HubSpot CRM

4,5 (3 618)
Tout ce dont vous avez besoin pour vendre dans une suite intégrée.

Note globale

4,5 /5
(3 618)
Rapport qualité-prix
4,3/5
Fonctionnalités
4,3/5
Simplicité d'utilisation
4,4/5
Support client
4,4/5

93%
des utilisateurs recommandent cette application
Classer par

Avis clients sur 3618

Nicole
Note globale
  • Secteur d'activité: Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Le meilleur CRM gratuit

Publié le 09/11/2022

Expérience globale plus que positive.

Avantages

Le CRM est complet et il est gratuit. Il permet la gestion d'un SAV par ticket et un suivi simple de ces derniers.

Inconvénients

Si on veut intégrer plus de fonctionnalités comme le marketing, les réseaux sociaux, la gestion de formulaires et le suivi des ventes. Il faut passer à la caisse et la facture peut être salée avec Hubspot.

Pierrick
Note globale
  • Secteur d'activité: Logiciels
  • Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

HubSpot CRM Review

Publié le 23/11/2022

- Bonne expérience, facile d'onboarder de nouveaux utilisateurs- Beaucoup de nouveauté produit- Accès facile aux betas produit- Réactivité du support- Formation rapide et concis avec HubSpot Academy

Avantages

- Workflow simple à prendre en main et variés- Pipeline de gestion commercial- Perso / AB test / segmentation email market simple et actionnable- Mise en place de rapport et dashboard rapide - Administration simple et épurée - Logiciel très UX Friendly

Inconvénients

- Customisation un peu complexe à faire sans une équipe de dev (pour les grand compte)- Difficulté d'Analyse des séquences sales dans la contribution au closing- Formatage de la data un peu capricieuse (case sensitive)- Code action pas très UX Friendly, compliqué dans la lecture et l'indentation- Service Hub ne permet pas encore d'Afficher la santé et l'utilisation des clients en un seul endroit dans un environnement SaaS

romain
Note globale
  • Secteur d'activité: Philanthropie
  • Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

mon avis

Publié le 21/07/2021

il me permet d'aider les clients à faible revenus ou débutants pour avoir la connaissances de ce type de logiciel

Avantages

il est automatisé en quelques cliques et son interface est motivant

Inconvénients

il limite ses utilisateur à la beauté, pas de forts bénéfices

Alternatives envisagées 

HubSpot Marketing Hub

Pourquoi choisir HubSpot CRM 

gratuité et beauté

Logiciel antérieur 

HubSpot Marketing Hub

Pourquoi passer à HubSpot CRM

gratuité et beauté
Séverine
Note globale
  • Secteur d'activité: Internet
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Un CRM très complet et surtout gratuit

Publié le 28/01/2021

Très bonne expérience. J'ai fait plusieurs CRM avant et je pense que c'est le plus complet

Avantages

Tout est clair, souple et intuitif. Je suis parfaitement le tunnel de vente. Il permet de faire des choses complexes, je n'utilise pas toutes les fonctionnalités. J'ai utilisé des logiciels payant et beaucoup moins bien.

Inconvénients

J'avais certaines questions pour la prise en main mais comme j'étais sur la version gratuite, je n'ai pas eu le droit à un support par email mais j'ai trouvé la solution en regardant les vidéos dans l'espace documentation

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Événementiel
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Excellent CRM gratuit

Publié le 29/11/2020

Avantages

Excellent, très complet, très simple d'utilisation... Même en version gratuite !

Inconvénients

Peut-être un peu trop complet pour mon utilisation. Beaucoup de paramètres possibles donc très long à configurer.

Boris
Note globale
  • Secteur d'activité: Formation professionnelle et coaching
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

J'adore

Publié le 06/10/2022

Pas mal, un peu difficile

Avantages

C'est vraiment interessant mais trop de tacas

Inconvénients

Il faut bien se former à utiliser ca on perd du temps

Thomas
Note globale
  • Secteur d'activité: Conseil en gestion
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 1.0 /10

Attention : machine commerciale qui en veut à votre argent

Publié le 25/02/2020

Déçu par le service client.
L'impression d'être juste un portefeuille.

Avantages

Fonctionnalités étendues
Notoriété du produit

Inconvénients

Système commercial automatisé et déshumanisé.
Lisez bien votre contrat, car il n'y a aucun recours possible.

Zoé
Note globale
  • Secteur d'activité: Relations publiques et communications
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Bon CRM

Publié le 23/09/2022

Globalement c'est un outil très utile en entreprise pour gérer les contacts, etc

Avantages

Excellent, très bon outil de CRM. Très clair et assez simple d'utilisation.

Inconvénients

Il y a beaucoup de fonctionnalités, peut-être même trop.

Thierry
Note globale
  • Secteur d'activité: Médias en ligne
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 5.0 /10

bon logiciel

Publié le 31/10/2022

Depuis que j'utilise ce logiciel, j'ai toujours eu une longueur d'avance sur mes concurrents avec une base de données très qualifiés.

Avantages

la gestion de la base de données, ce qui permet de gagner en temps sur le travail à grande échelle

Inconvénients

Je n'ai vraiment pas trouvé des inconvénients significatifs à ce logiciel.

Vishnu
Note globale
  • Secteur d'activité: Logiciels
  • Taille de l'entreprise: 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Best marketing software that include awesome features which any use easily

Publié le 02/09/2019

Overall my experience with hubspot crm is very well, here first I used free version then I satisfy first time because at that time many software industries to provide their features to their customers then at that time I trusted hubspot crm .

Avantages

Hubspot CRM is a awesome and easy option that contain all the necessary or aquier basic features for your business. Its most beautiful features is its free versions available for all, it is all basic features which solve your difficulties which are confusing or non perfect to someone.
Hubspot crm is a very famous and best software in industries which are leading in software industries at this time. There are many other software version available in market which provides all necessary features but hubspot crm completed our sequence.
Here email to other Clint and chat with clints are actually crazy need on time.

Inconvénients

Paid version could out of experience for large area but I likely to review its because this platform provides all necessary features to all your acquirement or need your company.
There are many software available in market but we get in quality in hubspot crm other than best. We can send industrial email for future time.

Utilisateur vérifié
Note globale
  • Secteur d'activité: Produits pharmaceutiques
  • Taille de l'entreprise: 10 000+ employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Great, Reliable App !

Publié le 08/12/2022

Overall I can say that HubSpot is Agreat Application ,I learned a lot from it and get certified and I have to say also you need time to get saturated of all the benefits that you will meet

Avantages

It is an excellent and practical application , through which I learned a lot of fields such as e-marketing, search engine optimization, email marketing and how to plan along-term content strategy and the best feature I appreciate you keep in touch with customers you deal with through his contact card

Inconvénients

not many conclusions , except that it may be kind of expensive when you needs some features in the beginning compared to its competitors

Javier
Note globale
  • Secteur d'activité: Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 0.0 /10

I hate HubSpot so much, it made me loose a lot of money!!!

Publié le 10/05/2019

The worst experience with a piece of software in my life. I have lost thousands because of HubSpot. Avoid with all your means!

Avantages

I really wanted to be fair and find something that I like about HubSpot but, to be honest, when I tried to do so, I was unable. It has so many bugs, its control panel UX is so bad, the learning curve is so big and it lacks so many features, that this is the first review I make in Capterra where I cannot find anything I like of a piece of software.

Inconvénients

Oh, god. I have TONS of things that not only I dislike, but HATE of HubSpot. 1) The learning curve is ridiculously big, as a result of a very badly designed UX and the constant bugs when using it. 2) You will need hours, days, weeks and sometimes months of hard work to design by yourself a decent landing page that will still lack many functionalities and look not so good. Their visual editor is really really bad, and coding in HubL is frustrating. And if you look for predesigned templates, most of them are terribly badly designed. It has issues every now and then, and you will lose contacts, automations will not work... a disaster. Their support chat works sometimes, sometimes not, just when they decide to make it available! Very careful with the Advanced Code Snippet box in your landing pages settings, don't place your tracking codes there: sometimes this doesn't work and you will lose retargeting opportunities. Also, email templates are terrible. Oh! And this one is the worst: if you tag your ads' URLs with UTM tags, HubSpot receives these tags but will not show you this info for all interactions, only for the interaction preceding the creation of the contact. TERRIBLE!!! I think this has to be the worst CRM ever in history!!!

Jason
Note globale
  • Secteur d'activité: Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Absolutely fantastic crm. Top of the shelf.

Publié le 20/10/2022

Phenomenal crm for 99% of businesses and SME’s. Really easy to integrate into your business and helps you do more than you thought possible.

Avantages

Easy to use. Easy to train people on. Continuous updates from developers and very good customer and support service.

Inconvénients

There’s not much to dislike. If I had to pick something it would be the pricing maybe.

Alternatives envisagées 

Salesforce Sales Cloud

Pourquoi choisir HubSpot CRM 

Mainly the user interface and ease of use.

Logiciel antérieur 

Agile CRM et Salesforce Sales Cloud

Pourquoi passer à HubSpot CRM

It outshone the others in a variety of ways. Top of the shelf software.
Paras
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus d'un an
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 8.0 /10

Excellent CRM for SMBs that helps to keep track of sales

Publié le 08/12/2022

Overall, HubSpot is a great sales CRM for SMBs as it includes all of the basic as well as a variety of other advanced CRM features that no other CRM provides. Highly recommended for SMBs.

Avantages

The best factor among the many is that the tool can be easily organized according to your needs. This includes creating pipelines, tracking contacts, taking notes, and scheduling follow-ups for each contact, making it an ideal platform for lead generation and account closing processes.

Inconvénients

When it comes to collaboration, the software falls short. Moreover, because it includes complex functionalities, the system has a steep learning curve for first-time users. Also, the provider should offer WhatsApp integration because it will automate the messages in the same way that we connect Gmail and Hubspot.

Michael James
Note globale
  • Secteur d'activité: Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise: 501-1 000 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

HubSpot is loved and thus widely used by end users

Publié le 06/12/2022

Exceptional; end users love it and embrace it enthusiastically

Avantages

Ease of use; seamless intuitive attractive design, user experience which is probably most important aspect of any CRM

Inconvénients

At times desired greater customizability

Luca
Note globale
  • Secteur d'activité: Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 6.0 /10

very complete crm tool

Publié le 05/12/2022

Avantages

organized very well and high capacity to do the job for you

Inconvénients

very expensive not so much business can afford a payment plan

Swarupa
Note globale
  • Secteur d'activité: Internet
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

best of your lead and contact management

Publié le 05/12/2022

its a great CRM tools

Avantages

It is the best one that organize your contact data properly. Its a centralized database, so that across the organisation can use it.One of the best tools for sales teams. Automates that data that can be understood by any team.Great reporting features such as sales dashboards and reports.Sales forecasting automation.

Inconvénients

Its one of the best CRM tools, as of now do not have any cons

Saymon
Note globale
  • Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 1 à 5 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

HubSpot CRM Review

Publié le 05/12/2022

Avantages

An amazing CRM solution that helps a lot in attracting more of the right audience, converting leads and correctly executing our campaigns.

Inconvénients

So far I haven't found any cons using HubSpot.

Minsu
Note globale
  • Secteur d'activité: Production audiovisuelle
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les mois pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

HubSpot Review

Publié le 30/12/2022

Once those flaws are ironed out, I believe the tool has significant potential.

Avantages

It appears to cover everything, and it is quite industry neutral, allowing you to find what you require to support your business.Email templates and documents may be readily incorporated.Separate the leads based on the input.

Inconvénients

We now have more marketing control and a better grasp of our history and present data thanks to HubSpot CRM.Automatically assigning a contact to a certain individualWhen adding contacts to sequences, not only emails, you may search by name.

Eugene
Note globale
  • Secteur d'activité: Vente au détail
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Best CRM for small businessess

Publié le 19/04/2022

Overall this is by far the best and easiest system to implement in a small business. It allows us at a low cost to track leads, manage contacts, and close deals.

Avantages

HubSpot is easy to deploy and setup. I like that you can upload an excel spreadsheet with all your contacts and companies into HubSpot which allows the data to be quickly synced. In addition there are a lot of integrations available for various commonly used business software with HubSpot such as WooCommerce and WordPress.

Inconvénients

There are some features that are limited or not available depending on your level of membership plan.

Alternatives envisagées 

Salesforce Service Cloud et monday.com

Pourquoi choisir HubSpot CRM 

Tracking everything in excel became unmanageable.

Logiciel antérieur 

Microsoft Excel

Pourquoi passer à HubSpot CRM

HubSpot was the perfect fit for our business and it allowed us to take advantage of a full blown CRM system at a low cost.
Kristi
Note globale
  • Secteur d'activité: Hôpitaux et soins de santé
  • Taille de l'entreprise: 51-200 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Top-quality CRM with excellent features, just make sure everyone is on board

Publié le 08/10/2020

Overall, HubSpot has been an INCREDIBLY positive experience for us. I won't lie and say there haven't been frustrations, but there are always going to be frustrations with switching software or implementing new processes. Ultimately, HubSpot has helped us bring our processes forward in a wonderful way, and their support is truly, truly superior to any other product support I have ever received.

Avantages

To HubSpot's credit, their CRM functions really quickly and its basic features have a very short learning curve -- we onboarded our sales teams in multiple parts, with inside first followed several months later by outside reps. The main CRM we used before HubSpot was Microsoft Dynamics, and we are still significantly based there, but I attribute the positive reception of a new (and dramatic) software shift to HubSpot's ease of use and quick accessibility of prospect information.

Inconvénients

We've run into a similar problem several times due to our industry being so niche (and therefore, the information we collect tends to be highly customized). We have needed to organize and implement quite a few custom fields, which GENERALLY HubSpot's CRM is very good about -- however, there are some significantly important fields that cannot be changed at all, even by HubSpot. We also have had some issues with company associations -- if your prospects work in an industry in which one company can have multiple locations (and the distinction matters), HubSpot's CRM does not lend itself well to that at all.

Alternatives envisagées 

Salesforce Sales Cloud et Marketo Engage

Pourquoi choisir HubSpot CRM 

We were ready to explore a more robust and user-friendly tool, and HubSpot had been recommended to us multiple times.

Logiciel antérieur 

eTrigue DemandCenter

Pourquoi passer à HubSpot CRM

HubSpot was by far the greatest solution for our budget and our time constraints. It was such a huge improvement from our previous software that it's like night and day to us, whereas some of the bigger names in the space like Salesforce and Marketo were much too far out of our acceptable price range.
Joseph
Note globale
  • Secteur d'activité: Loisirs, voyage et tourisme
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Perfect for our startup

Publié le 24/02/2022

Brilliant, the fact that we can start on a free plan and do so much makes us think that hubspot could be a really good long term partner for us.

Avantages

We love the fact that hubspot enables us to keep a track of all our clients in one place. Not only that but it is free. The ability to import data from excel files allowed us to upgrade our database from google sheets and combined with hubspots internal database elevated the amount of info we had to hand on our clients, taking it to the next level. We also love the fact you can create custom fields to the CRM and different views for different users.

Inconvénients

To be honest there is very little not to like with hubspot, in terms of the various software we use, this one takes a little more time to implement and adopt, however once customized to your requirements it becomes way easier to use.

Alternatives envisagées 

Airtable

Pourquoi choisir HubSpot CRM 

Google sheets is limited and to get it to the level of customization we have with hubspot would be a nightmare. Hubspot is also really user friendly compared to google sheets.

Logiciel antérieur 

Google Sheets

Pourquoi passer à HubSpot CRM

We really like the interface for hubspot and the fact they have a lot of basic data on clients, like number of employees etc..
Gerhard
Note globale
  • Secteur d'activité: Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise: Auto-entrepreneur
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 9.0 /10

Super easy to use

Publié le 23/06/2021

Pro:Marketing, sales, customer service - these are the three main pillars of HubSpot. The live chat tool in the service area is not only easy to set up and manage, it also offers chat bot features that help you improve the customer experience on your website. The paid version of HubSpot also adds more options to the live chat tool, allowing you to customize it to meet your needs.

Now for the negative: Since HubSpot CRM is still relatively new compared to other major CRM vendors, not all functions and features are fully developed yet. However, there is good news here as well: HubSpot regularly launches updates and strives to constantly develop its platform.

Avantages

Start using free, and scale up as you grow, that is relaxed
HubSpot's sales tools reside in your inbox (Gmail an so on), so you don't have to switch back and forth between different windows and can get your work done faster.

By connecting your email account to HubSpot, you can send and receive emails to and from all your contacts directly in their HubSpot contact record.

Inconvénients

It very well may be seen that the product was brought into the world in the USA. On the off chance that, for instance, leads are consequently moved to Hubspot and the information is enhanced, then, at that point a few names become something different or the designing of the telephone numbers isn't completed effectively. We have essentially deactivated this capacity and make the leads physically or incorporate them by means of structures.

Tanner
Note globale
  • Secteur d'activité: Marketing et publicité
  • Taille de l'entreprise: 11-50 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Support client
  • Probabilité de recommander le produit 7.0 /10

Worth the price if you need it all

Publié le 26/09/2022

It has been good, it was a smooth transition from Keap.

Avantages

One of the pros with Hubspot is that your organization can operate out of one system instead of stitching together 4-5 management tools for sales, marketing, and admin.

Inconvénients

The price point is really high when you start to get into all the package options and features. Users can certainly stitch together a cheaper monthly bill by using multiple dedicated services.

Alternatives envisagées 

ActiveCampaign

Pourquoi choisir HubSpot CRM 

The email sending capabilities at Keap had become limited and the general customer service was not great.

Logiciel antérieur 

Keap

Pourquoi passer à HubSpot CRM

HubSpot had more sales and calendar booking options than ActiveCampaign.
Renato
Note globale
  • Secteur d'activité: Santé, bien-être et fitness
  • Taille de l'entreprise: 2-10 employés
  • Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
  • Provenance de l'avis

Note globale

  • Rapport qualité-prix
  • Simplicité d'utilisation
  • Probabilité de recommander le produit 10.0 /10

Awesome CRM for Small Business

Publié le 20/07/2021

Overall good experience with lots of features that I use to keep track of different lists of contacts and touch points.

Avantages

Easy to import contacts and create lists based on type of contact or type of connection. I like using this feature for organizing my contacts. I also like that I can add other users so that I can see the chronological timeline of all contact points without having to interact with the employee. Able to send emails out to specific lists easily and quickly.

Inconvénients

Challenging to use at first and I had to google a lot to figure out how to use all the features. Issues with importing and not seeing all of the information but was about to troubleshoot on my own. Not super intuitive to start out.

Alternatives envisagées 

ConvertKit

Pourquoi choisir HubSpot CRM 

More features in hubspot to connect with landing pages and emailing.

Logiciel antérieur 

Mailchimp