En savoir plus sur HotSchedules

HotSchedules est une application de gestion et de planification du personnel conçue pour être utilisée dans les restaurants, les commerces de détail et l'hôtellerie, ainsi que dans les autres entreprises en contact direct avec la clientèle. Sa plateforme automatise les tâches opérationnelles telles que la planification, la communication entre les équipes de quart, les reportings, les prévisions, le recrutement et la formation.

Les utilisateurs peuvent gérer à distance les demandes de congés et de permutation de quarts à l'aide des applications mobiles natives Android et iOS, accessibles à tout le personnel. Stockez les documents et les informations relatives aux employés sur une base de données cloud pour y accéder partout et à tout moment. Utilisez l'outil HotSchedules Recruit pour recruter et embaucher du personnel de manière économique et l'outil "Schoox" pour organiser des formations pour le personnel.

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Les 5 meilleurs logiciels similaires à HotSchedules

Pour quelle entreprise ?

TPE PME GE

Déploiement

  • Basé sur le cloud
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

Australie, Canada, Royaume-Uni, États-Unis

Langues

anglais, espagnol

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour HotSchedules : 61

  • API
  • Accès mobile
  • Alertes mobiles
  • Alertes/Notifications
  • Base de données des employés
  • Budgétisation et prévision
  • Calcul des heures supplémentaires
  • Calendriers d'équipe
  • Changement d'équipe
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Demande de congés
  • Distribution planifiée
  • Emplacements multiples
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion de la paie
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des coûts
  • Gestion des cuisines et des menus
  • Gestion des documents
  • Gestion des employés
  • Gestion des feuilles de temps
  • Gestion des présences
  • Gestion des tâches
  • Gestion du recrutement
  • Main-d'œuvre variable
  • Messagerie
  • Messagerie SMS
  • Mesure des performances
  • Mises à jour en temps réel
  • Modèles personnalisables
  • Notifications en temps réel
  • Planification
  • Planification automatisée
  • Planification des groupes
  • Planification des installations
  • Planification du personnel
  • Point de vente (PDV)
  • Pointage
  • Pointage à l'arrivée/au départ
  • Pointeuse
  • Portail employés
  • Programmation des tâches
  • Projections
  • Prévision
  • Prévision du travail
  • Rapports de ventes
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports sur les coûts de main-d'œuvre
  • Réservation en ligne
  • Suivi des compétences
  • Suivi des congés
  • Suivi des présences
  • Suivi des vacances/congés
  • Suivi du temps des employés
  • Suivi du temps en ligne
  • Synchronisation du calendrier
  • Tableau de bord d'activités

Alternatives

7shifts

4,7
Alternative n° 1 à HotSchedules
7shifts est une solution tout-en-un permettant aux restaurants de planifier le personnel, de communiquer avec leur...

Homebase

4,6
Alternative n° 2 à HotSchedules
Homebase est un outil de planification du personnel, de gestion du temps, de recrutement et de communication destiné...

ClockShark

4,7
Alternative n° 3 à HotSchedules
ClockShark est le leader des logiciels de planification et de gestion du temps, conçu pour les petites entreprises de...

Deputy

4,6
Alternative n° 4 à HotSchedules
Deputy est une plateforme tout-en-un de planification du personnel, de gestion de la présence et du temps, de l'affectat...

Avis

Note globale

4,4 /5
(429)
Rapport qualité-prix
4,1/5
Fonctionnalités
4,3/5
Simplicité d'utilisation
4,3/5
Support client
4,2/5

Vous avez déjà HotSchedules ?

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5 avis affichés sur 429
Eldridge
Note globale
  • Secteur d'activité: Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise: 5 001-10 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Your Schedule On The Go!

Publié le 06/10/2020

Wonderful! I can easily access using the app from my phone a comprehensive view of todays roster...

Wonderful! I can easily access using the app from my phone a comprehensive view of todays roster and more! Helping me as a director plan a shift before I even get to work. Especially important to plan in my business because surprises arise frequently and daily. I can also easily request time off needed through the app, call, text, or even email my staff if needed to. Hot Schedules saves me and my company time, money, and helps our business to stay productive!

Avantages

I really enjoy the convenience of being able to view your work schedule remotely and anywhere for that matter! Set up an email or a Gmail account and it's delivered right to your inbox! Gone are the days of having to call your employer or having to drive to your place of employment to view it on paper. "Your" time is valuable and let's be honest, none of us want to go to work on our days off for any reason!

Inconvénients

I really and truthfully speaking have nothing negative to include with Hot Schedules. It's been a great software addition to our store and team! If someone did tell me that I had to pick out one feature that I don't care for, I guess it'd be the "How was your shift?" feature that pops up when logging on. That said, it's such a minor dislike and isn't really worth mentioning.

Courtney
Note globale
  • Secteur d'activité: Hôtellerie
  • Taille de l'entreprise: 201-500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Easy

Publié le 16/07/2022

Overall it's a great scheduling platform for all. Very easy to use and it's great for communicating...

Overall it's a great scheduling platform for all. Very easy to use and it's great for communicating with employees as well as logging disciplinary issues.

Avantages

The best thing about this product is the ease of use. It's easy for managers and also for our employees. They give you step by step instructions on how to first create your account and utilization from there moving forward.

Inconvénients

The worst thing about this product is customer service. It can be very hard to get ahold of someone and it takes days if not weeks for service tickets to be received.

Darla
Note globale
  • Secteur d'activité: Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

hotschedules review

Publié le 31/01/2017

It's got so many options - none exactly what I need - that it is almost too cumbersome. I would...

It's got so many options - none exactly what I need - that it is almost too cumbersome. I would like more flexibility to create template shifts and place them on days as needed, with it being ok that some days there are blank shifts left over. Rather than now, when if I make a template and want a day to be scheduled lightly, it tells the staff there's a house shift open. The template feature is practically more work than just starting from scratch each week. I hate entering the times of a shift and having it immediately autocorrect to the last half hour. For example if I want a shift to start at 1:30PM and end at 10:30PM, I have to type 1:30, click off and it will change it to 1:00, click back on to get to 1:30, and repeat to get the end time to read 10:30 instead of 10, then repeat to get PM instead of AM. I'd also like to not have to redo the schedule report generator so that it's easier to read every week, for the printed schedule we keep in the shop. All those outlines, yikes! What I do like is the messaging/staff communication parts. Requests off are clear and easy, same with shift swapping. I like being able to create blackout days for no requests off, and I like that I can easily see who wants off when and when the RO was made.

Avantages

Requests off, availability, blackout dates, staff communication sections. The app works great for everyone.

Inconvénients

No ease of use when making the schedule - autocorrecting number entries constantly, schedule templates aren't what I need, schedule report is difficult to read.

Réponse de HotSchedules

Hi Darla!

Thank you for reaching out and providing feedback for us. We're sorry you're having a hard time navigating the scheduling templates. These articles may be of use to you in better explaining the process of scheduling using custom and blank templates and auto-scheduling!

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/215565977-HS-How-to-Use-the-Autoscheduler

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/218955327-HS-New-Scheduler-Generating-Templates-

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/222579107-HS-Templates-and-the-New-Scheduler

If you are still having issues, please contact customer care for assistance!

https://help.hotschedules.com/hc/en-us/articles/222476127-Contact-Us-Customer-Care-Support-

Darius
Note globale
  • Secteur d'activité: Production alimentaire
  • Taille de l'entreprise: 201-500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

The Best App In Its Category

Publié le 24/04/2022

I enjoy using Hotschedules, its very beneficial especially to businesses with with more than a...

I enjoy using Hotschedules, its very beneficial especially to businesses with with more than a couple employees.

Avantages

Hotschedules is simple, I simply log onto the app and view what I need to look at! For me this is all I need. A great majority of apps will make you jump through irritating loops just to see a schedule or request time off Hotschedules doesn't. Please, if you are a manager who does any type of scheduling for a small or big business. I recommend Hotschedules you will not be disappointed!

Inconvénients

Sense I've been using Ho schedules my only complaint has is being signed out randomly. I think that is due too having an apple iPhone. I'm not sure if android or other devices have the same issues.

Katherine
Note globale
  • Secteur d'activité: Restaurants
  • Taille de l'entreprise: 201-500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

Hotschedules for restaurants

Publié le 21/07/2022

Great software. Not sure about the business model, we eventually paid more for a different software...

Great software. Not sure about the business model, we eventually paid more for a different software that has better customer service for issues.

Avantages

Hotschedules was our go-to scheduling software for years in multiple restaurants, even as many more options came on the market. It was easy to use as a manager/scheduler & also for our staff

Inconvénients

Hotschedules customer service was not quick to address issues but The price kept going up even as fixes weren’t betting put in place.

Alternatives envisagées 

7shifts

Pourquoi passer à HotSchedules

I didn’t
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HotSchedules - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur HotSchedules.

Types de licences disponibles pour HotSchedules :

  • À partir de:
  • Type de licence: Abonnement
  • Essai gratuit: Non disponible

Utilisateurs habituels du logiciel HotSchedules :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Langues dans lesquelles HotSchedules est disponible :

anglais, espagnol

Appareils pris en charge par HotSchedules :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à HotSchedules :

NCR Aloha, Plate IQ, Toast POS

Ressources d'aide disponibles pour HotSchedules :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support téléphonique, Support 24/7 (réponse directe), Chat

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