En savoir plus sur Rosy

Rosy est une solution web de gestion de salons et de spas développée par le développeur Floydware basé dans l'Illinois. Il s'adresse principalement aux petits et moyens propriétaires de salons et de spas aux États-Unis, au Canada, en Australie et en Europe. Parmi ses clients figurent Pam Fox, Nadine Salon et Salon L.

Rosy est une solution multifonctionnelle permettant aux clients professionnels de prendre des rendez-vous via le site web ou la page Facebook du salon. Les propriétaires de salon peuvent créer des créneaux horaires et permettre à leurs clients de réserver leur logement à leur convenance. La solution génère des alertes automatiques lorsqu'un rendez-vous est pris par un client, en envoyant des alertes de confirmation au personnel et au client par e-mail et SMS.

Rosy prend en charge l'intégration de Facebook dans laquelle les propriétaires de salon peuvent promouvoir des événements spéciaux et des forfaits pour les clients directement depuis leur page Facebook et communiquer avec leur public en ligne de manière plus efficace. La solution prend en charge l'accès web mobile qui permet aux propriétaires de salon d'afficher et de gérer les rendez-vous directement à partir de leurs smartphones et tablettes. Rosy comprend plus de 60 modèles de reporting prédéfinis faciles à personnaliser et prêts à être utilisés pour différents besoins de reporting.

Rosy permet également de suivre l'inventaire, en veillant à ce que les produits soient recommandés automatiquement avant qu'ils n'atteignent un niveau de stock minimum. Le service de POS (point de vente) permet de gérer des cartes-cadeaux, des tiroirs-caisses et toutes les autres transactions. La solution peut également être utilisée pour le marketing de la marque et des services. Elle prend en charge l'option de courrier électronique de masse afin que les clients puissent envoyer des e-mails promotionnels en masse aux clients en les informant des dernières offres, remises ou forfaits de groupe disponibles.

Rosy prend également en charge divers services complémentaires, notamment le traitement des cartes de crédit, l'impression des relevés, l'achat de matériel informatique, la création de sites web, etc.

Options de tarification dès :

29,00 $US/mois

  • Version gratuite
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Appareils

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Disponible dans les pays suivants

Canada, Royaume-Uni, États-Unis

Langues

anglais

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Rosy : 49

  • Accès mobile
  • Application mobile pour clients
  • Automatisation des commandes
  • Base de données de clients
  • Caisse pour détaillant
  • Carte de fidélité
  • Comptes clients
  • Confirmation et rappels
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion de la paie
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des clients
  • Gestion des commandes
  • Gestion des commissions
  • Gestion des employés
  • Gestion des locations de stands
  • Gestion des remises
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des stocks
  • Historique des clients
  • Importation et exportation de données
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Paie et commissions
  • Paiements en ligne
  • Planification automatisée
  • Planification des rendez-vous
  • Planification des événements
  • Planification du personnel
  • Point de vente (PDV)
  • Pour salons de beauté et les spas
  • Profils client
  • Rappels
  • Rapports de ventes
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Rendez-vous récurrents
  • Réservation de chambres
  • Réservation en ligne
  • Signature électronique
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des références
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des paiements
  • e-mail marketing

Alternatives

Vagaro

4,7
Alternative n° 1 à Rosy
Vagaro est une solution web conçue pour les propriétaires d'instituts de beauté, de centres de bien-être et de centres...

WellnessLiving

4,4
Alternative n° 2 à Rosy
WellnessLiving est une solution de réservation, de planification des ressources, de génération de leads et de reporting...

MyTime

4,7
Alternative n° 3 à Rosy
MyTime est une plateforme entièrement intégrée de prise de rendez-vous, de points de vente et d'engagement clients pour...

Zing

0
Alternative n° 4 à Rosy
ZING is the Everyday Hero for business owners. Built and designed as an ERP for SMBs, ZING is the most affordable...

Avis

Note globale

4,7 /5
(142)
Rapport qualité-prix
4,8/5
Fonctionnalités
4,5/5
Simplicité d'utilisation
4,7/5
Support client
4,7/5

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5 avis affichés sur 142
Kevin M.
Note globale
  • Secteur d'activité: Vente au détail
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Rosy is my Assistant

Publié le 30/11/2021

I could operate without Rosy, but why would I do that? It makes my life easier and my clients love...

I could operate without Rosy, but why would I do that? It makes my life easier and my clients love it. I have been a loyal user since 2009.

Avantages

I love the ease of use. The ongoing updates and added features. My clients love the ease of scheduling online and the confirmation system has made my life so much easier.

Inconvénients

I would love to see a “discount all” feature for retail instead of being forced to discount one item at a time.

Heidie J.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services à la personne et aux familles
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Top notch customer service and product

Publié le 11/12/2020

Avantages

Their customer and price. Just a phone call away for any questions I have. I’ve never been on hold for more than a few minutes. Their price is affordable. Bring from Canada and buying American product I’m always needing worry about the cost after exchange.

Inconvénients

I can’t customize the taxes. I had to come up with a different way for it to work for me.

Jody N.
Note globale
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

It's just OK

Publié le 28/09/2017

We move back over to Rosy from Mindbody. I wish had spent more time looking at other programs. The...

We move back over to Rosy from Mindbody. I wish had spent more time looking at other programs. The customer service is great when you phone in for help and they always have been. For smaller businesses, maybe 5 staff and under, or sole proprietors it would be great program, but for a larger business it is too limited. Also, it would be nice to see the schedule adaptable for 10 minute increments instead of 15 so more customization to have schedule that fits the needs of your business. Also beef up the permissions, for example, the Staff are given certain permissions and we allow the staff to see each other's schedule so they can help set up for appointments accordingly, however, the staff would also like to view their tips for the day. But in the permissions for staff, you can do one or the other but not both. Why not? Finally, better reports for viewing staff productivities, I need to view 3 or more different reports to see Staff productivity. I would love to see a report that brings up all of the details for each staff member in one report only so team based pay or commission based pay could be monitored more accurately. This isn't a bad program but for me and our business, it's just OK. Hopefully Rosy can fix their IT issues so there are less interruptions. Thank you.

Avantages

Booking an appointment is simple and customers tell us the online booking system is user friendly. It is also cost friendly.

Inconvénients

There are constant interruptions with the server which is very frustrating. I wish Rosy would fix this already. When we used the program back in 2012 it was the same and nothing has improved since.

Joe C.
Note globale
  • Secteur d'activité: Vente au détail
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Switching from Shortcuts to Rosy was the BEST DECISION EVER!

Publié le 05/12/2016

I am a consultant that puts companies into the cloud. My client had a different software when I...

I am a consultant that puts companies into the cloud. My client had a different software when I started consulting for them a few years ago. We struggled with it for 2 more years, and they had it a few years before I came on board. In my work experience, I was a UI designer and application developer of online apps for Autodesk, which is the 2nd largest software company in the world, so I know my stuff. The other software was in my option one of the worst, hacked together, poorly engineered PC apps with lousy online functionality and mediocre support. My client and I had talked about changing to a new platform and migrating to a new service. I did an extensive analysis of the top 20 salon apps. I kept coming back to Rosy. We had 2 or 3 phone calls with them about migrating and I was pleasantly surprised. Their staff was nice, expertly knowledgeable, located in the US, prompt, basically everything we could ask for. We signed up for service and it only took us about a week and we were able to make the do setup, migrate all our data, implement the workflows, test everything and get all the staff fully trained in one online session. It was like a miracle. It was smooth, incredibly easy and I could not have been happier. Now my client has been using Rosy for almost a year now. It's amazing! They never call me with problems. They rarely have support questions but when they do, they call Rosy because the support is so good. Personally, I don't want my client's competition to know about Rosy, but I think every salon should use it. It's fantastic! Thanks, Rosy!!!

Avantages

Everything! It is not over engineered. It does exactly what it is supposed to. It has great features for clients to schedule and manage appointments online and through text messages. It has CRM, Reports and all the major and minor features necessary to run a successful salon and not have to focus on the software. It seamlessly integrates into the daily workflow.

Inconvénients

The Email Builder for the CRM needs to mature a bit more, but overall it works great for someone with knowledge of how to build emails. It's just not a job for someone with little or no CRM experience. I can see that it will get better, and you could always use MailChimp or other CRM service for sending Campaign style emails if that is what your salon does. Rosy handles all the automated emails quite well once they have been setup. Mobile functionality is important so be prepared to test your messages on a mobile device. It all works great, it just takes some know-how or you have to call support and let them help. Or you can have a consultant like me help you.

Kathy S.
Note globale
  • Secteur d'activité: Services aux consommateurs
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Love Salon Runner

Publié le 01/12/2021

The staff at ROSY are amazing. Even though I have never met anyone personally, I feel like they are...

The staff at ROSY are amazing. Even though I have never met anyone personally, I feel like they are part of my work family. They are always positive, supportive and what I love and feel is super important if you don't know the answer, don't be afraid to say I don't know, but will find out the answer. They know the system and are not afraid to seek what they don't and are fantastic at followup.

Avantages

The system is as complex or basic as you choose. I find new employees can learn the system quickly, learning the basics and feeling comfortable with the system. I have done numerous trainings with ROSY staff on the system and our new employees. The staff are patient, gives the basics of the system, during the training, which allows new employees to feel confident with the system.

Inconvénients

Not all software systems are going to give you 100% of what you what. The team at ROSY are always willing to hear requests on what I would like, and give my suggestions to development. As a franchisor I would love to be able to pull monthly and quarterly reports and have them all on one sheet for analysis.

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Rosy - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Rosy.

Types de licences disponibles pour Rosy :

  • À partir de: 29,00 $US/mois
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Rosy :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001+

Langues dans lesquelles Rosy est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Rosy :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Rosy :

Facebook for Business

Ressources d'aide disponibles pour Rosy :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat

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