En savoir plus sur Ortto

Grâce à une interface utilisateur intuitive, vous pouvez cartographier chaque point de contact du parcours client simplement en le faisant glisser, en le déposant et en vous connectant. Vous pouvez également accéder aux guides de l'Autopilot, qui sont des trajets préétablis pour les clients, élaborés à partir des meilleures pratiques marketing, affinées au fil des ans. Il existe des guides pour tout, du simple envoi de newsletters à la prise en charge d'un lead lors d'un essai gratuit et d'autres sont toujours ajoutés.

Autopilot vous permet de déclencher des activités marketing basées sur le comportement et les événements de l'utilisateur, tels que la mise à jour de votre liste de contacts et l'envoi d'un e-mail personnalisé une fois le formulaire envoyé, vous permettant de communiquer avec vos clients et leads par le bon canal. Il s'agit d'une approche systématique pour transformer vos leads en clients très bien rémunérés.

Autopilot s'intègre également avec Salesforce CRM et d'autres applications tierces comme Zapier, Slack, Segment et Twilio pour consolider toutes vos informations de contact, le marketing automation et les données dans un seul système tout en vous donnant la liberté de continuer à utiliser les applications que vous utilisez et aimez déjà.

Grâce au code de suivi unique de Autopilot et aux fonctionnalités de capture de formulaires universelles, vous pouvez capturer des données de n'importe quels site web, blog ou application et suivre en temps réel les actions de vos contacts et de vos visiteurs anonymes, par exemple lorsque quelqu'un ouvre un e-mail ou visite une page. Autopilot est livré avec des informations et des analyses avancées, y compris des rapports intégrés de bout en bout qui vous donnent une compréhension visuelle de votre entonnoir marketing à tout moment.

Options de tarification dès :

29,00 $US/mois

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
  • Abonnement

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Clients types

  • Auto-entrepreneurs
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le cloud
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

Australie, Canada, Royaume-Uni, Nouvelle-Zélande, États-Unis

Langues

anglais

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Images

Ortto Logiciel - 1
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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Ortto : 132

  • API
  • Actions découlant d'un événement
  • Analyse ad hoc
  • Analyse des campagnes
  • Analyse des comportements
  • Analyse des tendances
  • Analyse des ventes
  • Analyse en temps réel
  • Analyse visuelle
  • Attribution multicanale
  • Authentification unique
  • Automatisation du marketing
  • Autorisations basées sur les rôles
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Bibliothèque d'images
  • Bloqueur de spam
  • CRM
  • CTA personnalisables
  • Calendrier de marketing
  • Campagnes de drip marketing
  • Campagnes multiples
  • Champs personnalisables
  • Ciblage comportemental
  • Ciblage contextuel
  • Ciblage du public
  • Communication multicanal
  • Conformité CAN SPAM
  • Conformité RGPD
  • Connecteurs de données
  • Contenu dynamique
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Correspondance et fusion
  • Création de tableaux de bord
  • Distribution d'e-mails
  • Distribution de leads
  • Données en temps réel
  • E-mails optimisés pour format mobile
  • Enquêtes clients
  • Extraction de données
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires personnalisables
  • Formulaires web
  • Gestion de contenu
  • Gestion de la liste de diffusion
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des abonnés
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des campagnes e-mail
  • Gestion des canaux
  • Gestion des contacts
  • Gestion des données
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des leads
  • Gestion des listes
  • Gestion des modèles
  • Gestion des utilisateurs
  • Graphiques
  • Génération de leads
  • Identification du compte cible
  • Importation et exportation de données
  • Indicateurs clés de performance
  • Intégration de données
  • Intégration des bases de données de leads
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Lead nurturing
  • Marketing multicanal
  • Marketing social
  • Marketing via SMS
  • Marquage
  • Mesure des performances
  • Mises à jour en temps réel
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Optimisation des taux de conversion
  • Outils d'analyse de données
  • Pages de renvoi et formulaires web
  • Personnalisation
  • Personnalisation
  • Personnalisation de campagne
  • Planification des campagnes
  • Planification des campagnes
  • Profils de clients
  • Promotion sociale
  • Qualification de leads
  • Rapports ad hoc
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche/Filtre
  • Requête ad hoc
  • Répondeurs automatiques
  • Saisie de leads
  • Saisie et transfert de données
  • Search marketing
  • Segmentation
  • Segmentation de la clientèle
  • Segmentation de leads
  • Segmentation des campagnes
  • Sources de données multiples
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi comportemental
  • Suivi de l'activité des clients
  • Suivi de l'engagement
  • Suivi des activités
  • Suivi des campagnes
  • Suivi des clics
  • Suivi des conversions
  • Suivi des e-mails
  • Suivi des interactions
  • Suivi des mots-clés
  • Suivi des sources
  • Suivi des visiteurs
  • Suivi des visiteurs de sites web
  • Suivi du RIO
  • Synchronisation de données
  • Sécurité SSL
  • Sécurité des données
  • Tableau de bord
  • Tableau de bord d'activités
  • Tableau de bord personnalisable
  • Tests A/B
  • Tests multivariés
  • Visualisation
  • Visualisation de données
  • Vérification et validation de leads
  • Web analytics
  • e-mail marketing
  • Éditeur WYSIWYG

Alternatives

Mailchimp

4,5
Alternative n° 1 à Ortto
Mailchimp est une plateforme de marketing automation qui permet aux utilisateurs de créer, d'envoyer et d'analyser des...

OptinMonster

4,2
Alternative n° 2 à Ortto
OptinMonster est une automatisation marketing basée sur le cloud et un outil de génération de leads qui propose des...

Zoho Campaigns

4,2
Alternative n° 3 à Ortto
Zoho Campaigns est un logiciel d'e-mail marketing destiné aux petites et grandes entreprises pour automatiser l'ensemble...

Customer.io

4,7
Alternative n° 4 à Ortto
Envoyez des e-mails qui prennent en compte ce que les utilisateurs font ou non avec votre application. La plateforme...

Avis

Note globale

4,6 /5
(107)
Rapport qualité-prix
4,4/5
Fonctionnalités
4,3/5
Simplicité d'utilisation
4,5/5
Support client
4,5/5

Vous avez déjà Ortto ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 107
Leni
Note globale
  • Secteur d'activité: Internet
  • Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

Autopilot is going the wrong direction

Publié le 17/11/2022

I've been using Autopilot for years and was a big fan of the good old Journey. I was really excited...

I've been using Autopilot for years and was a big fan of the good old Journey. I was really excited about the new platform. The data integration and visualisation was promising. I was shocked when they rebranded to Ortto after so many years out of the blue, and even though the new platform does have really nice features, overall it has way too many bugs and shows inconsistent results all the time, making it worthless for KPI measurement. I am also not a big fan of how they have changed long time features, like dropping integration with Typeforms and locking in features, like removing SMS integration with Twilio, for example, forcing us to buy expensive SMS packages from them.Also think the new limits are too low. The email "allowance" is low, and you will end up paying extra every month.

Avantages

Interface and automation capabilities. It's clean, easy on the eye and most of the time, easy to find what you're looking for.

Inconvénients

The new platform has huge number of bugs and it's showing inconsistent data. Even within the app itself, you will see different results in different parts of the platform. Some results are very inconsistent, like for example, WooCommerce sales for a campaign reporting a much different number than the campaign.

Réponse de Ortto

Hi Leni,

Thank you for leaving a 4-star review. We are happy to hear you are enjoying Ortto's interface and automation capabilities.

Our Support team has been in touch in regard to the data inconsistencies you were seeing, we are here to help if these problems persist.

We do have a Typeform integration available to our users, you can find more information about this here: https://ortto.com/integrations/typeform/

If you would like to set up a demo to walk through the Ortto platform and discuss features like SMS, please reach out to our team on chat or [email protected] We would love to show you around the platform and ensure you are able to make the most of all of Ortto's features and capabilities.

Thank you for being an Ortto customer.

Alaa
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Quality automation that organizes and attracts new customers

Publié le 27/05/2022

As a result of Ortto's automation, we've been able to build advertising campaigns and develop our...

As a result of Ortto's automation, we've been able to build advertising campaigns and develop our customer base with ease, and we've always been thinking about increasing our database and targeting new customers. Our ability to respond quickly to changes is bolstered by the quality of the reports we get.

Avantages

Ortto offers a wide range of tools and templates to help you design a workflow and keep track of every aspect of it. In addition to the Ortto analytics that indicate how many customers reply and interact with messages, I love the ready-made templates that allow me to design campaigns and send them to lists of contacts. When it comes to reporting to management, the reporting system and dashboard are quite efficient. It's also great to have Ortto's automated functionality for adding new consumers and iteratively replicating prior campaigns while also updating target lists. Using automation, we can arrange our email sending dates so that we may target clients with our messages at specific times and dates. To me, Ortto's most appealing feature is the fact that it brings together a wide range of marketing tools into one platform where I can analyze and report on all of these elements at once. When it comes to reworking the subject lines, a copywriting helper can be an excellent solution to overcome writer's block. In addition, I greatly appreciate the Ortto team's responsiveness to clients' needs, since they are always ready to reply to any questions or requests.

Inconvénients

Because Ortto is so user-friendly and has so many resources for learning how everything works, there aren't any drawbacks worth mentioning. Additionally, the system's ease of use makes it easy for new employees to learn how the system works and to integrate it with other systems that the business uses.

Garrett
Note globale
  • Secteur d'activité: Logiciels
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

A Great Alternative to Full-Fledged Automation Software

Publié le 13/10/2018

Autopilot is a great solution if you're looking for something to automate a sequence of emails. I...

Autopilot is a great solution if you're looking for something to automate a sequence of emails. I wouldn't consider it a replacement for full-fledged marketing automation software... yet, but it's a fantastic tool for email automation. Just keep in mind that there are a few hiccups that you'll potentially need to navigate such as email SpamAssassin errors (always use mail-tester.com to check your emails) and CRM sync issues.

Avantages

It seems to me that Autopilot does only one thing - but it does that one thing REALLY well. I tested Autopilot briefly for a few weeks as an alternative to the drip program functionality in our Marketing Automation software. I was extremely impressed with how easy it is to build a drip program (called a "Journey" within Autopilot), as well as with the breadth of logic and functionality offered. Autopilot really sets itself apart with some amazing - seriously amazing - integrations and functionality that our Automation platform doesn't offer, such as sending SMS text messages or physical postcards.

I really like that Autopilot offers in-app chat support, and that you generally don't need to wait longer than 5 minutes to get someone to help you out.

Inconvénients

During the few weeks I tested Autopilot, I found a few issues that prevented me from really continuing to use the software for my use-case. The integration with Salesforce was clunky and un-intuitive, and most concerningly, it seemed that when the platform saw leads that already existed in Salesforce, it would stop them from progressing through the drip program. This was a real frustration, and I ended up just disconnecting Autopilot from the CRM in order to finish my test.

Another concern we had was that after testing the emails I had configured using mail-tester.com, there was an error identified that could only be resolved by getting a dedicated IP address - something which adds a significant additional monthly cost to the cost of the program.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Études de marché
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Carry out email automation

Publié le 18/09/2019

Autopilot is used in the Marketing department to carry out email automation for our clients. It...

Autopilot is used in the Marketing department to carry out email automation for our clients. It allows us to have an overview of the basic performance of our campaigns by email. Autopilot is a great tool for email marketing automation. I think the ideal scenario is for small and medium businesses with growing marketing teams, especially since their cost becomes much more accessible than applications like Marketo.

Avantages

Autopilot has a large number of email templates that allow us to track the embedded link of our committed users. In addition, Autopilot allows the Marketing team to create a coherent funnel, with intelligent and easy-to-use segments. Another thing is that it is able to cover a large number of tasks, such as sending email newsletters and creating an advanced link based on various factors, such as default fields, potential customer owners, rules, among others. Another thing is Autopilot support, which offers an in-app chat service within the same application, so we can usually get in touch with them in just a few minutes.

Inconvénients

There is much to be desired from the Autopilot WYSIWYG editor, which I hope can be improved with the next updates. Some actions related to APIs are very limited, so it would be good if they could provide a little more freedom. In addition, Autopilot allows very few integrations, and it would be excellent to work together with other marketing automation software to work faster.

Aaron
Note globale
  • Secteur d'activité: Construction
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Improving on improvement

Publié le 10/10/2017

The cost per additional mobile app user is a bit annoying, but when we run the numbers, it still...

The cost per additional mobile app user is a bit annoying, but when we run the numbers, it still makes it a good investment to have most of our employees on the app.

Avantages

I love the fact that it tracks my whole business from lead generation (that helps me fill in routes based on a map) to setting up the contract (with recurring services and pre-scheduled packages) to crew management (with photo uploads and clock-in/clock-out of jobs and contacting customers) to invoicing (which can be automatic) to receiving payment (even by credit card on the mobile app!). Keeping records on paper and trying to run schedules for weekly, bi-weekly and tri-weekly services would be a nightmare! This really is an AutoPilot software. It is a complete solution that tracks everything which allows it to be the ultimate solution for reporting. I can look at sales close ratios, revenue per lead source, job completion times against budgeted hours, past-due invoices and so much more! I have worked with the system from Property Maintenance Technician to Sales Rep to General Manager and have not been disappointed.

Inconvénients

Their asset management portion is in its beginning stages and is not incredibly useful at the moment, but they continue to build on their system and I suspect that they will soon have a robust equipment and vehicle management system.

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Ortto - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Ortto.

Types de licences disponibles pour Ortto :

  • À partir de: 29,00 $US/mois
  • Type de licence: Version gratuite, Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Ortto :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Langues dans lesquelles Ortto est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Ortto :

Applications s'intégrant à Ortto :

BigCommerce, Calendly, Google Ads, Gorgias, Instapage, LiveChat, Lob, Meta for Business, Pipedrive, PrestaShop, Recurly, Salesforce Sales Cloud, Segment, SendGrid, Shopify, Slack, Stripe, Twilio, Typeform, WooCommerce, Zapier, Zendesk Suite

Ressources d'aide disponibles pour Ortto :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support 24/7 (réponse directe), Chat

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