En savoir plus sur Dayforce HCM

Ceridian Dayforce est une plateforme HCM mondiale qui transforme l'expérience des employés. Il unifie les données de l'ensemble du cycle de vie des employés pour permettre une meilleure prise de décision à tous les niveaux.

Dayforce est une plateforme cloud complète combinant les ressources humaines, la paie, les avantages, la gestion de la main-d'œuvre et la gestion des talents dans une seule application. La plateforme évolutive est construite avec un moteur de règles unique et flexible, associé à des mises à jour et des calculs en temps réel permettant de répondre aux exigences réglementaires complexes.

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Clients types

  • Auto-entrepreneurs
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le cloud
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

Australie, Brésil, Canada, Royaume-Uni, Irlande , Mexique, États-Unis

Langues

allemand, anglais, chinois, coréen, espagnol , français, hongrois, italien, japonais, néerlandais, polonais, portugais, tchèque, thaï

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Dayforce HCM Logiciel - 1
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Dayforce HCM Logiciel - 6
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Dayforce HCM Logiciel - 8
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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Dayforce HCM : 96

  • API
  • Accès mobile
  • Administration COBRA
  • Administration FMLA
  • Administration d'assurance vie
  • Administration de l'assurance invalidité
  • Administration de l'assurance maladie
  • Alertes/Notifications
  • Analyse des données de marché
  • Apprentissage et développement
  • Autorisations basées sur les rôles
  • Base de données des employés
  • Configuration/suivi des objectifs
  • Conforme HIPAA
  • Conformité fiscale
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Curation de contenu en libre-service
  • Demande de congés
  • Données en temps réel
  • Déploiement basé sur le web
  • Formulaire W-2
  • Formulaires électroniques
  • Gestion d'orientation du flux de travail
  • Gestion de l'apprentissage
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la déduction
  • Gestion de la formation
  • Gestion de la paie
  • Gestion de la relève
  • Gestion des HSA/FSA (États-Unis seulement)
  • Gestion des avantages
  • Gestion des avantages des employés
  • Gestion des candidats
  • Gestion des commentaires
  • Gestion des compétences
  • Gestion des congés
  • Gestion des cours
  • Gestion des documents
  • Gestion des employés
  • Gestion des entretiens
  • Gestion des feuilles de temps
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des performances
  • Gestion des régimes de retraite
  • Gestion des rémunérations
  • Gestion des tâches
  • Gestion des évaluations de la performance
  • Gestion du budget
  • Gestion du recrutement
  • Historique des salaires
  • Importation et exportation de données
  • Impression de chèques
  • Inscriptions aux avantages en ligne
  • Intégration des collaborateurs
  • Intégration des employés
  • Logiciels d'engagement des collaborateurs
  • Mises à jour en temps réel
  • Modélisation des plans de rémunération
  • Organigrammes
  • Outils de collaboration
  • Planification de la relève
  • Planification du personnel
  • Plans de développement individuel
  • Pointage
  • Pointage à l'arrivée/au départ
  • Portail des employés
  • Portail employés
  • Portail libre-service
  • Pour comptables
  • Prise en charge de plusieurs pays
  • Prise en charge de plusieurs états
  • Profils des candidats
  • Profils des employés
  • Prévision du travail
  • Publication d'offres d'emploi
  • Rapports de paie
  • Rapports et analyses
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Saisie sur salaire
  • Stockage de documents
  • Suivi 401(k)
  • Suivi des candidats
  • Suivi des candidatures
  • Suivi des congés
  • Suivi des congés maladie
  • Suivi des cours
  • Suivi des présences
  • Suivi des vacances/congés
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps en ligne
  • Tableau de bord d'activités
  • Tableau de bord des avantages
  • Versement direct
  • Workflow configurable

Alternatives

InSync by Qualifacts

4,6
Alternative n° 0 à Dayforce HCM
InSync est une plateforme cloud de gestion d'EMR et de gestion de cabinet qui peut être adaptée aux besoins des...

Paycom

4,4
Alternative n° 1 à Dayforce HCM
Paycom donne aux entreprises un accès rapide et précis aux données relatives à leurs effectifs. Ce système offre aux...

ADP TotalSource

4,2
Alternative n° 2 à Dayforce HCM
ADP TotalSource est une plateforme complète de gestion des RH et d'administration des avantages sociaux qui automatise...

Oracle Database

4,6
Alternative n° 3 à Dayforce HCM
Oracle Database est un logiciel de data warehouse conçu pour aider les entreprises de toutes tailles à gérer les...

Avis

Note globale

4,3 /5
(712)
Rapport qualité-prix
4,0/5
Fonctionnalités
4,2/5
Simplicité d'utilisation
4,1/5
Support client
3,8/5

Vous avez déjà Dayforce HCM ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 712
Kelsi
Note globale
  • Secteur d'activité: Vétérinaire
  • Taille de l'entreprise: 5 001-10 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Easy to use payroll system

Publié le 02/06/2022

I've had a very good experience with Dayforce. The system is robust and has a lot of capabilities...

I've had a very good experience with Dayforce. The system is robust and has a lot of capabilities that we aren't even utilizing. I love that there are options and it is still very easy to use.

Avantages

I enter in timesheets for my team on a weekly basis and Dayforce makes it super easy to do. I can see my entire team in one spot and go through and enter all of their hours easily.

Inconvénients

From my perspective as a manager, I would prefer an easier way to get to information regarding my team's overall pay and performance. It would be nice to have more reporting and dashboards.

Kelli
Note globale
  • Secteur d'activité: Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise: 1 001-5 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

Managing your own settings means lots of potential for success and mess

Publié le 16/11/2020

Honestly, I am pretty neutral at this point. For each thing that has changed for the positive,...

Honestly, I am pretty neutral at this point. For each thing that has changed for the positive, there is something else that has changed for the negative. I am still optimistic this will work out for the better in the long run but as in my previous comment, implementation has been extremely difficult and we are in a severe situation with our clients and investors on the 401K funding situation.

Avantages

-Ability to control the majority of your settings
-Real time gross to net calculations
-Great payroll auditing tools
-Many standard reports and ability to tweak them to your needs
-Auto setup of a lot of policy assignments based on data management criteria - eliminates human error

Inconvénients

THE IMPLEMENTATION PROCESS - We went through at least 3 weeks worth of work to gather all our settings, decide on how we would like it built, did research on the best way to put our data in the system, even received guidance from one of their recommended consultant groups, THEN went through 16 hours of Discovery calls to talk through how we wanted the system setup. In the end though, all the job codes and mapping we requested at implementation went out the window and they setup the system based on the data from our old provider, which was a mess and part of the reason we moved in the first place.

We are now a year into this project and 6 months post-live and are STILL trying to cleanup the mess caused during implementation. My time and my team's time is dominated by this cleanup process.

Lastly - we are currently have a major struggle with funding our 401K. Apparently, 401K funding is currently only done via check and NOT ACH. We have 3000+ team members and 90+ locations - we cannot have that many 401K checks being cut bi-weekly. In order to setup as an automatic feed, there would have to be a separate file feed for each location, based on software limitations - which means 90+ file feeds - all associated with a cost to build and to maintain should there be a change required.

I truly believe (and hope) that once it's all cleaned up and all settings are the way we need them to be - we will be in a much better place but this process has been extremely difficult.

Alternatives envisagées 

UKG Ready et ADP Workforce Now

Pourquoi choisir Dayforce HCM 

We are growing rapidly and we outgrew the functionality of our previous company. There were many things we had to do manually should now automatic in Ceridian - once its setup properly. Also, inconsistencies of setup in the previous system caused issues in reporting.

Logiciel antérieur 

Netchex

Pourquoi passer à Dayforce HCM

The structure of team members have ONE record that is references by all the modules as opposed to multiple databases/records throughout the modules.
EMILY
Note globale
  • Secteur d'activité: Presse écrite
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 4.0 /10

Good if you need basic, cheap software; a joke otherwise

Publié le 15/12/2018

I had a love/hate relationship with it. It was easy to log in and out, the basis of the system to...

I had a love/hate relationship with it. It was easy to log in and out, the basis of the system to track employee hours. Many times in 2016/2017, the software wouldn't read those clicks though, so myself or colleagues would be working for several hours or off work for several hours only to realize our logging in or out hadn't took. Then we'd have to bother our boss to do it, who was hostile about doing so. Having worked in tech, I understand bug issues, but this is a big one to have. The software is affordable, which is why our company chose it. If the bug issues were resolved for good, I'd feel more confident recommending it.

Avantages

I liked that the buttons were big and accessible and easy to see, and that they later modified different types of clocking in and out (lunches, etc). When they updated the software, you could tell they tried (and succeeded, partially) in simplifying some of the screens for users.

Inconvénients

Past versions of Dayforce would freeze up a bit. Also, any time anything went wrong (sometimes a log in or out didn't take, sometimes a time would need to be edited) the manager or boss would have to personally modifying these issues. Under good management, this wouldn't be an issue. Under bosses who can barely handle stress and take systems errors out on their employees, it's a complete nightmare situation. This is where Dayforce could really look beyond coding issues and consider how to socially engineer better customer service solutions so even technically challenged supervisors can use the system easily.

josh
Note globale
  • Secteur d'activité: Génie mécanique ou industriel
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

Great software, would like to be able to do more on the app.

Publié le 22/11/2022

Avantages

The product is easy to use and allows me to remotely manage most aspects of HR via the online website. I can easily check and edit timesheets, rotas and shifts and manage my team efficiently via Dayforce HCM.

Inconvénients

I would like to be able to use more features on the mobile app rather than desktop only. For example- the ability to approve holidays and edit timesheets via the app rather than having to do this via desktop.

Chiquitta
Note globale
  • Secteur d'activité: Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Dayforce User

Publié le 23/10/2019

Dayforce allows our organization to house all of our employee records and performance reviews. ...

Dayforce allows our organization to house all of our employee records and performance reviews. Previously we had ADP and we had issues with retaining employee records with accurate information.

Avantages

Very easy to maneuver through screens once you get the hang of what you want to see.

Inconvénients

Terminated employees were not included in the search feature but this has recently changed and a box has been added to show those employees.

Alternatives envisagées 

UKG Pro

Pourquoi choisir Dayforce HCM 

WE ran into alot of issues and we were needing a system that could help us sreamline our processes more efficiently.

Logiciel antérieur 

ADP Workforce Now

Pourquoi passer à Dayforce HCM

Dayforce seemed to have alot of the features that we were needing to be more efficient with our processes. We are excited to utilize the dashboard so that we can see where we can make improvements.
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Dayforce HCM - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Dayforce HCM.

Types de licences disponibles pour Dayforce HCM :

  • Essai gratuit: Non disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Dayforce HCM :

11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Langues dans lesquelles Dayforce HCM est disponible :

allemand, anglais, chinois, coréen, espagnol, français, hongrois, italien, japonais, néerlandais, polonais, portugais, tchèque, thaï

Appareils pris en charge par Dayforce HCM :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Dayforce HCM :

DocuSign

Ressources d'aide disponibles pour Dayforce HCM :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat

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