments integration does go directly to your checking account.
We will also be rolling out the ability to block off personal time. That update will be coming in the near future.
- Secteur d'activité: Services financiers
- Taille de l'entreprise: 1 001–5 000 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Never Forget an Appointment Again!
Publié le 22/04/2019
Avantages
Such a simple idea, yet incredibly effective--exactly what I've been looking for at my practice. Customer feedback has been great, and it's been easy to book appointments from both sides. The reminders, however, are what I love the most. I can't count the number of no-shows I've had in previous years due to both clients (and myself) forgetting that we had appointments scheduled. Never again!
Inconvénients
Sometimes can get a bit hairy with clients signing up for appointments really close to their appointment time. Also would like a feature to send automated personal messages to clients.
Réponse de Visibook
Thanks for your feedback! Fyi, you can set your advance booking time so you don't get surprised by last minute appointments. You can do this under your Calendar Settings.
- Secteur d'activité: Gestion de l'enseignement
- Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Worth It!
Publié le 04/05/2019
Very pleased with the amount of time it takes me to book clients and the reminders really help keep...
Very pleased with the amount of time it takes me to book clients and the reminders really help keep my customers aware of schedules.
Avantages
I like how easy it is to book customers and that It sends reminders.
Inconvénients
When trying to find my customers, sometimes it will not allow me to scroll to find them. Sometimes I must plug in their name... also for some reason over time, some of my emails/numbers for customers have a big exclamation mark beside it- like it is no longer their contact... but it is correct.
Réponse de Visibook
Thanks for your feedback and review! If you're seeing the red exclamation point, it may also mean that the user has unsubscribed to emails from Visibook or blocked their phone number from receiving our text messages.
Visibook - FAQ
Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Visibook.Q. Quels sont les types de licence disponibles pour Visibook ?
Types de licences disponibles pour Visibook :
- À partir de: 1,00 $US/mois
- Type de licence: Version gratuite, Abonnement
- Essai gratuit: Disponible
Q. Qui utilise Visibook ?
Utilisateurs habituels du logiciel Visibook :
Auto-entrepreneur, 2–10, 11–50, 51–200
Q. Dans quelles langues Visibook est-il disponible ?
Langues dans lesquelles Visibook est disponible :
anglais
Q. Visibook prend-il en charge les appareils mobiles ?
Appareils pris en charge par Visibook :
Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)
Q. Avec quelles applications Visibook peut-il s'intégrer ?
Applications s'intégrant à Visibook :
Google Calendar
Q. Quelles sont les ressources d'aide disponibles pour Visibook ?
Ressources d'aide disponibles pour Visibook :
Service client/e-mail, FAQ/forums, Support 24/7 (réponse directe), Chat
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