
Bigin by Zoho CRM
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Avis clients sur 298
- Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise: 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
tres bon
Publié le 06/10/2022
top
top
Avantages
Très bon logiciel pour la gestion des client dans les TPE ou PME.
Inconvénients
on ne peut pas le connecter à une page facebook
Alternatives envisagées
Zoho CRM- Secteur d'activité: Capital risque et capital-investissement
- Taille de l'entreprise: 51–200 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Bigin au top
Publié le 05/12/2022
Avantages
Application très bien conçue, simple à utiliser et idéale pour les petites entreprises. Bien personnalisable avec de nombreuses fonctionnalités indispensables pour le suivi des négociations.
Inconvénients
Le service client est en anglais et parfois nous oriente vers des plateformes qui ne nous profite guère. Il est compliqué de changer les appels en appels entrants.
- Secteur d'activité: Comptabilité
- Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Un CRM Efficace
Publié le 21/04/2022
De la prise de contact à la vente, je pilote mon activité dans Bigin. Etant indépendant ce CRM...
De la prise de contact à la vente, je pilote mon activité dans Bigin. Etant indépendant ce CRM adapté pour une petite entreprise me permet de presque tout faire. Sa connexion avec Zoho mail et Zoho meeting est un plus pour moi qui utilise également ces deux solutions.
Avantages
J'aime particulièrement la simplicité d'utilisation et l'interface claire et efficace.
Inconvénients
Une integration directe avec Zoho booking serait un plus.

- Secteur d'activité: Événementiel
- Taille de l'entreprise: 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Best CRM
Publié le 11/05/2022
Avantages
Zoom bigin is one of the best CRM for startup
Simple to use
Easy to understand
Inconvénients
Dashboard configuration has difficulty in understanding and making it simple.
- Secteur d'activité: Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise: 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Excellent Small Business CRM. Highly Recommended
Publié le 30/07/2023
It is working great for my business. Sales funnel automation is going great.
It is working great for my business. Sales funnel automation is going great.
Avantages
Easy to use, easy to implement, great lead & contact management.
Inconvénients
Would like to see reduced limitations on records. They are charging for each attribute, like, records, workflows, templates etc.
Alternatives envisagées
Zoho CRMPourquoi choisir Bigin by Zoho CRM
HubSpot free version have lot of limitations.Logiciel antérieur
HubSpot CRMPourquoi passer à Bigin by Zoho CRM
Inexpensive, easy to use and multiple integrations.- Secteur d'activité: Équipement et fournitures de bureau
- Taille de l'entreprise: 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 5.0 /10
Please add Calendar Features on Bigin
Publié le 22/03/2021
Avantages
Price & easy to setup. The CRM was so simple for self setup & easy to mantain and use by user.
Inconvénients
This CRM doesn't have calendar feature so I can monitor team's meeting and activity.
Alternatives envisagées
Zoho CRMPourquoi choisir Bigin by Zoho CRM
PriceLogiciel antérieur
Zoho CRMPourquoi passer à Bigin by Zoho CRM
Price- Secteur d'activité: Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise: 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Streamlined Sales Management - Bigin CRM Review
Publié le 24/07/2023
Avantages
Bigin CRM by Zoho is a game-changer! The user-friendly interface, easy pipeline management, seamless integrations, and time-saving automation have revolutionized our sales processes. Highly recommended!
Inconvénients
The level of customization options available in Bigin CRM could be improved to better align with their unique business needs.
Alternatives envisagées
ActiveCampaignPourquoi passer à Bigin by Zoho CRM
Simplicity: For its user-friendly and intuitive interface, making it easy for users to get started and navigate the platform.Sales Focus: Its primary focus is on sales pipeline management, lead tracking, and contact management.- Secteur d'activité: Immobilier
- Taille de l'entreprise: 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Ease of Use and Quick Implementation
Publié le 27/06/2023
We love the experience we have had, and you can not beat the price point.
We love the experience we have had, and you can not beat the price point.
Avantages
Our whole team was able to onboard in under two days, and it has been extremely intuitive for us to use.
Inconvénients
The way their email toppers and incoming contacts works is a bit cumbersome
Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM
The ease of use and pricing made our choice for us.- Secteur d'activité: Biotechnologie
- Taille de l'entreprise: 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Easy to use CRM for new business
Publié le 08/07/2023
Avantages
An intuitive user interface, easy sales pipeline and contact management
Inconvénients
There is a limitation of records in every plan
- Secteur d'activité: Construction
- Taille de l'entreprise: 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
BiginTrial
Publié le 13/09/2023
Good.
Good.
Avantages
Easier to use than a lot of more complex CRMs, Budget friendly.
Inconvénients
Didn't have a calendar view when we first started but does now. Still trying to determine if it has the functionality we require.
- Secteur d'activité: Production audiovisuelle
- Taille de l'entreprise: 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Most user friendly CRM for Biginers.
Publié le 01/09/2023
Avantages
The most amazing thing about ZOHO CRM is the responsive user interface. And ease to use functionality.
Inconvénients
I would say it's the dashboard. It's not that much bad but yeah it could be better.
- Secteur d'activité: Traduction et localisation
- Taille de l'entreprise: 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant Essai gratuit
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
crm for sma
Publié le 21/09/2023
good
good
Avantages
ease of set up, seems simple to use and very useful.
Inconvénients
more channels for customer interactions, like google my business and facebook leads ect.
- Secteur d'activité: Vente en gros
- Taille de l'entreprise: 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
A Must Tool for small & startups
Publié le 19/08/2023
Good
Good
Avantages
It is tightly integrated with Zoho Books.
Inconvénients
The Zoho Telephone option is not available for Indian users. We need to depend on 3rd party apps.
- Secteur d'activité: Services environnementaux
- Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Excellent
Publié le 23/11/2022
I've used nearly every CRM and this lightweight offering from ZOHO is excellent, highly recommended
I've used nearly every CRM and this lightweight offering from ZOHO is excellent, highly recommended
Avantages
I've used nearly every CRM and this lightweight offering from ZOHO is excellent, highly recommended
Inconvénients
I would like contacts on a map for routing
Pourquoi choisir Bigin by Zoho CRM
Ease of useLogiciel antérieur
HubSpot CRMPourquoi passer à Bigin by Zoho CRM
It suited my use better than the rest and ease of use- Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise: 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Bigin CRM is perfect for our Small Business
Publié le 08/09/2022
Avantages
The Sales Pipeline is very intuitive and simple. We always pull up the Bigin Sales Pipeline on our weekly sales call as the team discusses current sales opportunities.
Inconvénients
Little tricky to find things sometimes. For example, today I tried to figure out how to merge multiple contacts into one contact to eliminate duplicates. Was pretty intuitive in ZoHo CRM, but not as easy to do in Bigin.
- Secteur d'activité: Banque
- Taille de l'entreprise: 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
The best CRM for MSME and Startups.
Publié le 23/08/2022
I have been using Bigin since year along with all my Employees and Business Consultants in India, i...
I have been using Bigin since year along with all my Employees and Business Consultants in India, i am highly Impressed with the User experience.
Avantages
I being the director of a financial Institution, highly recommend Bigin Zoho CRM for all startups and SMES, it gives you ease of your data and sales pipeline management.
Inconvénients
Nothing as such i can say i did not like.
Alternatives envisagées
Bitrix24Pourquoi passer à Bigin by Zoho CRM
The cost effective and great user experience.- Secteur d'activité: Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise: 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Best CRM Option for micro or Small Business
Publié le 30/01/2023
I have added a sales workflow that allows me to see where all of my prospects are, and I can...
I have added a sales workflow that allows me to see where all of my prospects are, and I can schedule all my activities so I can keep my prospects moving through my funnel. Additionally, I have set up a dashboard with all the relevant data that I need to keep my business going.
Avantages
The product is very easy to set up, you can have multiple configurable workflows, up to 10 new custom fields for each object, and an easy-to-configure dashboard.
Inconvénients
My only observation is that this product is excellent for small businesses or individual projects. If you are looking to improve your CRM experience or add more value to your current strategy there are other CRMs that are more powerful
Alternatives envisagées
HootsuitePourquoi passer à Bigin by Zoho CRM
less configurable options, best product for a small business like mine,- Secteur d'activité: Loisirs, voyage et tourisme
- Taille de l'entreprise: 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Extremely satisfied with Bigin for small business use
Publié le 08/02/2023
Very satisfied.
Very satisfied.
Avantages
The integration was super easy and self-explanatory. Bigin works well with our accounting and marketing systems and there are no data silos.
Inconvénients
The data synchronization with Zoho Books sometimes stops working.
Alternatives envisagées
HubSpot CRMPourquoi passer à Bigin by Zoho CRM
Ease of use, integration with the other applications in the Zoho suite, and affordable price.- Secteur d'activité: Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise: 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Best CRM for small business
Publié le 24/05/2023
amaing product user freindly very low cost and great value
amaing product user freindly very low cost and great value
Avantages
amazing crm i liked Ui,Usablity easy integrations,easy to train team
Inconvénients
whatsapp integration can be aded as we run ads and get leads through it
Alternatives envisagées
Zoho CRMPourquoi passer à Bigin by Zoho CRM
cost and use factor only contacts and web form is required- Secteur d'activité: Édition
- Taille de l'entreprise: 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
A good CRM for small businesses
Publié le 20/09/2021
I used the software for a group of my clients. They were all a small businesses owner. It takes no...
I used the software for a group of my clients. They were all a small businesses owner. It takes no time to setup and learn how it works. And their saying «a big CRM doesn't mean big results» is totally right.
Avantages
The feature of migration from Bigin to Zoho CRM with just a click without losing a single bit of data and without tech expertise.
Inconvénients
I didn't see anything disappointed me. It is a CRM for small businesses. I won't complain if it lacks a feature or two that just the big corporations need.
Alternatives envisagées
CopperPourquoi choisir Bigin by Zoho CRM
Clients requestLogiciel antérieur
Pipedrive- Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
CRM always available with you
Publié le 09/07/2023
It's very important to have knowledge of what happens with the emails sent. It would be asking too...
It's very important to have knowledge of what happens with the emails sent. It would be asking too much if we know where the customer clicks (lol).Easy to send individual or mass emails.We have a summary of what was done and compared with the previous month.
Avantages
I love signals. Being aware of what is happening with my sent emails is very important to help me make decisions about the next steps to take.
Inconvénients
I would like to have signals available in the mobile application. In my case, I use android and I don't have this feature available, I don't know if it's for iOS. How about an integration with LinkedIn?
- Secteur d'activité: Immobilier
- Taille de l'entreprise: 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
- Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise: 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
The most simplest and easiest CRM system for small business
Publié le 30/06/2022
Avantages
The most simplest and easiest CRM system for small business. the fact that it is focused enough to get small business starting is exactly what I love about the CRM. no cluster features to confused user off.
Inconvénients
the pricing structure is a bit more expensive for the targeted users since its focus to small business owners
- Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise: 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
The Value for money CRM
Publié le 04/07/2020
Brilliant.
Brilliant.
Avantages
The pricing , perfect CRM for startups and small teams
Inconvénients
It serves my purpose for now. Nothing negative to say
Pourquoi choisir Bigin by Zoho CRM
Price and our requirements were limitedLogiciel antérieur
FreshsalesPourquoi passer à Bigin by Zoho CRM
Value for money .- Secteur d'activité: Services financiers
- Taille de l'entreprise: 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
plug and play crm for mutual fund distributors financial advisors
Publié le 14/03/2023
I'm having a fantastic experience with BIGIN CRM. Initially it took me time to customise pipelines,...
I'm having a fantastic experience with BIGIN CRM. Initially it took me time to customise pipelines, but after the initial time the daily time is reduced significantly.
Avantages
lead management, transaction management, client notes, timelines, profiling, cr log, task delegation, multiple team management
Inconvénients
support is ok ok, need some external third party to design/ customise pipelines