SocialSchedules

Un logiciel de planification pour les entreprises dotées d'employés horaires.

En savoir plus sur SocialSchedules

OpenSimSim est une solution gratuite de planification du personnel destinée aux gestionnaires et employés des secteurs de la restauration, de l'hôtellerie et du commerce de détail. La plateforme est conçue pour les entreprises dotées de travailleurs horaires avec des besoins de planification/création de listes du personnel, afin d'aider à promouvoir des communications ouvertes et opportunes entre travailleurs et responsables.

OpenSimSim permet aux utilisateurs de créer un calendrier hebdomadaire en quelques minutes grâce à des modèles de planification. La disponibilité du personnel et les heures travaillées sont affichées sur un même écran, ce qui aide les responsables à éviter les conflits de planification ou les heures supplémentaires accidentelles. La vue budgétaire permet aux utilisateurs de réduire les coûts de main-d'œuvre en accord avec le budget de l'entreprise. Les employés reçoivent des horaires envoyés directement vers leurs appareils mobiles en temps réel.

Les utilisateurs peuvent gérer les horaires lors de leurs déplacements en utilisant les applications mobiles OpenSimSim natives pour appareils iOS et Android. Les responsables peuvent communiquer efficacement avec le personnel en temps réel grâce à la fonctionnalité de forum et de chat. Ils peuvent également déléguer la maintenance de la planification au personnel en activant les échanges de quarts via la plateforme. Les notifications informent les utilisateurs du moment auquel une action doit être effectuée ou un calendrier être modifié en fonction d'une exception.

Les employés peuvent consulter les collaborateurs prévus pour la mission, tout en s'aidant des fonctionnalités de forum et de chat pour communiquer les uns avec les autres. Le personnel est en mesure d'envoyer des invitations par échange de quart, de mettre à jour sa propre disponibilité et de soumettre des demandes de congé aux responsables. La fonctionnalité d'opportunité permet aux utilisateurs de prendre des quarts supplémentaires en postulant aux offres disponibles. OpenSimSim comprend également des fonctionnalités avancées destinées à la gestion des entreprises et des franchises à plusieurs enseignes.

Options de tarification dès :

15,99 $US/mois

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

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Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Australie, Canada, Royaume-Uni, États-Unis

Langues

anglais, espagnol

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour SocialSchedules : 87

  • Accès hors ligne
  • Accès mobile
  • Alertes mobiles
  • Alertes par e-mail
  • Alertes/Notifications
  • Analyse en temps réel
  • Base de données des employés
  • Budgétisation et prévision
  • Calcul des heures supplémentaires
  • Carte perforée
  • Carte perforée en ligne
  • Changement d'équipe
  • Chat et messagerie
  • Comparaisons en temps réel
  • Connexion sécurisée
  • Contrôle des budgets
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Demande de congés
  • Distribution planifiée
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Estimation des coûts
  • Fonction de glisser-déposer
  • GPS
  • Gestion de la communication
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion de la paie
  • Gestion des candidatures à l'emploi
  • Gestion des congés
  • Gestion des dossiers de formation
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des employés
  • Gestion des exceptions
  • Gestion des feuilles de temps
  • Gestion des modèles
  • Gestion des présences
  • Gestion des ressources
  • Gestion des ressources humaines
  • Gestion des utilisateurs
  • Gestion du travail
  • Géolocalisation
  • Importation et exportation de données
  • Intégration des collaborateurs
  • Messagerie
  • Messagerie SMS
  • Messagerie instantanée
  • Mesure des performances
  • Mises à jour en temps réel
  • Modèles personnalisables
  • Notifications en temps réel
  • Outils de planification
  • Planification automatisée
  • Planification des groupes
  • Planification des tâches
  • Planification du personnel
  • Planification en temps réel
  • Point de vente (PDV)
  • Pointage
  • Pointage à l'arrivée/au départ
  • Pointeuse
  • Portail des employés
  • Portail employés
  • Portail libre-service
  • Profils d'utilisateurs
  • Profils des employés
  • Prévision
  • Prévision des ventes
  • Prévision du travail
  • Rappels
  • Rapports de synthèse
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports planifiés et automatisés
  • Rapports sur les coûts de main-d'œuvre
  • Recherche/Filtre
  • Reconnaissance biométrique
  • Suivi de la conformité
  • Suivi des compétences
  • Suivi des congés
  • Suivi des postes de travail
  • Suivi des présences
  • Suivi des salariés
  • Suivi des vacances/congés
  • Suivi du temps en ligne
  • Surveillance en temps réel

Alternatives

When I Work

4,5
Alternative n° 1 à SocialSchedules
When I Work offre aux entreprises un moyen simple d'organiser les plannings et de communiquer avec leurs employés...

Workzoom

4,5
Alternative n° 2 à SocialSchedules
Workzoom est la solution tout-en-un de gestion des talents, de la main-d'œuvre et de la paie qui mobilise vos employés,...

Connecteam

4,8
Alternative n° 3 à SocialSchedules
Une application pour les employés tout-en-un à la fois performante, abordable et facile d'utilisation, particulièrement...

Dusk IOP

4,9
Alternative n° 4 à SocialSchedules
Designed to help customers grow their businesses with task, job and project management tools that connect to your...

Avis

Note globale

4,5 /5
(552)
Rapport qualité-prix
4,7/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d'utilisation
4,4/5
Support client
4,6/5

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Afficher 5 avis sur 552
Carlos T.
Note globale
  • Secteur d'activité: Import/Export
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Work hours programming platform for companies

Publié le 22/09/2019

We are sure that Opensinsin, is on a good path to be a platform that provides a service that...

We are sure that Opensinsin, is on a good path to be a platform that provides a service that amalgams with a vital recuse and is the time to help with the needs of people how to manage their time at work and how to dispose Exchange schedules with coworkers and other virtues that allows the Opensisin platform in our case we within the company are grateful to meet their services and thus be able to organize in an optimal way the most valuable resource that for us the time of our employees and thus have more happy and motivated employees and managers when giving them the ideal tool to have their working hours. it resulted in positive changes for the productive development of the company

Avantages

In our successful experience with OpenSimSim, I manage to solve an internal problem in the company and to make an hourly schedule of our employees making its use easy, ease of configuration, the configurations are quite clear. The most practical is that they receive the schedules, they are published on their mobile devices in real time, helping to maintain a reciprocal communication, another very appropriate faculty, because it is free for managers and employees, which gives an additional bonus to this platform, that help
to companies that have workers for a certain time. OpenSimSim gives its users the power to create a program through proven programming templates where they see staff availability and the hours worked are displayed and are more accurate for our workflow, which seeks to achieve and optimize a Correct performance of our employees, which helps managers avoid inconvenience or confusion in relation to the extra overtime so far you have the virtue of visualizing the budget allocated and thus monitor labor costs in real time to keep track of the budget of The company, another useful and pragmatic virtue, is being able to have contact via chat being able to write messages with employees and management, in addition to being able to install a mobile application from smartphones wherever it is, this innovative application allows employees of our company who make purchases and sales of raw materials or product s finished, maintaining a schedule that can be modified by us

Inconvénients

to our experience with OpenSimSim, and the little that could be highlighted as negative or enhance improvements in the characteristics and capabilities of precarious synchronization, which as a constructive criticism can be enriched between the application of the computer and the Smartphone, for the better performance, contact lists must be optimized for use and all personnel, phone numbers and emails can be accessed to be able to exchange shifts with anyone on the contact list, even if they have a different schedule. Currently, the function of exchange and allocation of these hours since what we have seen is that it is available to those who have a clear availability of hours on the platform. Shift change is very important in all lines and departments, since what is sought is that employees are without worries about how to organize their time for better performance since one of the most valuable resources is time for both growth of the company like that of employees and their free time and how to manage it, in terms of organization when printing schedules, everything should be organized from the platform and thus avoid having to go to Excel and place the calendar information of work are better digestible to the understanding of the employees, also organizing by start date and an end date can illustrate how Anasa does it on her platform just to mention as an example and adapt it to the OpenSimSim platform, also look for ways to automate as well as edit the master lists and a

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Easy and very useful scheduling tool

Publié le 18/02/2020

Overall every time I've made suggestions or talk to the staff at opensimsim they have been very...

Overall every time I've made suggestions or talk to the staff at opensimsim they have been very helpful and quick to resolve any issues I may have.

Avantages

It is very useful and easy to copy and paste schedules instead of having to individually do a schedule every week. And it reduces the amount of time it takes for me to have to do schedules for my team of 20 + employees

Inconvénients

The messaging portion of the app would be more useful if it could be sorted by message. As of right now it is a little cumbersome with the messaging and trying to revert back and look up previous messages to my teams.

Alternatives envisagées 

Crew

Pourquoi choisir SocialSchedules 

Product was too expensive for what it provided and not easy to use.

Logiciel antérieur 

When I Work

Pourquoi passer à SocialSchedules

Overall it seemed a lot more simpler to use as I do not want to create any more work than necessary in my already busy day. I'm able to put my time to better use because of the ease that I get from a opensimsim.
Robert M.
Note globale
  • Secteur d'activité: Divertissement
  • Taille de l'entreprise: 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 3.0 /10

Still Has Flaws

Publié le 15/02/2019

Overall it has been a good experience, I say that because my best friend is a software engineer and...

Overall it has been a good experience, I say that because my best friend is a software engineer and I know it takes time to work out the bugs in any application or program. That being said there are still a few things about your app that annoy the crap out of me - like getting woke up at 3AM by notifications; AFTER I've already been scheduled when I have other apps (like GroupMe) that enable me to silence all notifications for one hour; two hours; six hours or twelve hours.

Avantages

I like the fact that you guys actually respond to negative reviews and take a proactive approach to fixing the bugs. Also like the fact that with this app I can take my pick of available shifts and get scheduled with one click instead of being on the phone for half an hour (Securitas at Universal Studios). That's half an hour of my life that I'm not going to get back and they're not paying me for that time, it's bad enough that they want to pay minimum wage to people with specialized skills (like operating X-ray machines) but then they expect me to waste half an hour of my life; every single day on the phone trying to get scheduled. Over a period of one week that adds up to three and a half hours of my life that they're not paying me for.

Inconvénients

I didn't like the fact that I still get notifications for shifts that aren't even available any more. I'll see a long list of invitations, go through one by one - and not a single one of them is still available. It seems like once a shift has been filled it should fall off of my notifications so that I don't have to click through every single one of them just to find the ONE (if any at all) that are still available.

I also don't like the fact that after I've already accepted a shift for tomorrow I still keep getting invitation notifications for shifts that are on the same day as the one I just accepted and these notifications will just keeping coming and keep coming and keep coming and there's no way to shut off the notifications - even JUST for the day that I'm already scheduled. And I shouldn't even have to disable notifications; even for specific days - when the app should already know that I'm already scheduled and don't need to be scheduled again. Our bosses even keep telling us "if you're already scheduled then DO NOT accept the newer shift notifications that come in" because apparently there have been people that accepted one shift - then another one came in that was their preferred shift; they accepted that one two and then it creates a scheduling conflict which is neither good for the employee OR the employer.

Sara W.
Note globale
  • Secteur d'activité: Gestion d'organisme à but non lucratif
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

My OpenSimSim review

Publié le 21/10/2019

I am so happy with OpenSimSim. We use it very exclusively for scheduling and have reduced greatly...

I am so happy with OpenSimSim. We use it very exclusively for scheduling and have reduced greatly the amount of confusion about scheduled shifts experienced by our staff. It is a great way to get a message out to the full staff, and has increased are accountability for publishing schedules.

Avantages

I really like how we can make frequent updates/changes to the staff. We are a job training program with shifts going to Managers, temporary interns, and volunteers. I like how convenient it is for users to interface with it. It’s very accessible.

Inconvénients

I can’t really think of anything. I know sometimes the interface for messages for managers can get cluttered because they are inundated with staff individual and group messages. It might be nice if there was an easy way to sort or archive certain threads or easily click on a user and see all the messages associated with that person.

Sarah R.
Note globale
  • Secteur d'activité: Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Review

Publié le 16/08/2019

Definitely spend less time scheduling than ever before, which is awesome!

Definitely spend less time scheduling than ever before, which is awesome!

Avantages

Ease of use, ease of setup, setup is organized and clear, love that it notifies my staff when I publish a schedule and is integrated with phone platforms/has an app.

Inconvénients

I really really dislike that I have to manually edit “availability” for each new staff member, in order to force them to submit timeoff requests. I also don’t like that you can’t have an algorithm for time off requests- for example I require two weeks notice for time off requests, and I wish the app would allow me to enforce that, but it doesn’t...so instead I have employees submitting time off requests 5 days before which then makes me look like the mean guy when I have to decline a request. I wish open simsim would just allow me to have a setting that removes the ability to request time off if it’s less than 14 days from the requested time off date.

Alternatives envisagées 

When I Work

Pourquoi passer à SocialSchedules

It was free and even though it has a premium upgrade, it still provides more functionality in the free mode than when I work
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SocialSchedules - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur SocialSchedules.

Types de licences disponibles pour SocialSchedules :

  • À partir de: 15,99 $US/mois
  • Type de licence: Version gratuite, Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel SocialSchedules :

2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles SocialSchedules est disponible :

anglais, espagnol

Appareils pris en charge par SocialSchedules :

Android (mobile), iPhone (mobile)

Applications s'intégrant à SocialSchedules :

Future POS, Harbortouch POS, Heartland Payroll, Heartland Restaurant, POSitouch POS and ZOOM POS, Payroll System, Restaurant Manager

Ressources d'aide disponibles pour SocialSchedules :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support 24/7 (réponse directe), Chat

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