Klaviyo

Solution de marketing par e-mail pour les plateformes d'e-commerce

Note globale

4,6 /5
(419)
Rapport qualité-prix
4,3/5
Fonctionnalités
4,6/5
Simplicité d'utilisation
4,4/5
Support client
4,3/5

95%
des utilisateurs recommandent cette application
Classer par

Avis clients sur 419

Pauline
Pauline
Note globale
  • Secteur d'activité: Mode et vêtements
  • Taille de l'entreprise: 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Indispensable !

Publié le 09/08/2023

Avantages

Très facile et complet, je ne peux pas me passer de cet outil. Mes fonctionnalités fétiches : - Optimisé pour les vendeurs Shopify- drag and drop très facile à utiliser- report clairs

Inconvénients

Version mobile très mal optimiséeCampagnes SMS non disponibles en france pour le moment

Alternatives envisagées 

Brevo et Mailchimp
Benjamin
Note globale
  • Secteur d'activité: Vente au détail
  • Taille de l'entreprise: 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Logiciel d'emailing très puissant

Publié le 04/08/2023

Avantages

Après avoir eu l'occasion de testé des logiciels plus d'entrée de gamme, le passage sur klaviyo a été une révolution. Des scénarii faciles à mettre en place, une gestion des mails et de création de mail en mode bloc drag n drop très simple à prendre en main. Un vrai suivi des perf à J+1. Possibilité de mettre des pop-up sur le site de manière dynamique. Logiciel très puissant et recommandé pour tout type de structure.

Inconvénients

Le logiciel est en Anglais. On s'y retrouve vite et si nécessaire, des tutos sont dispos sur les internets.

Cindy
Note globale
  • Secteur d'activité: Vente au détail
  • Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Génial mais intégration lourde

Publié le 13/12/2023

Facile d'utilisation, intégration facile. Personnalisation super simple en glissé déposé... t tout...

Facile d'utilisation, intégration facile. Personnalisation super simple en glissé déposé... t tout cela gratuitement !

Avantages

Possible de créer une multitude de campagnes marketing, application gratuite et intégration facile.

Inconvénients

Intégration lourde au chargement des pages ce qui impact le SEO

Justine
Note globale
  • Secteur d'activité: Vente au détail
  • Taille de l'entreprise: 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Bon outil pour la rédaction d’emailing

Publié le 26/06/2023

Avantages

Klaviyo est très simple d’utilisation et intuitif. Je trouve le logiciel génial pour la rédaction d’emailing à destination des clients. La possibilité de personnaliser, d’ajuster et de créer un email unique sont ses qualités.

Inconvénients

Toutefois, klaviyo manque de certaines fonctionnalités. Les analyses et rapports de campagne sont mal synthétisés, ça devrait être amélioré pour avoir une vision globale des retombées de l’application.

Pauline
Note globale
  • Secteur d'activité: Mode et vêtements
  • Taille de l'entreprise: 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Fidèle utilisatrice !

Publié le 26/11/2022

Avantages

Simple et intuitif, Klaviyo est mon outil de gestion d'emailing depuis des années. Optimisé Shopify, c'est l'outil parfait dont j'avais besoin. Facile à appréhender, meme les collaborateurs les plus novices peuvent rapidement le prendre en main.

Inconvénients

La partie créa mériteraient d'être plus développée : template, choix de typo, etc.

Sofia
Note globale
  • Secteur d'activité: Vente en gros
  • Taille de l'entreprise: 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Klaviyo

Publié le 26/06/2023

Avantages

Très facile à utiliser. La plateforme donne beaucoup de données sur la performance des campagnes (taux de clic, taux de conversion, etc).

Inconvénients

Je n’ai pas rencontré des problèmes en particulier.

Mathilde
Note globale
  • Secteur d'activité: Vente au détail
  • Taille de l'entreprise: 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Beaucoup de fonctionnalités

Publié le 16/01/2023

Communiquer avec nos clients de façon qualitative

Communiquer avec nos clients de façon qualitative

Avantages

Klaviyo est pratique à utiliser, se connecte facilement à un site Shopify et surtout permet de personnaliser énormément le parcours d'achat et de personnaliser les envois d'emails en fonction de leurs achats (nombre d'achat, montant dépensé, temps écoulé depuis la dernière commande...).

Inconvénients

Le prix est élevé par rapport à la concurrence, mais c'est néanmoins un bon choix

Alternatives envisagées 

Mailchimp Transactional Email et Brevo

Pourquoi passer à Klaviyo

Plus de personnalisations et d'options possibles, et recommandé par une connaissance
Stacy
Note globale
  • Secteur d'activité: Vente au détail
  • Taille de l'entreprise: 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Super outil de CRM

Publié le 29/11/2022

Avantages

La facilité à créer les campagnes et les flows.

Inconvénients

La limite de possibilité de mise en page

Maurice
Note globale
  • Secteur d'activité: Comptabilité
  • Taille de l'entreprise: 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Klaviyo un logiciel de marketing

Publié le 31/10/2023

Avantages

Facile à prendre et à utiliser , permettant aux entreprises leur bon développement dans le domaine de marketing.

Inconvénients

Je ne rencontre de difficulté au cours l'utilisation de ce logiciel , ce que doit utiliser les petites entreprises pour le bon déroulement de leur marketing.

Brandon
Brandon
Note globale
  • Secteur d'activité: Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Great option if budget is no concern

Publié le 01/11/2023

Klaviyo def helped me grow my email marketing revenue and helped grow my business overall. It syncs...

Klaviyo def helped me grow my email marketing revenue and helped grow my business overall. It syncs well with many platforms, like Shopify, which makes rolling out campaigns super quick and easy.

Avantages

Klaviyo was super easy to use. Platform was straightforward and easy to navigate. Customer service was always very responsive and helpful on any and every issue that I had. Findining freelancers to work on Klaviyo was also very easy.

Inconvénients

It starts to get really expensive quite quickly as your subscribers increase. I was paying $600 a month before I cancelled my account and that is why I cancelled my account. Bento is a much better option and a much better value, which is what I use now.

Alternatives envisagées 

Mailchimp

Pourquoi choisir Klaviyo 

Bento is better, cheaper, and the customer support is superb.

Pourquoi passer à Klaviyo

Klaviyo offered a much more robust set of solutions compared to mailchimp but that may have changed now. It seems like the playing field has leveled out in recent times.
Zenia
Note globale
  • Secteur d'activité: Vente au détail
  • Taille de l'entreprise: 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Worth the price point if you have an audience

Publié le 23/06/2023

Overall I have had a good experience with Klaviyo. They do what they do well. I find them a little...

Overall I have had a good experience with Klaviyo. They do what they do well. I find them a little expensive, but I can't deny that they have a good quality product. I would recommend this product if you have an established email list, or if you have plans for growing a list quickly. Not sure the price tag would be worth it if you didn't have many clients to write to!

Avantages

I find the email builder to be easy to use and the emails look good. The ability to choose different content based on desktop or mobile is HUGE for me.

Inconvénients

My least favourite thing about Klaviyo is probably that you can only upload one image at a time. It's a small thing but it annoys me every time.Also, it bills based on profiles, and takes ALL profiles from your Woocommerce account whether they're signed up for email or not. When I made noises about this, they said I should reduce the number of profiles on woocommerce, but that would mean losing valuable customer data in an industry where customer relationships can last for decades.

Alternatives envisagées 

Attentive

Pourquoi choisir Klaviyo 

We were interested in trying SMS, and I liked that Klaviyo allowed me to use email and SMS while avoiding sending both to the same customer at once. Full disclosure: I did end up swapping to Attentive for SMS because their sign up form got way more traffic in the free test.

Logiciel antérieur 

Mailchimp

Pourquoi passer à Klaviyo

The ability to set campaigns and journeys to behave differently if the customer was subbed to SMS and/or email. Again, I did end up swapping to Attentive for SMS, but I really do like Klaviyo for email.
Steve
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise: 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 1.0 /10

Not user friendly, poor support

Publié le 07/10/2022

Poor, I wouldn't recommend Klaviyo over others that I have used (Active Campaign, Omnisend, Drip).

Poor, I wouldn't recommend Klaviyo over others that I have used (Active Campaign, Omnisend, Drip).

Avantages

The Klaviyo application is very powerful, no doubt.

Inconvénients

The UI for the automation flow filters are not intuitive and not well designed. Basic requirements for flows are unnecessarily difficult to implement.

When you contact Klaviyo support, staff gives information that contradicts their published documentation and often don't actually give the correct advice at all, resulting going around in circles trying to get issues resolved.

Klaviyo list management is also poor, and like some other platforms (seems to be a trend), Klaviyo gears the system towards pushing you to pay for more customer profiles than you actually need and then when you try to clean or remove profiles you have to go through manual processes, whereas Klaviyo could easily provide options to automate this, or at least NOT require manual CVS export/imports. I mean really Klaviyo it's 2022 people.

The Klaviyo visual builder is buggy, even in their "NEW" builder there were bugs with things as basic as applying link colour styles at a global level. Generally also poor UI for the visual builder.

Overall, it's almost like the Klaviyo designers tried to make the UI as clunky as possible, probably went to the same design school as the Mailchimp designers (which is equally terrible).

Masud
Note globale
  • Secteur d'activité: Loisirs, voyage et tourisme
  • Taille de l'entreprise: 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

My Honest Experience With Klaviyo

Publié le 11/01/2024

Avantages

Klaviyo makes brand management easy
It comes with amazing SMS marketing features besides being the very best in email marketing
The contact database features works amazingly well.

Inconvénients

With Klaviyo, we have had a great experience and well, no issues.

Adam
Note globale
  • Secteur d'activité: Produits alimentaires
  • Taille de l'entreprise: 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

The best all-in-one marketing tool for scale

Publié le 29/05/2023

Overall, I am a fan and they have earned their place as our go-to marketing tool. We can't operate...

Overall, I am a fan and they have earned their place as our go-to marketing tool. We can't operate without Klaviyo.

Avantages

Klaviyo does what it promises. It's an all-in-one solution for email, sms, customer data, and automations. Their software works better than the competitors at scale: they grow healthier lists which means more revenue long term.

Inconvénients

The import from mailchimp was a bit of a hassle, and the sync between Klaviyo and Shopify has some unexpected issues that crop up, but that's likely due to our integration and not on the software stack itself. Pricing for SMS in Canada is very high, which may be prohibitive for some.

Hemal
Note globale
  • Secteur d'activité: Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise: 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Good for beginners

Publié le 04/08/2023

Avantages

For automation, email sequences, and website pop-ups, Klaviyo is perfect. It is very easy to use and set up all of the things. One more thing, for website widgets, they don't have a watermark

Inconvénients

Before Klaviyo has 1K subscribers but they have recently decreased the maximum limit to just 250.

Alternatives envisagées 

ConvertKit, ActiveCampaign, MailerLite, GetResponse et Mailchimp

Pourquoi choisir Klaviyo 

MailerLite is giving 1K subscribers in free plan.

Logiciel antérieur 

MailerLite
Hiral
Hiral
Note globale
  • Secteur d'activité: Vente au détail
  • Taille de l'entreprise: 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

One of the Best Solutions for Internet Retail

Publié le 05/06/2023

Avantages

Very easy-to-use platform, You can setup multiple types of automation campaigns specific to your type of retail. Abandoned Carts etc.

Inconvénients

The pricing model is per store or site, We own about 6 different brands so not able to use sends between brands so have to be very selective of the plans required. Also, there was an auto plan where it automatically removes users that have unsubscribed and lowers the plan tiers.

Alternatives envisagées 

SendGrid

Pourquoi passer à Klaviyo

The automated email campaigns were a major reason for choosing Klaviyo vs other platforms, other platforms too have those features but Klaviyo seems way more refined and geared towards Internet Retail.
Benjamin
Benjamin
Note globale
  • Secteur d'activité: Photographie
  • Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

A powerful platform for email marketing.

Publié le 11/07/2023

Overall I've been very happy with Klaviyo and appreciate its focus on email marketing and SMS...

Overall I've been very happy with Klaviyo and appreciate its focus on email marketing and SMS rather than trying to be the tool for everything.

Avantages

I use Klaviyo for my email newsletter. It's been a smooth process overall. I've had no issues importing and managing lists and contacts and have been happy with its design capabilities, deliverability, and analytics.

Inconvénients

As my list grows, I'm a little weary of the pricing for larger audiences, but that is only an issue I see down the line.

Alternatives envisagées 

HubSpot Marketing Hub et Mailchimp

Pourquoi choisir Klaviyo 

Mailchimp had gotten a little clunky with its growth, and I was having some delivery issues. I felt it was time to try something new.

Logiciel antérieur 

Mailchimp

Pourquoi passer à Klaviyo

I liked Klaviyo 's focus on email and SMS and felt like its design tools & analytics fit my needs well.
Bo
Bo
Note globale
  • Secteur d'activité: Banque
  • Taille de l'entreprise: 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Many features

Publié le 10/11/2023

The ready to use templates of campaigns are very useful and had given us opportunity to test them...

The ready to use templates of campaigns are very useful and had given us opportunity to test them all before activating campaigns. The usage of targeting correct customers helped us to see the points where we missed before.

Avantages

Klaviyo could be the best when it comes to behaviour based automations especially building customer profiles and targets the correct customers when creating and building the sms or e-mail campaigns. Also it can create and simulate campaigns before launching them and gives you a forecast for future months and years.

Inconvénients

Has lots of reporting and analytics features but customizing them are not so practical, high management might not see them appealing.

Sherri
Note globale
  • Secteur d'activité: Articles de sport
  • Taille de l'entreprise: 2–10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Great marketing tool

Publié le 28/06/2023

Customer service has been good and anytime there is a site wide issue we are kept up to date on it...

Customer service has been good and anytime there is a site wide issue we are kept up to date on it being fixed.

Avantages

We can get several campaigns built and scheduled while we begin work on others

Inconvénients

It wasn't something we felt comfortable doing ourselves so we did hire and outside firm to handle this for us.

Arthur
Note globale
  • Secteur d'activité: Vente au détail
  • Taille de l'entreprise: 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

Best CRM for ecommerce, Worst for Customer Support

Publié le 03/01/2020

With no phone support and 30 - 40 minute wait times for chat support and 24 hour response times for...

With no phone support and 30 - 40 minute wait times for chat support and 24 hour response times for email support and no support on weekends, this makes Klaviyo's customer support the absolute worst I have ever seen. Maybe it's due to their growing pains. Their support staff are a mixed bag in terms of knowledge and being helpful and while that's not the norm for most SASS companies, I think that's pretty common across most CRM companies.

Avantages

Fairly easy to learn for such powerful software
Integration with Facebook
Their native integrations and Not having to use Zapier for a lot of my integrations.

Inconvénients

There is almost nothing to not like about this software but to learn it, you need to learn Klaviyo speak.
If I had to pick one thing it would be some of the finicky ways in which the email builder acts when dragging in a new widget or row and trying to position it.

Dennis
Dennis
Note globale
  • Secteur d'activité: Logiciels
  • Taille de l'entreprise: 11–50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

A glowing beacon in a saturated market

Publié le 11/08/2021

Fantastic from beginning to end. I would suggest Klaviyo to anyone.

Fantastic from beginning to end. I would suggest Klaviyo to anyone.

Avantages

There are hundreds of email marketing managers, and they all pale in comparison to Klaviyo. Instead of trying to be a jack of all trades, Klaviyo focused on making the best e-commerce marketing platform, PERIOD. The integration with Shopify is an utter game changer, and makes it possible to actually feel in control of your marketing.

Inconvénients

When it comes to Klaviyo, there is a bit of a learning curve. They do make sure there are plenty of resources, so if you want to learn you will.

Alternatives envisagées 

Brevo

Pourquoi choisir Klaviyo 

For the focused look into e-commerce and the commitment to make the best e-commerce marketing resource.

Logiciel antérieur 

Mailchimp

Pourquoi passer à Klaviyo

Klaviyo is more focused on e-commerce which is my primary focus.
Marcus
Note globale
  • Secteur d'activité: Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise: 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Used it for 4+ years

Publié le 19/03/2023

We use it every day and there's no real reason for us to switch to another platform.

We use it every day and there's no real reason for us to switch to another platform.

Avantages

It just works. Sure, it's a bit expensive but it's 100% worth it if you know how to do email marketing.

Inconvénients

Expensive.SMS marketing isn't available in Europe.Building forms/popups could be more advanced and customizable.

Alternatives envisagées 

Drip

Pourquoi choisir Klaviyo 

Mailchimp's integration with Shopify was removed for some time, so we decided to make the jump. This was back in 2019, if I remember correctly.

Logiciel antérieur 

Mailchimp
Claire
Note globale
  • Secteur d'activité: Cosmétiques
  • Taille de l'entreprise: 51–200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Completely transformed our ecomm presence!

Publié le 06/01/2022

Avantages

Klaviyo doesn't just have an easy-to-use platform that makes it fast to set up flows and campaigns, their customer support is incredible! They're always super helpful and the platform has helped us dramatically increase our conversion rate!

Inconvénients

I would like to see more templates that can easily be customized, they have a great selection but I would love to see more!

Alternatives envisagées 

Constant Contact

Pourquoi choisir Klaviyo 

We needed better deliverability, analytics, and functionality.

Logiciel antérieur 

Mailchimp
Andrew
Note globale
  • Secteur d'activité: Vente au détail
  • Taille de l'entreprise: 11–50 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Excellent Email Software

Publié le 17/12/2019

Such an impressive email service and compared to a much more expensive previous system was streets...

Such an impressive email service and compared to a much more expensive previous system was streets ahead. Granted there are better systems but for us the flows are perfect and for the next level of email campaign marketing you would need to spend a lot more

Avantages

The ease of set up and the ability to see results against the campaigns. it was up and running within 24hr and their onboarding was outstanding.

Inconvénients

To be honest very little however some of the email creative can be a little constrained. For the price it really is very good for those on a budget and with smaller CRMs. It may become more expensive if you have a lot of addresses as you pay per email user.

Alyssa
Note globale
  • Secteur d'activité: Biens de consommation
  • Taille de l'entreprise: 2–10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Excellent Email Marketing and Analytics Software

Publié le 07/01/2022

I enjoy using Klaviyo. Building new emails is easy (and fun) with their included templates and...

I enjoy using Klaviyo. Building new emails is easy (and fun) with their included templates and suggestions. The trainings and academy content helps to continue my professional development and means I am able to continue improving.

Avantages

Klaviyo is an intuitive software for email list management and content creation that provides helpful analytics and suggestions for improvement. t integrates easily with Shopify. Live trainings with their team are helpful, and their support team for any inquiries makes for a great experience all around.

Inconvénients

When integrating with Shopify at first, it can be difficult to track where emails are going out - through flows or directly through Shopify. We still have issues with some of this. Some of the training information is hard to implement when you are a company that does not introduce new products often or that has high-cost products.