En savoir plus sur Avaza

Avaza est une solution de gestion d'entreprise qui inclut des fonctionnalités de gestion de projets, de planification des ressources, de feuilles de temps en ligne, de gestion des dépenses, de facturation en ligne, de facturation récurrente, de devis et de factures, etc. Le logiciel s'intègre également dans des plateformes tierces pour rationaliser les flux de travail. Il s'agit d'une solution cloud intégrée pour les entreprises de services professionnels et optimisée pour les tablettes et les appareils mobiles.

Les utilisateurs peuvent facilement gérer l'ensemble de leurs activités orientées client dans Avaza, ce qui leur permet de gérer des projets efficaces avec une prise en charge de la gestion des ressources, du suivi des projets et des tâches, de la gestion du temps et des dépenses, des devis, des factures et des paiements en ligne. Gardez vos clients satisfaits avec la collaboration de projet en ligne. Faites glisser et déposez des tâches et des fichiers si nécessaire. Affichez les tâches sous forme de liste, de tableaux Kanban ou de diagrammes de Gantt.

Avaza aide les entreprises à gagner du temps grâce au suivi du temps et des dépenses facile, ainsi qu'à être payées plus rapidement avec des paiements en ligne directement à partir de leurs factures. Générez de puissants reportings sur des métriques telles que les estimations par statut, les transactions financières, les dépenses par client, etc., afin d'obtenir des informations commerciales.

Options de tarification dès :

11,95 $US/mois

  • Version gratuite
  • Essai gratuit
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Clients types

  • Auto-entrepreneurs
  • Petites entreprises (de 2 à 50 employés)
  • Moyennes entreprises (de 51 à 500 employés)
  • Grandes entreprises (500 employés minimum)

Déploiement

  • Basé sur le cloud
  • Sur site

Disponible dans les pays suivants

Australie, Brésil, Canada, Suisse, Chine , Allemagne, Finlande, Royaume-Uni, Irlande, Inde, Japon, Mexique, Norvège, Nouvelle-Zélande, Suède, États-Unis, Afrique du Sud

Langues

anglais

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Fonctionnalités

Nombre total de fonctionnalités pour Avaza : 185

  • @mentions
  • API
  • Accès et contrôle à distance
  • Accès mobile
  • Achats et réceptions
  • Alertes/Notifications
  • Allocation et planification des ressources
  • Analyse des campagnes
  • Analyse en temps réel
  • Aperçu de Gantt/du calendrier
  • Application mobile
  • Authentification unique
  • Autorisations basées sur les rôles
  • Base de données de contacts
  • Base de données des employés
  • Budgétisation et prévision
  • CRM
  • Calcul des taxes
  • Catégorisation/regroupement
  • Chat en temps réel
  • Chat et messagerie
  • Comptabilité
  • Comptabilité clients
  • Comptabilité de base
  • Comptabilité des projets
  • Comptabilité fournisseurs
  • Compte de résultat
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Conversion d'e-mails en tâches
  • Conversion des devises
  • Creation de sous-tâches
  • Création de tableaux de bord
  • Création des factures
  • Devis
  • Discussions et forums
  • Données en temps réel
  • Définition des priorités
  • Déploiement basé sur le web
  • Emplacements multiples
  • Estimation
  • Facturation
  • Facturation automatique
  • Facturation des dépenses imprévues
  • Facturation des projets
  • Facturation en ligne
  • Facturation récurrente
  • Facturation récurrente et des abonnements
  • Facturation à l'heure
  • Factures personnalisables
  • Fil d'activités et d'actualités
  • Fonction de glisser-déposer
  • Forum/groupe de discussion
  • Gestion de l'affichage publicitaire
  • Gestion de la communication
  • Gestion de projets
  • Gestion des affectations
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des capacités
  • Gestion des changements
  • Gestion des clients
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des délais
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des employés
  • Gestion des exigences
  • Gestion des factures
  • Gestion des feuilles de temps
  • Gestion des fichiers
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des remboursements
  • Gestion des ressources
  • Gestion des reçus
  • Gestion des taux de facturation
  • Gestion des taxes de vente
  • Gestion des tests et de l'assurance qualité
  • Gestion des tâches
  • Gestion du budget
  • Gestion financière
  • Grand livre comptes clients
  • Grand livre général
  • Génération d'offres
  • Heures facturables et non facturables
  • Histogramme
  • Historique des factures
  • Icônes et codes en couleur
  • Importation et exportation de données
  • Intégrations de tiers
  • Liste de tâches (to-do list)
  • Logiciels de suivi des temps et activités en ligne
  • Marquage
  • Messagerie
  • Messagerie instantanée
  • Mesure des performances
  • Minuteur
  • Mises à jour en temps réel
  • Modification et mise à jour des tâches
  • Modèles de projets
  • Modèles personnalisables
  • Multi-département/projet
  • Méthodes Agile
  • Méthodes classiques
  • Notes et commentaires
  • Notifications en temps réel
  • Outils de collaboration
  • Paiements en ligne
  • Paiements mobiles
  • Paiements partiels
  • Paiements électroniques
  • Partage des fichiers
  • Planification
  • Planification de projet
  • Planification de projets
  • Planification des ressources
  • Planification des tâches
  • Planification du personnel
  • Planification et programmation de projets
  • Portail client
  • Portail de facturation
  • Pour agences créatives
  • Pour gestion des projets informatiques
  • Pour les petites entreprises
  • Prise en charge de la méthode Scrum
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Prise en charge de plusieurs langues
  • Programmation des tâches
  • Projections
  • Projets multiples
  • Prévision
  • Rappels
  • Rapport d'utilisation
  • Rapports de suivi
  • Rapports de synthèse
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Recherche/Filtre
  • Relevé et historique des chats
  • Reporting et suivi de projet
  • Reporting financier
  • Roadmap stratégique de produits
  • Saisie automatique du temps
  • Stockage de documents
  • Stockage sécurisé des données
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de la progression
  • Suivi de la progression des tâches
  • Suivi des activités
  • Suivi des compétences
  • Suivi des congés
  • Suivi des frais
  • Suivi des projets
  • Suivi des statuts
  • Suivi des vacances/congés
  • Suivi des éléments facturables
  • Suivi des étapes
  • Suivi du pourcentage de progression
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps des employés
  • Suivi du temps des projets
  • Suivi du temps en ligne
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Suivi du temps mobile
  • Suivi du temps par client
  • Suivi du temps par projet
  • Suivi progression/coût
  • Synchronisation du calendrier
  • Tableau de bord
  • Tableau de bord d'activités
  • Tableau des tâches
  • Tableau kanban
  • Taux de facturation multiples
  • Traitement des factures
  • Traitement des paiements
  • Traitement des trop-perçus
  • Tâche parent
  • Tâches d'importation
  • Tâches récurrentes
  • Téléchargement de reçu mobile
  • Worfkflow de projets
  • Étiquetage des tâches

Alternatives

Invoicera

4,7
Alternative n° 1 à Avaza
Invoicera is an easy online billing solution for numerous professionals and businesses. It is an answer to all...

Streamtime

4,7
Alternative n° 2 à Avaza
Streamtime est la solution de gestion de projet, de devis et de facturation pour les professionnels de la création....

Podio

4,3
Alternative n° 3 à Avaza
Podio est un outil sur Cloud qui vous permet de communiquer, collaborer, organiser, contrôler et accomplir des tâches,...

Zoho Projects

4,2
Alternative n° 4 à Avaza
Une interface utilisateur entièrement repensée, une recherche et des filtres améliorés, une répartition du travail...

Avis

Note globale

4,6 /5
(391)
Rapport qualité-prix
4,7/5
Fonctionnalités
4,5/5
Simplicité d'utilisation
4,6/5
Support client
4,7/5

Vous avez déjà Avaza ?

Les acheteurs de logiciels ont besoin de vous ! Les avis utilisateurs nous aident tous à prendre de meilleures décisions.

5 avis affichés sur 391
Denise
Note globale
  • Secteur d'activité: Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise: 201-500 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Work smart with this great PM software

Publié le 31/10/2022

There are both hard-working teams and smart ones. In this case, the latter is more accurate; Avaza...

There are both hard-working teams and smart ones. In this case, the latter is more accurate; Avaza is an excellent tool for any group working on numerous projects together, especially those with a high volume of interrelated tasks. Time tracking for teams, individual work hours, and even smaller tasks and subtasks are all included.

Avantages

Avaza is mostly utilized by our company for PM and tasks. By removing mundane, time-consuming tasks, it frees up a significant amount of our time each week. Our actions are closely tracked and evaluated by Avaza. The process aids in locating bottlenecks and other trouble spots. Avaza is vital to the smooth functioning of our Admin, BD, and TS departments.

Inconvénients

Although the quoting mechanism is solid, it lacks the adaptability necessary for our purposes. We'd love it if large projects could be broken up into stages. It would be nice if screenshots of attached images could be shown in the chat window.

Taryn
Note globale
  • Secteur d'activité: E-learning
  • Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Freelancer Life Saver

Publié le 25/08/2022

Avantages

As a freelancer who has to track time differently for each job and everyone wants invoices done a different way, Avaza has been so helpful. Not only does it help when it comes to invoicing to keep things organized, but the time tracking has helped me understand how long tasks are taking me and HOW I'm spending my days and make adjustments from there. An essential tool for freelancers and those curious about their task/time habits. Also, it's free. Rarely do you find good quality FREE products but Avaza is one of the good ones!

Inconvénients

Getting invoices the way I want them is still a trial and error. I wish when I went to adjust how I want the invoice displayed that it would remove what's currently in there and redisplay with the new conditions. However, it just adds the same tasks/hours in a new format so it doubles up instead of replacing the old format.

Alternatives envisagées 

Harvest

Pourquoi choisir Avaza 

Cost and ability to add many organizations to bill for.

Logiciel antérieur 

Harvest
Simon
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

An excellent, intuitive, and easy-to-use project & task management system

Publié le 10/05/2020

Right from the outset, the sales process and demonstration walkthrough made the decision to migrate...

Right from the outset, the sales process and demonstration walkthrough made the decision to migrate to Avaza easy. Avaza's importing process enabled us to export tasks from our old system and import into Avaza. Avaza's support is very responsive - and they've even made changes based on suggestions from me.

Avantages

I have used a raft of alternative task & project management SaaS (software as a service) solutions. Additionally, I have trialled around 15-20 different task & project management SaaS solutions. With out a doubt, Avaza is the best solution I have ever used; it is intuitive, easy-to-use, very responsive in speed, has a great smartPhone app to compliment the web-based system, it integrates with Xero (for accounts), and has a raft of sophisticated features and views (Kanban-styled boards, Gantt Charts, task lists, priority views, status views, etc, etc etc!). The features we don't as yet use include Estimate and Invoicing creation, but we may well move to using these too.

Inconvénients

A great SaaS solution and I think if I was to want to additional features added, then one would be chat integration (currently comments are available, but no chat). And the 2nd would be an enhanced file management facility, whereby you could upload to a File Repository/Folder, tag the image, assign it to a project, rename the virtual file name, and move it to another folder for housekeeping.

Pourquoi choisir Avaza 

We found ProofHub clunky, lacking in features, slow support help when needed, and expensive for what it provided. Avaza solved all these issues - and is a lot cheaper than ProofHub.

Logiciel antérieur 

ProofHub

Pourquoi passer à Avaza

User interface experience, modern framework, task creation/update speed, simplicity but with superb functionality, support, and price.

Réponse de Avaza Software

Hi Simon, we are excited to inform you that we have launched the Avaza chat module. The new module enables Direct, Group, Channel and Task chat from a single user interface. A truly unified inbox for all your discussions. The mobile app with push notifications keeps you up to date with all your discussions.

You can learn more by following this link https://www.avaza.com/chat

I hope you enjoy the new chat module and we look forward to receiving your feedback.

Grace
Note globale
  • Secteur d'activité: Design
  • Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Great project and resource management tool

Publié le 14/11/2019

I've looked into so many project + resource management tools – from Trello to Airtable to Monday.com...

I've looked into so many project + resource management tools – from Trello to Airtable to Monday.com – and Avaza is the only one that allows me to create projects, estimate hours, manage capacity, and track time in the same platform, without spending a lot of time configuring it. I was able to set up Avaza using a project spreadsheet I had already created and the whole configuration process was pretty quick.

Avantages

I love that it combines resources management and project management into one tool. Perfect for small design studios and agencies that need to know if their employees have the bandwidth to take on a new project (it also takes into account holiday/vacation time!). I use Avaza to create project estimates for clients, knowing that I can easily import from a spreadsheet and adjust timeline/dependencies once the project is confirmed. All on the free plan, too!

Inconvénients

The UI could be a bit better-designed. There are some things, like the top toolbar design and the navigation menu for projects, that aren't really the best user experience. But then again, I'm a designer. My only complaint is that it's hard to bulk-edit tasks and it's not possible to do so with CSV import; you can't even select multiple tasks to delete, which can be an administrative time suck if you have a lot of tasks to edit/delete from a project.

Alternatives envisagées 

Airtable, Trello, monday.com et Toggl Track

Logiciel antérieur 

Airtable

Pourquoi passer à Avaza

I needed time tracking, resource management, and project planning in the same tool – without spending hours setting up formulas to connect each of these things to each other.
Miguel
Note globale
  • Secteur d'activité: Design graphique
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé Autre pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Delivering Client Projects Is Easy With Avaza

Publié le 24/06/2018

Avaza is not overly complex, so it cannot accommodate really heavy projects with large teams or...

Avaza is not overly complex, so it cannot accommodate really heavy projects with large teams or complexities. It does, though, provide amazing results for teams with a more direct approach to project delivery. I was able to implement its use in a software development firm that specialized in cloud applications. Specializing in Microsoft's online SharePoint environments, Avaza was the tool of choice to manage projects dealing with migrations and customization of such sites. It did include large projects and small ones, and managed time tracking for billing, as these were on an hourly basis. The features were just right. But because there was no custom coding and developing for which unit testing or QA department involvement, Avaza worked extremely well for them.

Avantages

Avaza has all the core functionality that lets any business successfully manage and deliver client projects. It is not just for development projects. It can be used in a wide array of industries because of this basic general core of features.

For starters, Avaza manages contacts and distinguishes them between clients (external contacts) and team members. It uses this to connect projects to its clients and the resources that will be working on these projects. The roles for the contacts are manage in the contacts section as well, allowing the admin to connect just the right resources and the features they need.

Adding projects is fairly simple, as well. Create a new project and allocate the client to it. That is it. Then add the necessary tasks for the project, allocating team members from the contact list. You can even group into sections that can represent milestones, features, epics, or any description that fits your project or organizational business needs. Project views can also be customized. You can view projects in a Kanban styled board, as a Gantt chart or even as a list.

Team members track time against the tasks until completion and the process is quite simple and straightforward. Avaza also provides team scheduling and provides forecasting capabilities across one or more projects. You can also manage timesheets, expenses and recurring expenses for all the projects in Avaza.

Avaza offers the capabilities of providing your clients with quotes or estimates for projects, as well as managing invoicing, recurring invoices, credit notes and payments. And you can track all the work via an extensive library of reports.

Inconvénients

Avaza is not a feature rich product for large enterprises or large projects with large teams, as these must track defects, reworks, testing and a host of other tasks that often have dependencies upon others. This is something Avaza does not manage and trying to track this level of effort is not something that can be done. So, this is definitely for smaller organizations or teams with basic projects.

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Avaza - FAQ

Voici quelques-unes des questions fréquentes sur Avaza.

Types de licences disponibles pour Avaza :

  • À partir de: 11,95 $US/mois
  • Type de licence: Version gratuite, Abonnement
  • Essai gratuit: Disponible

Utilisateurs habituels du logiciel Avaza :

Auto-entrepreneur, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1 000, 1 001-5 000

Langues dans lesquelles Avaza est disponible :

anglais

Appareils pris en charge par Avaza :

Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

Applications s'intégrant à Avaza :

ActiveCampaign, ActiveCollab, Asana, Basecamp, Constant Contact, Dropbox Business, Evernote Teams, GetResponse, GitHub, Google Calendar, Google Contacts, Google Docs, Google Drive, Google Workspace, Gravity Forms, HubSpot CRM, Insightly, Jira, Mailchimp, Microsoft To Do, PayPal, Payoneer, Pipedrive, Quickbooks Online, Salesforce Sales Cloud, Shopify, Slack, Stripe, Todoist, Trello, Typeform, Wave Accounting, WooCommerce, Wufoo, Xero, Zapier, Zendesk Suite, Zoho CRM, monday.com

Ressources d'aide disponibles pour Avaza :

Service client/e-mail, FAQ/forums, Base de connaissances, Support 24/7 (réponse directe), Chat

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