
Note globale
Filtrer
Taille de l'entreprise
Temps d'utilis.
Avis clients sur 854
- Secteur d'activité: Hôtellerie
- Taille de l'entreprise: 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Bon outil de travail
Publié le 11/11/2022
Très bon outil pour manager son equipe et les horaires des salariés
Avantages
Facilité pour changer les plannings, accès des salariés facilement via leur portable, calcul des heures par semaine et par mois ce qui aide pour le calcul des variables de paie
Inconvénients
Quand je veux voir les heures par mois d'un salarié sur une année, il faut que je sélectionne mois par mois
- Secteur d'activité: Hôtellerie
- Taille de l'entreprise: 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Satisfait
Publié le 18/10/2022
Je l'utilise depuis 5 ans pour mes plannings d'équipe.
Avantages
Le logiciel reste facile à utiliser pour effectuer des plannings.
Inconvénients
Avoir une description plus complète sur l'ensemble des choses qui peuvent être faite, autre que les planning avec des tutos.
- Secteur d'activité: Santé, bien-être et fitness
- Taille de l'entreprise: 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
gestion du personnel
Publié le 07/11/2022
Positive, je le recommande pleinement. D'ailleurs, je vais prendre l'abonnement à l'année.
Avantages
Le rapport qualité/ prix est correcte. L'utilisation nécessite un peu de savoir-faire mais globalement ça passe très bien ensuite. Les équipes sont présent et s'auto-discipline, un vrai bonheur !
Inconvénients
La connexion est parfois lente ou difficile pour les équipes sur leur téléphone. Est-ce notre wifi ou bien le logiciel en tant que tel...
- Secteur d'activité: Santé, bien-être et fitness
- Taille de l'entreprise: 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Efficacité de déploiement - confort pour l'équipe
Publié le 07/12/2022
Avantages
Facilité de mise en oeuvreLe personnel plébiscite l'outil
Inconvénients
gestion de l'accès du comptable qui ne voit pas les mêmes choses. résolu en donnant mon accès personnel.
- Secteur d'activité: Logistique et chaîne d'approvisionnement
- Taille de l'entreprise: 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 6.0 /10
Un logiciel qui répond à nos besoins!
Publié le 28/12/2021
Avantages
Les nombreuses possibilités de personnalisation, le service client réactif et efficace, la visibilité claire, les exports de pointage
Inconvénients
L'ergonomie / expérience utilisateur pourrait être rendue plus agréable. Les mises à jour de l'appli génèrent souvent des bugs.
- Secteur d'activité: Formation professionnelle et coaching
- Taille de l'entreprise: 201–500 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Utilisation
Publié le 27/08/2021
j'arrive a suivre le planning de mes collaborateur en un temps record ce qui me permet de répondre vite a mes clients
Avantages
facilité d'utilisation, rapidité d'ouverture, possibilité de créer des postes
Inconvénients
lenteur de l'enregistrement, lien envoyé trop vite obsolète
Réponse de Findmyshift B.V.
Thanks for the review, Sacha!
- Secteur d'activité: Transport routier/ferroviaire
- Taille de l'entreprise: 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
planning au top
Publié le 10/01/2023
Avantages
un outil pratique avec un super rapport qualité prix. Tous les travailleurs se sont habitués facilement
Inconvénients
Je n'en connais pas, peut-être au niveau de la mise en forme, de sauvegarde non-automatique.
- Secteur d'activité: Recrutement
- Taille de l'entreprise: 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Invaluable
Publié le 13/12/2016
We use FindMyShift daily, it is an invaluable service. There is so much that you can do with it and it is so versatile. The support is also great and they are always willing to show you how to best utilise all of it's functions.
Avantages
Quick and easy. Support is great. So many different things you can do.
Inconvénients
It would be good to be able to put all of the hours you need covered into a system and you work out a rolling rota for a team.
- Secteur d'activité: Marketing et publicité
- Taille de l'entreprise: 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
Comprehensive but requires work
Publié le 10/02/2017
FindMyShift is excellent for getting everything done that you need - scheduling a lot of employees, flexible and easy to change pay rates, reporting and budget views. I even use it as a notice board - part of employee shifts I can leave notes with instructions for my workers, which is excellent.
The downside, and what may eventually push me to another service, is that I make all of the shift changes myself. Employees email me when they'd like to swap shifts and unfortunately this leaves me at the center of an ever increasing employee base that needs me to make detailed changes.
There is a Timesheet feature but it seems pretty complicated and wouldn't serve our purposes, although I'm considering taking a third look at this to see if it's really not possible for us to use.
Réponse de Findmyshift B.V. Traduire en Français
Thanks for the review Alexander. Get in touch if you'd like us to walk you through the way swaps and timesheets work.
- Secteur d'activité: Hôtellerie
- Taille de l'entreprise: 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Quality scheduling management
Publié le 02/05/2023
Avantages
We have found this to be a convenient, functional scheduling software. Covers the basic needs at a reasonable price.
Inconvénients
The price feels a little bit high for what we receive.
- Secteur d'activité: Vente en gros
- Taille de l'entreprise: 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Plant Nursery Task Management has been a breeze.
Publié le 06/09/2021
Has streamlined the management of tasks and different departments. See at a glance the staff required to fill roles for the day.
Avantages
I can chose to use the different features or not. Affordable.
Inconvénients
Did take a bit to get the hang of the rostering of times and tasks. (but I am old school). Font of default print outs too small to display on one page as there are so many spaces in report so I always export data to an excell document.
Réponse de Findmyshift B.V. Traduire en Français
Thanks for the review, Robynne!
- Secteur d'activité: Hôtellerie
- Taille de l'entreprise: 11–50 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
The One & Only Time/Rota management tool
Publié le 29/03/2023
Our team love FindmyShift. It's quick and easy for them. So if it's easy for them it makes my life a lot easier.
Avantages
For me to check time & map logins is a must for our business.
Inconvénients
The only issue is the clocking in & out app. Sometimes it crashes. So the team say.
- Secteur d'activité: Services et technologies de l'information
- Taille de l'entreprise: 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
VLocity Comms Review
Publié le 11/04/2023
Happy So far , made my life easier
Avantages
My HR retired and i replaced and automated the task using FMS , Helps ease the roster and holiday
Inconvénients
Reporting on leave an holidays could be better
- Secteur d'activité: Vente au détail
- Taille de l'entreprise: 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Very Useful To The Running Of Our Team
Publié le 03/05/2023
works well with min maintenance
Avantages
easy to set up and use for all team members
Inconvénients
structure of pricing structure makes it less attractive at times for us
- Secteur d'activité: Hôpitaux et soins de santé
- Taille de l'entreprise: 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Brillant app for staffing levels
Publié le 09/05/2023
overall expierence has bee brilliant with find my shift it has made the working day wek month so much easier
Avantages
The ease of chnaging staff in to different areas on the rota, the time off requests are brillant as staff can do this remotely at any time.
Inconvénients
harder to make changes on the mobile app
- Secteur d'activité: Hôtellerie
- Taille de l'entreprise: 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Scheduling made easy!
Publié le 03/04/2023
Avantages
We have been able to reduce call ins and increase productivity through using Findmyshift. There is no excuse for missing a shift when you have the information in the palm of your hand.
Inconvénients
That we did not stumble upon this application sooner.
- Secteur d'activité: Hôtellerie
- Taille de l'entreprise: 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 7.0 /10
Saves me time, makes shifts more accessible for my team
Publié le 19/04/2023
Great benefits in quickly sending out rotas and saving time when creating rotas by having days booked off displayed already/
Avantages
My team can access it easily, it means less administration work for me e.g. Find My Shift creates messages ready for me to send in the outbox. Using the Time Off function is really beneficial too
Inconvénients
I use different colours for different shifts/tasks, sometimes I find it difficult to select the correct shade from the many colours available which means I end up with loads of different colours on my rota!
- Secteur d'activité: Eau/gaz/électricité
- Taille de l'entreprise: 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Easiest system to use and set up
Publié le 27/10/2020
Easy to use and set up.
Not tied into long contracts for a system that does not work for us (this is an issue we have had in the past).
Employees find it easy to use from their phones.
Avantages
Online tutorials are good but you need to set the time aside to work through as they can be long winded.
Easy to set up locations, employees and the copy and paste facilities are excellent. What use to take at least two days to complete now takes half a day.
Like the ability to see multiple weeks alongside each other.
Client decides how long they want to use the system for rather than being tied into software agreements that do not work for the client.
Inconvénients
Find it over complicated to set the client charge out rate so cannot use the reports as we would like.
Réponse de Findmyshift B.V. Traduire en Français
Thanks for the review, Julie!
- Secteur d'activité: Vente au détail
- Taille de l'entreprise: 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Best addition to any business !
Publié le 24/11/2022
We have used Fingerpick My Shift for several years, no hesitation to keep renewing.
Avantages
Love the ease of scheduling shifts and for staff to request leave. Permissions allow you to streamline your scheduling options to your company needs.
Inconvénients
No consolidation in reports in the hours section. When entering information into the notes section in employee details, when you update profile the information can sometimes disappear from the notes.
Alternatives envisagées
ADP Workforce NowPourquoi passer à Findmyshift
It was down to price and overall Find My Shift had what we needed.- Secteur d'activité: Restaurants
- Taille de l'entreprise: 2–10 employés
- Logiciel utilisé toutes les semaines pendant 6 à 12 mois
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Decent and easy to use solution for flexible shift planning
Publié le 06/01/2023
It solved our problem immediately, and employees get along with it from the start. For me as an admin, I have found out how the inputting works mostly through trial and error, which was not always intuitive. I think the system is more easy for end-users than for the admin to learn.
Avantages
The software has considerable ease of use, and solved our flexible planning needs immediately. It is visually very intuitive, and I think our employees simply like the system.
Inconvénients
I think / know that there are so many more features of the software that I - if at all- discover by accident. The switching between facility view and employee view should be intuitive as well, however, I regularly fail to input elements that work on both representations - I've therefore resorted to using facility view exclusively. I get the impression I'm using merely some 5% of the systems capabilities.
Alternatives envisagées
Workday HCMPourquoi passer à Findmyshift
Pricing, as I had virtually no experience what we needed, and what is out there. Initially, it was about not making a costly mistake, but FindMyShift looks to be a good choice regardless.- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Best value for money scheduling app out there! Simple but has all the features you need.
Publié le 03/01/2018
More efficient scheduling (than using Excel spreadsheets) - cost saving
Easy to manage staff requests, holiday and time off
Avantages
We have been using findmyshift for scheduling in our business (hostel, 30 employees) for a year now - having previously only used excel spreadsheets for our rota. This software has helped us schedule more accurately according to our business level which helped us save hours as well as relieving our team during the busier periods. It's use is very straightforward and does pretty much anything you need it to with a bit of fiddling. The customer support team are very quick to respond to your queries with a live chat as well. On top of that it is pretty much the cheapest in it's category (compared to Deputy or WhenIWork) although it might not look as snazzy or have all the functionalities these have. We will definitely be continuing to use this software for the next year.
Can also connect to your google cal or ical which helped me personally organise my life better :)
Inconvénients
It is a bit fiddly at times, and does seem more catered towards office businesses (9 to 6, Monday to Friday) than a 24 hours, 7 day a week business like ours.
The app (for phones, Android and Apple) is a great plus but could be improved upon - The way the shifts are displayed is not super clear, the filter is hit & miss, and how you navigate the app is not the best.
Réponse de Findmyshift B.V. Traduire en Français
Thanks for the review Cal!
- Secteur d'activité: Hôtellerie
- Taille de l'entreprise: 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus de deux ans
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Great value easy to use software
Publié le 31/03/2023
Very good software and easy to use. Saves time in quick payroll and holiday calculations and very flexible.
Avantages
Shows shifts with costs instantly for admin users and makes payroll calculations easier than previous software.
Inconvénients
Nothing bad in my time using the software. I've watched the training videos and found bits I didn't know it did, which make casual staff holiday pay calculations much easier for example.
- Secteur d'activité: Hôtellerie
- Taille de l'entreprise: 2–10 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Probabilité de recommander le produit 8.0 /10
Excellent Rota Management
Publié le 25/08/2020
Makes life much easier - really enjoy how simple it is to use and that it links with Slack which we use daily also
Avantages
This software is incredibly easy to use and my favourite function is the ability to delegate facility areas so we can clearly see which departments the staff are working in. With two sites and a variety of different but equally important job roles this makes life simple.
Inconvénients
I would like time off requests to be easier for staff to use.
Réponse de Findmyshift B.V. Traduire en Français
Thanks for the review, Leonora! Time off requests are now possible through the app, so your staff should find the process easier than having to log in to the desktop site.
- Secteur d'activité: Divertissement
- Taille de l'entreprise: 51–200 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 9.0 /10
It's changed our world
Publié le 15/12/2016
Like many other businesses, we survived for years using the good old fashioned spreadsheet to give us a visual planning tool for our staff assignment. Initially, we trialed Find My Shift purely for the ability to share the roster amongst our management team.
Only when we took the leap from the old spreadsheet feature did we realize how much more we could achieve. The facilities feature was a pretty cool tool but then we started to share the roster with our staff. To say our staff communication has been revolutionized would be modest. It's changed our world and made a significant contribution to a culture of shared info - something we didn't think we were lacking until we tried it with Find My Shift.
After that, we just kept exploring. We're now running all timesheets from Find My Shift - and it's taken a whole day off the payroll process!
But still the best feedback from the team actually came from the partner of one of our guys - "this is awesome, I can now find out what you're doing this weekend - it feels like we've got control of our life back".......thanks guys, love your work!
Avantages
Shared access, individual crew login, timesheets, facilities.....so much we love
Inconvénients
Would love to see a better mobile app - perhaps that staff can use for timesheets?
Also, would love to be able to code time to a job (cost center)
Réponse de Findmyshift B.V. Traduire en Français
Hi Neil! Thanks for the suggestion. I have added that to our request list for consideration with a future update.
- Secteur d'activité: Vétérinaire
- Taille de l'entreprise: 11–50 employés
- Logiciel utilisé tous les jours pendant plus d'un an
-
Provenance de l'avis
Note globale
- Rapport qualité-prix
- Simplicité d'utilisation
- Support client
- Probabilité de recommander le produit 10.0 /10
Have been very happy with Find My Shift
Publié le 13/07/2018
Many. All in the review
Avantages
It is easy to use, easy to enter the schedule in and you don't have to follow an exact protocol for the times, etc. I like that I can email everyone at once right from the program, the templates make it convenient to add the schedule weeks in advance, I love the time off request feature, I like being able to change the font colors and the back ground colors. I also love that employees can check their schedules at home from their phones. No one can say they "looked at an old schedule" or didn't know about a shift because its all right there(unless you forget to publish a change...)
Inconvénients
The color chart is hard to tell what color you are choosing.
I wish there were an option to "Publish all" So I don't have to highlight a week, then publish, then highlight another week, then publish, etc if I put 8 weeks of schedule in at once.
Its a little slow to save/publish
Réponse de Findmyshift B.V. Traduire en Français
Thanks for the review Jennifer! Glad to hear you're enjoying the site! If you're having trouble with the colour chart, hover your mouse above it and use your mouse wheel to zoom-in and make it larger. I hope this helps!